2020-02-10, 22:16
Medlem
Kommer flytta nu 20e februari, det mitt första flytt faktiskt. Tänkte fråga om det värt att anlita en firma eller borde jag och frugan göra det själv helt enkelt? Det är 15 km från nya bostaden.
har kollat lite på denna firman eagle.nu som kostar 495kr/tim.

Jag är rädd skriver till firmor på en gång och de lurar mig. hjälp gärna någon som har erfarenhet av detta vi har 34kvm idag och sålt det mesta från säng, soffa och tv bänkar.

Tack på förhand!
Citera
2020-02-10, 22:19
Medlem
KMorgons avatar
Givetvis ska du flytta själv. Flyttfirmor kan hjälpa dödsbon där ingen nära anhörig finns. Tag hjälp av en kamrat eller två och bjud dem på en tunnbrörulle till lunch som tack för hjälpen.
Citera
2020-02-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KMorgon
Givetvis ska du flytta själv. Flyttfirmor kan hjälpa dödsbon där ingen nära anhörig finns. Tag hjälp av en kamrat eller två och bjud dem på en tunnbrörulle till lunch som tack för hjälpen.

Hahahah fyfan vad du är skön, okej då kör på det! Tack för hjälpen <3
Citera
2020-02-10, 22:23
Medlem
Japp! Skippa flyttfirman. Men byt ut tunbrödsrullen mot en pizza. Det är ju klassiskt flyttkäk.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7anafy
Kommer flytta nu 20e februari, det mitt första flytt faktiskt. Tänkte fråga om det värt att anlita en firma eller borde jag och frugan göra det själv helt enkelt? Det är 15 km från nya bostaden.
har kollat lite på denna firman eagle.nu som kostar 495kr/tim.

Jag är rädd skriver till firmor på en gång och de lurar mig. hjälp gärna någon som har erfarenhet av detta vi har 34kvm idag och sålt det mesta från säng, soffa och tv bänkar.

Tack på förhand!

När det är så nära är det rätt lätt att klara själv om man är frisk och stark, iaf ett så litet bohag som ert.
Citera
Medlem
ska du anlita flyttfirma för att flytta lite kläder mm ?
(verkar som du sålt de flesta möblerna i din lilla kvart )
Citera
2020-02-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ska du anlita flyttfirma för att flytta lite kläder mm ?
(verkar som du sålt de flesta möblerna i din lilla kvart )

Hahahah jag vet men låter lite konstigt men det faktiskt massor med lådor små grejer men har nu 20 kartonger. Kanske tar 5 rundor
Citera
2020-02-10, 22:54
Medlem
Citat:
Tror det blir nog en kebabpizza, killarna hade älskat det

Flyttfirman som du nämner eagle.nu har inga trafiktillstånd enligt Transportstyrelsen.
Det är olagligt att köra flyttningar mot betalning utan tillstånd och även att anlita sådana företag.
Passa dig!
Citera
2020-02-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Flyttfirman som du nämner eagle.nu har inga trafiktillstånd enligt Transportstyrelsen.
Det är olagligt att köra flyttningar mot betalning utan tillstånd och även att anlita sådana företag.
Passa dig!

Det är därför jag älskar människor på Flashback. Tack så mycket!
Citera
2020-02-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Passa dig!

En snabb fråga, kan man anlita en flyttfirma som anlitar en annan flyttfirma och gör flytten?
Förstår du va jag menar? Exempelvis den här flyttfirma fakturerar mig fast de anlitar en annan firma som egentligen gör jobbet som har yrkestrafiktillstånd?
Citera
2020-02-10, 23:14
Medlem
Citat:
En snabb fråga, kan man anlita en flyttfirma som anlitar en annan flyttfirma och gör flytten?
Förstår du va jag menar? Exempelvis den här flyttfirma fakturerar mig fast de anlitar en annan firma som egentligen gör jobbet som har yrkestrafiktillstånd?

hehe vad skulle du tjäna på det?
Citera
2020-02-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hehe vad skulle du tjäna på det?

Jag läste att någon nämnde det här på flashback att vissa har gjort så. Inget jag skulle riskera och anlita utan yrkestrafiktillstånd, men undrar om den här conceptet skulle funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in