Citat:
Ursprungligen postat av
morkfromork
man går ju inte upp i vikt utan att tillföra kalorier, du har ätit som en gris helt enkelt.
Om TS har ätit olanzapin elr ngt liknande så går man upp i vikt, nästan alla gör det och varför är en bra fråga. Vi vet inte varför golk går upp så mycket av dem läkemedlen och vi vet generellt sett inte så mycket hur vikt funkar, det är inte så enkelt som kalorier in och kalorier ut så anklaga inte folk slentrianmässigt - speciellt dem som redan mår dåligt och råkat ut för massa skit.
Jag är ledsen att detta drabbat dig TS. Du sitter i en väldigt taskig position där många läkare säkert kommer särbehandla dig pga psykiatri. Nu vet jag inte din anamnes men jag antar att du behöver läkemedlen och det kanske inte ens är ett alternativ för dig att sluta (jag tänker LPT).
Stämma sjukvården blir svårt, du kan göra en IVO-anmälan och snällt titta på när ingenting händer. Oavsett kommer ingen få sparken och jag vet inte om du kommer få ut ngt av det hela. Jag rekommenderar att gå till en ny läkare, kanske till och med ett annat län om det inte funkar med din nuvarande vård. Jag tror att man kan låsa sin journal också om du vill ha en "fresh start"