Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Upp till bevis, än så länge hostar du bara.
Vi har ju inte hela berättelsen, men i en annan artikel står det:
"
Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp."
https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
I mannens bil, tyder på att L*ena sitter på SDs högra sida.
Rent spontant känns det mer logiskt att SD greppar om L*enas hals/nacke med sin högra arm. Om han är högerhänt. Och trycker ner överkroppen så, så att det gör ont. Förmodligen försöker man väl göra motstånd, dvs försöker sätta sig upp eftersom det är säkert läskigt och obehagligt att plötsligt hamna i det underläget. Jag kan också tänka mig att armen då legat runt hennes hals(?) Spekulation förstås. Kan inte vara något som man tycker känns direkt ok. Man hamnar också i en oskyddad position, då det förmodligen är svårt att häva sig upp och man inte kan försvara sig. De egna händerna och armarna hamnar i fel läge.
Därefter knoggnuggar han henne i detta grepp.
Det är kanske inte bara smärtsamt, men det borde komma lite som en chock. Vad händer, vad tänker han göra, har han kontroll på sig själv? Så det blir säkert en psykisk känsla av att man är försvarslös i någon annans händer. Någon som man inte vet vad han tänker göra.
Då känns nog både smärtan värre. Den är både fysisk och psykisk tror jag. Måste ha varit mycket obehagligt att känna sig i händerna på någon som tappat kontrollen det viset.
Vi vet inte om vi någonsin får veta exakt vad som hände i bilen. Tror inte att det kommer upp i utredningen, mer än möjligen som ett led i att återberätta vad som karakteriserat deras förhållande tiden före mordet och därigenom kunna visa på en motivbild. Kanske det då framkommer mer detaljer än de maskade delarna i media.