2020-02-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Ah. Det var ett slött antagande från min sida. Jag var efter att ha sett filmen genuint förvånad över att någon av dem faktiskt visade ånger. Därav den försiktiga positiviteten från min sida som visade sig vara obefogad och felaktigt grundad. Som vanligt.

Ja nä de med kisseriet skulle man tejpa igen munnen och näsan på och bara lämna så.
Citera
2020-02-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Hans Instagram:
https://instagram.com/d9ine_dt

Hans gamla instagram:
Destiny135531

Han sysslar även med youtube, försöker bli musiker.

Citat:
Den andra personen är Kevin De La Fuente
https://www.facebook.com/gustav.malmgren.5

Ingen aning varför han har fejknamn på sitt fb username.

Hans mobilnummer är 0732771039

Detta är inte kissrånarna. De här två ingår i brottmålet som du ser i stämningsansökan men den del som rör kisseriet är två andra GM.
Citera
2020-02-11, 09:23
Medlem
Dessa två är de som utförde det rån som denna tråd handlar om.

200305029530 Edris, Montaser Mahmoud
Medborgare i Eritrea

200305102956 Kadjo, Prince Georgio Stanley
Svensk medborgare
Båda föräldrarna är från Elfenbenskusten

Försök att läsa tråden och sätt er in i dokumenten som lagts upp så att inte tråden svävar iväg. De andra GM i detta brottmål som alltså rör andra rån i söderort finns ytterligare en tråd för.
Citera
2020-02-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Dessa två är de som utförde det rån som denna tråd handlar om.

200305029530 Edris, Montaser Mahmoud
Medborgare i Eritrea

200305102956 Kadjo, Prince Georgio Stanley
Svensk medborgare
Båda föräldrarna är från Elfenbenskusten

Försök att läsa tråden och sätt er in i dokumenten som lagts upp så att inte tråden svävar iväg. De andra GM i detta brottmål som alltså rör andra rån i söderort finns ytterligare en tråd för.

Skönt att vi kan utvisa åtminstone en!
Citera
2020-02-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Sug min kuk, Flashback är till för att spekulera.

När ens spekulationer är så patetiskt undermåliga rekommenderar jag att avstå från att spekulera, eller avstå från Flashback om du inte behärskar att använda det utan dina spekulationer.

(Trevligt att du vill att män skall suga din kuk, men jag avstår och överlåter det till andra bögar.)
Citera
2020-02-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Skönt att vi kan utvisa åtminstone en!

Bara så du vet så är det inte möjligt att utvisa personer som är under 18 år, oavsett om de har medborgarskap eller inte.
Citera
2020-02-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag tror att det enda som skulle kunna avskräcka dessa unga män från kriminalitet är om deras domar konsekvent skulle leda till utvisning på livstid, inte bara för dem själva, men även för deras föräldrar/familjer. Detta är dock i praktiken omöjligt av åtminstone fyra skäl:

1. I många fall har gärningsmännen svenska medborgarskap (trots att de inte ses som svenskar, vare sig av sig själva eller andra, och trots att varken de själva eller deras familjer någonsin bidragit till det svenska samhället på minsta sätt). Medborgarskap kan enligt rådande svensk lagstiftning inte återkallas.

2. Att utvisa en familj p.g.a. en persons brottslighet skulle strida mot den grundläggande rättsliga principen om att inte döma människor kollektivt.

3. Många av dessa brottslingar kommer från länder som vägrar ta emot sina egna medborgare. Detta innebär att det i många fall skulle vara omöjligt att genomföra utvisningar även om en svensk domstol dömt brottslingarna till utvisning.

4. I en del fall hävdar brottslingarna att de själva (och/eller deras familjer) riskerar att utsättas för tortyr eller dödsstraff i sitt hemland. Även i sådana fall skulle utvisning strida mot gällande rättsliga principer.

Vad lösningen är? Ja, det lämnar jag åt andra att spekulera kring. Jag nöjer mig med att säga att jag är ytterst pessimistiskt vad gäller Sveriges framtid.

Delar helt din beskrivning av rådande omständigheter.

Jag tar mig friheten att spekulera kring möjliga lösningar;

1 - Långsiktig lösning; gör medborgarskap väsentligt svårare att få. Efter X antal år som produktiv och laglydig invånare får man rätt till ett 'provmedborgarskap', som ger en medborgerliga rättigheter i praktiken, men som är temporärt, villkorat och kan återkallas vid exempelvis grov brottslighet. Efter ytterligare Y antal år får man rätt att ansöka om ett riktigt medborgarskap.
Kortsiktig lösning - alla medborgarskap kan återkallas givet att du har minst ett annat. (Dock inte en lösning jag själv hade förespråkat.)

2 - Fast när det gäller omyndiga brottslingar hade det inte varit möjligt även inom rådande system att argumentera för att dessa är föräldrarnas ansvar, och dem har bristigt i detta ansvar och således vore möjliga att utvisa? Detta sker så klart inte, och hade troligen inte fungerat heller, men existerar det inte något utrymme alls för en sådan argumentation?

Om inte så kan det lösas genom att man vid ankomst kräver ett kontrakt, utan vilket asyl/PUT inte ges, som befäster detta ansvar över omyndiga barn. Begår ditt omyndiga barn (allvarliga) brott åker även föräldrarna som skrivit under att dem godkänner detta också ut.

3 - Detta är någonting som går att lösa bara man har den politiska viljan.
Första steget för att lösa det här är så klart att på diplomatisk väg tala med landet i fråga, och ställa krav. Det andra steget är med omedelbar verkan sätta stop för samtliga biståndsresurser och dylikt som går till landet, tills dess att de mottager sina egna medborgare.
Steg tre är att införa sanktioner, inga pengar, livsmedel, mediciner (eller någonting annat) får skickas till eller från landet, och få med så många allierade länder på tåget som möjligt som troligen delar samma problematik själva. Behandla landet som den skurkstat det är. Steg fyra är att skicka ett transportmedel med den utvisade till landet, om man så berättar detta för dem eller inte, kasta ut vederbörande på flygplatsen, hamnen eller whatever, och sedan åka tillbaka utan dem - enkelt.
Här finns det mycket man kan göra bara man har viljan.

När det exempelvis gäller Iran, så är problemet är att den utvisade i fråga inte VILL återvända. Hade personen gått med på det, så hade Iran också gjort det. I sådana fall kan man ändra lagen så att den utvisade helt enkelt är permanent i fängelse, tills dess att den självmant "vill" återvända - då kan dem utvisas.

4 - Ett första steg är att lägga en bevisbörda på detta påstående. Det skall inte räcka att 'hävda' att man kan bli utsatt för detta; man måste demonstrera att detta är sannolikt för individen i fråga. Bara det hade nog hjälpt enormt i det här.
Sedan kan vi också ändra lagen så, gällande utvisning vid vissa grova brott åtminstone, helt enkelt skiter fullständigt i vad som händer denna personen efter utvisningen. Själv bryr jag mig inte det minsta när detta gäller grova brottslingar, och lagen får gärna spegla den uppfattningen.
Vid utvisningar som inte är kopplade till brott kan man i hög grad agera mer likt idag.

Jag delar pessimismen, men samtidigt finns det ganska mycket man faktiskt KAN göra i mycket av det här, även om det är högst osannolikt att någonting likt mina förslag ovan faktiskt realiseras.
Citera
2020-02-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Fan det måste bli konsekvenser för sånna här vidriga förövare. Vilken frisk människa kissar en annan i munnen? Tror tyvärr det enda som hade bitit är medeltida straff men då är vi på deras nivå.

Nej, vi kommer aldrig att hamna på deras nivå. Däremot är det givetvis rätt att använda metoder som fungerar för att lösa problem.
Citera
2020-02-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Sverige har alltså, genom decennier av ansvarslös massinvandringspolitik, och genom att lättvindigt bevilja medborgarskap åt hundratusentals människor, försatt sig i en situation som är oerhört svår att göra något åt. I landet finns sannolikt tiotusentals sådana som Prince Kadjo och Montaser Mahmoud Edris - asociala, starkt brotts- och våldsbenägna unga killar/män med invandrarbakgrund, som inte har minsta respekt för svenska lagar eller svensk majoritetskultur, och som inte är det minsta avskräckta av de påföljder som utdöms av det slappa, tandlösa svenska rättsväsendet. Dessa människor fungerar inte i det svenska samhället, men vi kan inte heller skicka dem till de länder där de rätteligen hör hemma.

Vad lösningen är? Ja, det lämnar jag åt andra att spekulera kring. Jag nöjer mig med att säga att jag är ytterst pessimistiskt vad gäller Sveriges framtid.

Det finns inte tiotusentals såna som "Prince Kadjo" i Sverige. Det är många hundratusentals, eller miljontals. Minst 4 miljoner av Sveriges drygt 10 miljoner invånare är svartskallar av olika slag. Inom mindre än 10 år så kommer över 50 procent av Sveriges befolkning bestå av icke-vita från tredje världen.

Om de inte "kan" skickas ut ur Sverige så kan man ju avliva dem. Att införa dödsstraff och sen bara döda allihop är ju faktiskt den bästa tänkbara lösningen, eftersom de då inte förpestar livet på jorden på någon annan plats utanför Sverige.

Det mest miljövänliga, ansvarstagande, moraliska och humanistiska alternativet är alltså att alla orcher dödas. Det är helt uppenbart, men den perversa kristendomen har länge förvirrat vita människor och hindrar dem från att se uppenbara och självklara saker.
Senast redigerad av Tumidanda 2020-02-11 kl. 11:39.
Citera
2020-02-11, 11:42
Medlem
Citat:
Hans Instagram:
https://instagram.com/d9ine_dt

Hans gamla instagram:
Destiny135531

Han sysslar även med youtube, försöker bli musiker.

Nästan alla negrer i USA som dagarna i ända mördar vita människor och varandra är "aspiring rappers". Det är så vanligt att det har blivit ett stående skämt.
Citera
2020-02-11, 11:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Mycket möjligt men hans pappa och BOs pappa har träffats ihop med deras söner efter det inträffade, GM erkänner osv. Det får man anse vara positivt i sammanhanget. Utan att bära ansvaret kommer man ingen vart så att säga.
Kanske är ordning på hans pappa.
Får hoppas att fadern, kan styra upp sin son.
Citera
2020-02-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Skit är skit. Det blir lite mindre skitigt om man tar in mindre skit, men det blir ändå skitigt.

Det går inte att förvandla djuriska undermänniskor från tredje världen till bruna varianter av skötsamma vita människor. Det är omöjligt och ingenstans på jorden så har man lyckats med att få bruna människor att bete sig som vita människor. Inte i Nordamerika, inte i Europa och inte i Australien/NZ.

Överallt i dessa fd mestadels vita samhällen så beter sig bruna människor på samma sätt. De går på bidrag, begår brott, håller på med droger, våldtar, mördar och sprider kaos omkring sig.

Det hela handlar om biologi och gener. Det är "invandrarna" i sig det är "fel" på, inte invandrings- eller integrationspolitiken. Det spelar alltså ingen roll om man hade tagit emot färre långsammare, det hade ändå inte gått att dressera dem till att bete sig som svenskar.
Kan du verkligen inte komma på ett enda exempel på invandrare, som har integrerats i samhället ?
Det är isåfall bara ett utfall av dina rasistiska tankar. De flesta invandrare sköter sig och försöker komma in i gänget. Ett stort fel är dock PK-eliten som anklagar alla som råkar larma om kriminaliteten i vissa områden för att vara rasister. Där har det slösats bort mycket tid, för om man hade agerat direkt så hade problemen kunnat lösas. Men jag är dessutom sträng på en punkt, den invandrare som lever på att begå brott eller begår grova brott skall utvisas dit hen kom ifrån. Detta utan dröjsmål. Om jag hälsar på hemma hos Allan o Ester och i deras hem börjar bajsa på deras soffa och pissar i deras blomkrukor, då blir jag rimligtvis utkastad ur deras hem. Men om jag sitter fint vid köksbordet och tackar artigt för maten de bjöd på, så är jag välkommen tillbaka igen.
Man skall kunna flytta vart man vill i världen men man skall då också kunna uppföra sig !
Varje individ har ansvar för sin egna handlingar, svårare än så är det inte.
Detta har inget med hudfärg att göra.
Senast redigerad av Grodologen 2020-02-11 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in