2020-02-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Skygglappar betyder att se det man vill, missar då väsentliga saker.
Hela SDs uppträdande skriker skyldig, och då bortser jag från de hot och trakasserier mot LW som finns sparade.

Å du har fel, jag är lite petig kanske med lögner eller fria fantasier, vad som gäller i ditt
fall vet jag inte ännu, bara dåligt påläst kanske

Att SDs uppträdande skriker skyldig blir det nog lite knepigt å få honom fälld för.

Så va det då strypningen.
Jag frågar dig igen, var har du fått det ifrån.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Lena Wesström uppgav till polisen att bakgrunden till bråket var att hon blivit sur på 44-åringen. Hon hade bakat och ville fika med honom, men mannen avböjde det.

Paret satte sig i 44-åringens bil för att prata. Lena satte sig på passagerarplatsen fram. De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först.

Mannen ska enligt anmälan då ha hävt sig över passagerarsidan och lagt sin högerarm om Lenas nacke. Han ska sedan ha dragit ned henne mot växelspaken och gnuggat sina knogar mot hennes huvud. I samband med det skadades örhänget
.
Citera
2020-02-11, 12:35
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om det inte är så att ni kallar sanningen för skit och smutskastning så bör ni precisera exakt av vilka detaljerade uppgifter om LW som är osanna?

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,uppgifer

Citat: ursprungligen postat av Schazz.

Det är upprörande att vuxna människor försvarar en misskötsel av barn på detta sättet och skjuter budbärarna och inte med er ord ägnas barnens problem.
.Det går inte att förstå varför tragiska mordet skedde om man har fel föreställning om vem Lena Wesström var. Punkt!

Åter vad exakt ovanstående uppgifter är osanning?

I allt väsentligt är allt osant, det är lösa rykten och påhitt från personer som hatar LW inklusive du själv.
Det Finns Inga anmälningar mot LW hos sociala myndigheter.
Om det skulle funnits får du visa det innan du sprider dynga och hat.
Citera
2020-02-11, 12:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Från anmälan, SD drog armen runt hennes hals i ett stryptag.
Trots dina skygglappar borde t.o.m du sett det.
Detta påstående om att SD tagit stryptag på LW är bevisligen en lögn.
Citera
2020-02-11, 12:39
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å du har fel, jag är lite petig kanske med lögner eller fria fantasier, vad som gäller i ditt
fall vet jag inte ännu, bara dåligt påläst kanske

Att SDs uppträdande skriker skyldig blir det nog lite knepigt å få honom fälld för.

Så va det då strypningen.
Jag frågar dig igen, var har du fått det ifrån.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du har fortfarande inte läst på, det du refererar till är inte en anmälan, det är från en artikel.
Inser du inte skillnaden?
Spelar du bara dum ellet är du det på riktigt?

Jag är säker på att SD blir fälld, oavsett vad du önskar.
Citera
2020-02-11, 12:42
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte läst på, det du refererar till är inte en anmälan, det är från en artikel.

Upp till bevis, än så länge hostar du bara.
Citera
2020-02-11, 12:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
LW gick aldrig på gym, du vet heller ingenting.

Den ursprungliga gymuppgiften kom från JM och citatet nedan är riktad till JM.

Citat:
Ja du är ursäktad, och jag vill tillägga att du skriver väldigt fint och klarsynt.
De flesta har nu svängt
och inser att mgm är skyldig.

Fler som "svänger" uppenbarligen
Citera
2020-02-11, 13:03
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Den ursprungliga gymuppgiften kom från JM och citatet nedan är riktad till JM.

Fler som "svänger" uppenbarligen

Spelar ingen roll varifrån uppgiften kommer, den är felaktig likväl.
Svänger? Nej det är du som irrar omkring, ett gott råd du bör följa är, har du inget vettigt att säga, så säg inget alls.
Citera
2020-02-11, 13:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du påstår alltså att detta är en privat kraftmätning mellan SD och åklagaren?

Mycket ska man höra innan öronen ramlar av.
Googla så hittar du en massa artiklar om fallet. Det handlar alltså om en ganska segdragen historia där staten (representerad av en åklagare) menar att SD skall ha dödat sin vän LW bakom ett bullerplank vid E18 i Örebro, en kväll i maj 2018. SD säger att han inte har med saken att göra, och läget har alltså varit låst mellan parterna i snart två år nu.

Åklagaren verkar vara mycket säker på sin sak. Hon har sagt i media att om man höll en rättegång mot SD så skulle domstolen komma fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att han är skyldig. Lika bestämd verkar SD vara, och nekar till varenda punkt i åklagarens gärningsbeskrivning. Varken SD eller åklagaren har visat några tecken på att vilja ge upp, så vi får väl se hur det slutar.
Citera
2020-02-11, 13:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Har du själv läst misshandelsanmälan eller fått information från utredarna att det var stryptag? Eller är det hörsägen du presenterar som fakta här?
Citera
2020-02-11, 13:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Spelar ingen roll varifrån uppgiften kommer, den är felaktig likväl.
Svänger? Nej det är du som irrar omkring, ett gott råd du bör följa är, har du inget vettigt att säga, så säg inget alls.
Absolut, om jag inte har något vettigt att säga så brukar jag hålla tyst.
Citera
2020-02-11, 13:18
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har du själv läst misshandelsanmälan eller fått information från utredarna att det var stryptag? Eller är det hörsägen du presenterar som fakta här?

SD drog armen runt hennes hals och drog åt, hon tvingas ner med huvudet och örhängen deformeras, det är stryptag.
Oklart i vilket syfte, gissar på att SD ville tvinga sig till oralsex. Därav att LW ville ha en kvinnlig utredare samt att delar är maskade i anmälan.
Citera
2020-02-11, 13:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Upp till bevis, än så länge hostar du bara.

Vi har ju inte hela berättelsen, men i en annan artikel står det:

"Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp."

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

I mannens bil, tyder på att L*ena sitter på SDs högra sida.

Rent spontant känns det mer logiskt att SD greppar om L*enas hals/nacke med sin högra arm. Om han är högerhänt. Och trycker ner överkroppen så, så att det gör ont. Förmodligen försöker man väl göra motstånd, dvs försöker sätta sig upp eftersom det är säkert läskigt och obehagligt att plötsligt hamna i det underläget. Jag kan också tänka mig att armen då legat runt hennes hals(?) Spekulation förstås. Kan inte vara något som man tycker känns direkt ok. Man hamnar också i en oskyddad position, då det förmodligen är svårt att häva sig upp och man inte kan försvara sig. De egna händerna och armarna hamnar i fel läge.

Därefter knoggnuggar han henne i detta grepp.

Det är kanske inte bara smärtsamt, men det borde komma lite som en chock. Vad händer, vad tänker han göra, har han kontroll på sig själv? Så det blir säkert en psykisk känsla av att man är försvarslös i någon annans händer. Någon som man inte vet vad han tänker göra.

Då känns nog både smärtan värre. Den är både fysisk och psykisk tror jag. Måste ha varit mycket obehagligt att känna sig i händerna på någon som tappat kontrollen det viset.

Vi vet inte om vi någonsin får veta exakt vad som hände i bilen. Tror inte att det kommer upp i utredningen, mer än möjligen som ett led i att återberätta vad som karakteriserat deras förhållande tiden före mordet och därigenom kunna visa på en motivbild. Kanske det då framkommer mer detaljer än de maskade delarna i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in