2020-02-11, 12:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En viktig tråd som håller på att bli helt förstörd av rent trollande & medveten trådförstöring.

Antingen modereras tråden inte alls, eller så delar moderatorn åsikten att tråden bör spåra ur, för att skydda familjen Nujen.

Att det sedan länge figurerar en uppenbarligen mentalsjuk rättshaverist är sin sak. Men nu har även en ny(?) användare "temadag" dykt upp, som medvetet spammar sönder tråden med nonsensinlägg & citat av åratal gamla inlägg, som dessutom är skrivna av en signatur som alla vet är avstängd.

Det är uppenbart att någon eller några börjar bli nervösa av tråden & de skrivelser & anmälningarn som emanerat därifrån. Gissningsvis är det något visst ämne som är extra känsligt & som någon vill begrava under en massa skräpinlägg, som hela tiden får stå kvar.

Allt medan vettiga användare på forumet varnas för små petitesser. Det har redan förekommit indikationer på att värdefulla användare överväger att helt lämna Flashback pga. detta. Även jag har funderingar i den riktningen.

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Citera
2020-02-11, 12:19
Medlem
Kan inte alls se att något tas bort än annat som faktiskt är OT.

Att det skrivs mycket i tråden är en annan sak. Det blir ju så i trådar när det är högintressant.
Citera
2020-02-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Kan inte alls se att något tas bort än annat som faktiskt är OT.

Att det skrivs mycket i tråden är en annan sak. Det blir ju så i trådar när det är högintressant.
Du döljer din agenda väldigt illa. Du kommer aldrig med ny information och ignorerar frågor som försöker driva tråden framåt. Du försöker styra in diskussionen i off topic och provocera fram bråk för att få användare avstängda.
Citera
2020-02-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Du döljer din agenda väldigt illa. Du kommer aldrig med ny information och ignorerar frågor som försöker driva tråden framåt. Du försöker styra in diskussionen i off topic och provocera fram bråk för att få användare avstängda.

Ha ha ha ignoreras det frågor i tråden

Att vissa varit tråden i åratal gör inte att man äger den tråden. Nya skribenter som Tingsstade kan komma in och skriva massor i tråden. Och det gör den rätt i. Vad är problemet? På riktigt alltså.
Citera
2020-02-11, 12:39
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Vill ni bara recensera varandra så får ni göra det någon annanstans.

/Mod
Citera
2020-02-11, 12:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag kan bara önska att Admin tittar in lite i Nujen-tråden & funderar över vart forumet är på väg när man tillämpar så slapp moderering.

I ett flertal andra trådar, som utsatts för liknande förstörelse, så har de vettiga debattörerna tagit upp debatten i slutna forum på annat håll. Vilket givetvis i längden är skadligt för Flashback. Men det kanske är en oundviklig utveckling, vad vet jag.

Jag blir inte riktigt klok på vem som modererar. När man skriver nytt meddellande så dycker Schlesien upp, men denna står inte som moderator ifall man kollar i det övergripande forumet.
Citera
2020-02-11, 13:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan bara önska att Admin tittar in lite i Nujen-tråden & funderar över vart forumet är på väg när man tillämpar så slapp moderering.

I ett flertal andra trådar, som utsatts för liknande förstörelse, så har de vettiga debattörerna tagit upp debatten i slutna forum på annat håll. Vilket givetvis i längden är skadligt för Flashback. Men det kanske är en oundviklig utveckling, vad vet jag.

Jag blir inte riktigt klok på vem som modererar. När man skriver nytt meddellande så dycker Schlesien upp, men denna står inte som moderator ifall man kollar i det övergripande forumet.

Schlesiens meddelande ligger kvar men hen modererar inte längre den avdelningen.
easy_dan, b0gfetto, DoraF, blomvattnare, Uncle Duke, NewDeer är de du ska kontakta.

Har du anmält de inlägg du finner strida mot reglerna? För mig är det lite oklart på vilket sätt det du tar upp skulle vara regelvidrigt.
Citera
2020-02-11, 13:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Schlesiens meddelande ligger kvar men hen modererar inte längre den avdelningen.
easy_dan, b0gfetto, DoraF, blomvattnare, Uncle Duke, NewDeer är de du ska kontakta.

Har du anmält de inlägg du finner strida mot reglerna? För mig är det lite oklart på vilket sätt det du tar upp skulle vara regelvidrigt.
Jag har självklart anmält de inlägg jag anser vara trådförstörande, även om de flesta verkar ha varit anmälda sedan tidigare.

Att mass-citera flera år gamla inlägg, från någon som man vet är avstängd & inte kan svara, det är bara ett exempel.
Citera
2020-02-11, 13:09
Medlem
Citat:
Att mass-citera flera år gamla inlägg, från någon som man vet är avstängd & inte kan svara, det är bara ett exempel.
Utan att bekräfta eller dementera innehållet eller tillföra något annat kan tilläggas, utan bara deraila tråden. Vilket bryter mot Schlesiens inlägg.
Citera
2020-02-11, 13:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jag har självklart anmält de inlägg jag anser vara trådförstörande, även om de flesta verkar ha varit anmälda sedan tidigare.

Jag tror att syftet är att dränka eventuell ny information med massa nonsens inlägg så dom
skall försvinna i mängden. Vi får vara uppmärksam på hur den utvecklas.
Hoppas inte för mycket på moderering. Vi får nog lyfta ny och viktig info på egen hand.
Citera
2020-02-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Utan att bekräfta eller dementera innehållet eller tillföra något annat kan tilläggas, utan bara deraila tråden. Vilket bryter mot Schlesiens inlägg.

Menar du typ det här inlägget?

Det är ju rapporterat för 1.03 och får tydligen stå kvar.
Citera
2020-02-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag

Menar du typ det här inlägget?

Det är ju rapporterat för 1.03 och får tydligen stå kvar.
Nej jag menar samtliga dina inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in