Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Du menar ett rån som spårat ur helt och slutar med ett vansinnesmord på båda?
Någon slags planering finns det nog om de är flera och om cyklarna är med i bilden, vilket jag i nuläget tror.
Det finns uppgifter om att flera bilar har åkt runt i området någon tid före morden, och grannarna hade börjat skriva upp registreringsnummer.
Det kan innebära att man har rekat, planerat.
Ett vittne ska ha sett en bil lämna platsen samtidigt med det som skulle kunna ha varit parets bil efter morden. Så det borde innebära minst tre gärningsmän. Cyklarna hittades i närheten,ca 300 m från parets bostad i ett skogsområde. Det tyder på att man planerat att ta sig osedda in till bostade. Samtidigt känns det som att man borde ha viss lokalkännedom, då man inte säkert kan veta hur det ser ut i skogen och att passagen var möjlig att gå igenom.
Min huvudtes är att man väntat tills paret varit hemma. Detta för att man velat använda utpressning. Man kommer då inte utan vapen av något slag.
En sak som drar till sig uppmärksamhet och förbryllar är ju att kvinnan är plastad med plastfolie och kvävd, medan mannen är skjuten. Min teori är att kvinnan har använts mot Lars för att få honom medgörlig. Kanske gjorde han mycket motstånd, kanske hämtade han sitt vapen?
Med tanke på att det inte verkar finnas ett tydligt motiv (länkade tidigare att Åklagaren sagt att motivet vara osäkert och att kanske man aldrig skulle få klarhet (fritt ur minnet)) så verkar det inte finnas tydliga spår från försök att ta sig in i konton, bank-id, överföringar eller liknande. Tolkar jag det som. Det har gått snett.
Kanske L*ars som någon skrev nyligen, kände igen någon av gm?
Det finns ju en slags koppling till Sursta 22 och en av gm.
Kanske dödades de för att det var förutbestämt, eller för att L*ars inte var medgörlig nog. Kanske kände de sin baneman?
Har svårt att tro att det finns hämndmotiv eller ett sexuellt motiv där ett gäng samverkar på det viset. Då handlar det oftast om en ensam gm.
Frågan är om de har haft med sig eget vapen? Eller om L*ars är skjuten med sitt eget?
Jag får en känsla av att de har haft med sig ett vapen.