Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Det gör jag inte och här har du en bra video
https://www.youtube.com/watch?v=pDnmHu8x9C4
Utan titta totalen. Upp till 31 000 döda och 370 000 som måste läggas in i på sjukhus samt upp till 15 milj som behövde läkarhjälp. 7 procent visar bara att influnsan är farlig för gamla. När jorden har haft över 1.5 milj döda i detta virus så når du upp till det årliga antalet döda i TBC. Numera finns det hel obotbar TBC sen har vi minst 700 tusen som dör i influensa och 3-5 milj riktigt svåra fall
Det som händer nu är att myndigheter tar resurser från TBC och influensapatienter för att använda på något som fortfarande utanför Kina är en piss i Mississippi. Bara för tidningar och pöbeln skriker. Det är samma sak som händer i Kongo. Där räddar man folk som har Ebola men samtidigt död det långt fler i mässlingen i Kongo. För Mässlingen är inte en tillräckligt sexig sjukdom att sätta in resurser på.
Det var ju varken pöbeln eller media som drog igång Coronahetsen utan myndigheterna i Kina. Myndigheterna världen över har infört begränsningar som det i princip inte finns folkligt stöd för, åtminstone inte när de infördes. Titta på hur Kineserns reagerar, det krävs ju drakoniska åtgärder för att myndigheternas regler ska efterföljas, de hade knappast varit något problem om opinionen varit för dessa åtgärder. Jag skulle säga att det råder extrem disparitet mellan myndigheternas intresse kontra folket i den här frågan.
Finns det något belägg för att de skulle handla om "sexighet", det låter som en marxistisk förklaring som aldrig testats. Jag tror mycket handlar om att Ebola är nytt och ett potentiellt hot för väst, som ju står för resurserna i Afrika, medan mässlingen är i princip botad och det enda som hindrar den från att utrotas i Afrika är Afrikanerna själva. Det finns liksom ingen anledning att fortsätta dunka huvudet i väggen med mässlingen.
Edit: Snabbt höftat är ungefär 1/3 av inläggen i den här tråden av din typ, dvs detta är ingenting och influensan är långt värre, det tycker jag säger ganska mycket om intresset för Corona bland folk.