2020-02-11, 10:50
Medlem
Känns som att kopplingen till BO1’s arbete på Kronofogdemyndigheten har missats.
Då det verkar finns vissa kopplingar mellan GM1 och BO kan tänkas att det föreligger en fejd där BO medverkat till utmätning av något. Det känns mer passande än att man skulle försöka pressa BO att föra över pengar. Detta luktar hämnd lång väg. Ni som letar efter allt annat rörande detta fall. Titta efter utmätningar hos KF. BO kan tänkas ha medverkat till något och på så vis ha hamnat på deras ’shitlist’
Citera
2020-02-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qqqwwe
Känns som att kopplingen till BO1’s arbete på Kronofogdemyndigheten har missats.
Då det verkar finns vissa kopplingar mellan GM1 och BO kan tänkas att det föreligger en fejd där BO medverkat till utmätning av något. Det känns mer passande än att man skulle försöka pressa BO att föra över pengar. Detta luktar hämnd lång väg. Ni som letar efter allt annat rörande detta fall. Titta efter utmätningar hos KF. BO kan tänkas ha medverkat till något och på så vis ha hamnat på deras ’shitlist’
Du verkar ha missat att en hade ingen skuld alls till fogden. Däremot ett betalningsföreläggande på väg in. Den andre hade ett par tusen i skuld. Det FANNS INGEN utmätning alls.
Citera
2020-02-11, 11:02
Medlem
Citat:

Jag lade upp uppgifter förra veckan, i fredags tror jag.
Citera
2020-02-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag lade upp uppgifter om deras skulder och uppgifter förra veckan, i fredags tror jag.
Du också? Va bra - det har jag missat.
Men de hade nästan inga KF-skulder. Om du inte hittade annat än jag gjorde.
Citera
2020-02-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du också? Va bra - det har jag missat.
Men de hade nästan inga KF-skulder. Om du inte hittade annat än jag gjorde.

Det var inte jag som hittade, en fixare hade skickat till mig som jag lade upp här Det handlade väl om någon tusenlapp så inga större summor. Konstigt motiv för dubbelmord om inte annat.
Citera
2020-02-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Påtända?
Kulorna tog väl slut.
Citera
2020-02-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon slags planering finns det nog om de är flera och om cyklarna är med i bilden, vilket jag i nuläget tror.
Det finns uppgifter om att flera bilar har åkt runt i området någon tid före morden, och grannarna hade börjat skriva upp registreringsnummer.

Det kan innebära att man har rekat, planerat.

Ett vittne ska ha sett en bil lämna platsen samtidigt med det som skulle kunna ha varit parets bil efter morden. Så det borde innebära minst tre gärningsmän. Cyklarna hittades i närheten,ca 300 m från parets bostad i ett skogsområde. Det tyder på att man planerat att ta sig osedda in till bostade. Samtidigt känns det som att man borde ha viss lokalkännedom, då man inte säkert kan veta hur det ser ut i skogen och att passagen var möjlig att gå igenom.

Min huvudtes är att man väntat tills paret varit hemma. Detta för att man velat använda utpressning. Man kommer då inte utan vapen av något slag.

En sak som drar till sig uppmärksamhet och förbryllar är ju att kvinnan är plastad med plastfolie och kvävd, medan mannen är skjuten. Min teori är att kvinnan har använts mot Lars för att få honom medgörlig. Kanske gjorde han mycket motstånd, kanske hämtade han sitt vapen?

Med tanke på att det inte verkar finnas ett tydligt motiv (länkade tidigare att Åklagaren sagt att motivet vara osäkert och att kanske man aldrig skulle få klarhet (fritt ur minnet)) så verkar det inte finnas tydliga spår från försök att ta sig in i konton, bank-id, överföringar eller liknande. Tolkar jag det som. Det har gått snett.

Kanske L*ars som någon skrev nyligen, kände igen någon av gm?
Det finns ju en slags koppling till Sursta 22 och en av gm.

Kanske dödades de för att det var förutbestämt, eller för att L*ars inte var medgörlig nog. Kanske kände de sin baneman?

Har svårt att tro att det finns hämndmotiv eller ett sexuellt motiv där ett gäng samverkar på det viset. Då handlar det oftast om en ensam gm.

Frågan är om de har haft med sig eget vapen? Eller om L*ars är skjuten med sitt eget?
Jag får en känsla av att de har haft med sig ett vapen.
Mordet borde nog ha varit planerat om GM bodde i närheten. Hur skulle GM kunna gå vidare i livet med två vittnen som kanske kände igen dom?
Citera
2020-02-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Fastigheten Sursta 22 tycker jag är skum ( sorry balterna..) nämnde jag för ”länge sen” i denna tråd o blev hånad ang ”baltspåret” för någon dag sedan.
Men - no hard feelings.

Såg just att GLVÅ kan ha en två år yngre bror i Norrtälje. Ovanligt efternamn och kopplingen Sursta 22 samt att bilen påträffades i Norrtälje är intressant.

Men- bara spekulationer!
Mycket intressant.
Citera
2020-02-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
VK brott:

misshandel och ofredande från 2009::
Då dömdes han till 35 timmars undomstjänst för att ha förolämpat och misshandlat en 15-årig tjej. Mannen som själv var tonåring då ska ha mobbat henne genom att rita på hennes tröja samt uttala att hon var tjock. När tjejen hade reagerat på detta ska mannen ha slagit henne flera gånger i ansiktet.

Media som kryddar. Som sagt det var en knuff och han blev dömd. Att det skulle varit mobbning är inte heller sant och vad det sk offret här gjort framgår inte heller hur länge hon provocerade både honom och andra som var inblandade. Hon var en tjockis med offerkofta på sig.
Citera
2020-02-11, 11:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Media som kryddar. Som sagt det var en knuff och han blev dömd. Att det skulle varit mobbning är inte heller sant och vad det sk offret här gjort framgår inte heller hur länge hon provocerade både honom och andra som var inblandade. Hon var en tjockis med offerkofta på sig.
Det är dock han som är misstänkt för ett brutalt dubbelmord, på sannolika skäl.

Kronofogde-spåret tror jag inte alls på. Betydligt mer intressant att manliga BO ska ha sagt att han "såg någonting han inte borde" veckorna innan.
Citera
2020-02-11, 12:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Vi kanske kan kalla det för grov mobbning. Men det är ändå jävligt långt steg från sånt till dubbelmord.

Nej, han blev dömd för misshandel och ofredande.
Så det är definitivt mer än grov mobbing.

För att vara 15 år, är det absolut tecken på att allt inte står rätt till. Vid den åldern bör sådana impulser normalt kunna styras bättre.

Men jag kan hålla med om att från denna typ av misshandel att kunna vara säker på vem som gjort vad i dessa mord är omöjligt.
Citera
2020-02-11, 12:22
Medlem
Citat:

Jobbade BO inom kronofogden, kvinnan i så fall.
Men dom hade väl inga skulder å tala om.
För övrigt hade c.ö flickvän.
Tror han bodde där?
Inte så vanligt bland anabola galningar och bo hos morsan.
Även bilfirman är skriven på morsans adress. Hade han bilhallen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in