2020-02-10, 14:50
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Jag vet att ena GMs mamma /styvpappa stod BOs gamla hyresgäster på Sursta 5-7 nära. De jobbade alla på kommunen. Nu har det dessutom framkommit att VKs föräldrar går att koppla till kommunhuset. Kanske inte betyder ett skit, men ändå skumt.

Jobbade de gamla hyresgästerna på kommunen?

Källa på det

Jobbar de kvar på kommunen nu när de flyttat till Uppsala?
Citera
2020-02-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Då slår RF ihop 2018+2019 papper ska in i vår, men bara om man söker bidrag har jag för mig.

Flera borde gräva i det här...
Tja, polisen brukar ju slå ett öga då och då i högprofilerade fall här på Flashback. Så Al*xander Hypolit* (*=e) och Hässelby Strands Cykelklubb lär nog bli granskade också. Utredarna är inga dumhuvuden. Domen han har på sig är från 2009, ungdomsvård. Så ingen aktuell brottsutredning alltså, som jag kan hitta.
Citera
2020-02-10, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En klubb för cyklister.

Eller en fasad för något annat.

Hässelby Strand Cykelklubb (Sursta 22). verkar inte ha några aktiva i alla fall.

Finns ett box nummer i Sthlm och en adress i Löttorp. Också. Verkar vara en person som är lite överallt, men ingenstans.

Men jag ställer mig tveksam till att detta har med mordet att göra, trots all grötighet runt detta.
Det enda telefonnummer som finns till den person som kan med svårighet kopplas till klubben är just till klubben.

Nästan lite Mr Nobody.

Undrar om någon svarar om man ringer cykelklubben?
Citera
2020-02-10, 14:55
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Jobbade de gamla hyresgästerna på kommunen?

Källa på det

Jobbar de kvar på kommunen nu när de flyttat till Uppsala?

Ja det gjorde dom. Kommer inte röja min källa, men är du intresserad kommer du säkerligen åt dom uppgifterna enkelt. Ingen aning om de jobbar kvar idag.
Citera
2020-02-10, 14:57
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tja, polisen brukar ju slå ett öga då och då i högprofilerade fall här på Flashback. Så Al*xander Hypolit* (*=e) och Hässelby Strands Cykelklubb lär nog bli granskade också. Utredarna är inga dumhuvuden. Domen han har på sig är från 2009, ungdomsvård. Så ingen aktuell brottsutredning alltså, som jag kan hitta.

Ok, då fanns han i Sverige 2009. Man kan ju undra var han uppehåller sig nu, verkar rätt osynlig.

Att utredarna är skickliga det har jag redan förstått, men jag hoppas verkligen att de lyckas ringa in flera GM. Blir mer och mer övertygad om att det rör sig om flera. Det här är inget de häktade har hittat på själva.
Citera
2020-02-10, 14:58
Medlem
En beskrivning av vallentuna för er som inte bor här.
Vallentuna är en liten ort norr om Stockholm med mycket grönområden.

Mycket hästgårdar , golfbanor idylliska radhus och vackra villor.
En plats där vikingarna härjade för länge sedan. Vi har en vacker kyrka som har några hundra år på nacken. Vallentunasjön med kärleksudden och Gustavsudde är en populär plats på sommaren och sedan 2 år tillbaka så har vi fått en strand på Gustavsudde.

Här bor många miljonärer och tyvärr nu även även en del små kriminella och även nu mördare. Vallentuna centrum är inget att skryta med men den är gullig och den har det man behöver om man inte vill ta roslagsbanan till stockholm Östra som tar ca 25 min.

Kriminaliteten finns i alla orter och inte bara i vallentuna och jag behöver inte säga mycket om att våra fängelser är överfulla och mer än 70 %( har jag för mig att jag läste någon artiket) är av utländsk härkomst.

Välkomna och ta en titt på vår lilla Tuna:-)
Citera
2020-02-10, 15:00
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ja det gjorde dom. Kommer inte röja min källa, men är du intresserad kommer du säkerligen åt dom uppgifterna enkelt. Ingen aning om de jobbar kvar idag.

Det är klart att du inte ska röja din källa.

Jag kommer dock inte gräva vidare för närvarande. Tror faktiskt INTE att VK’s föräldrar är inblandade.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-10 kl. 15:06.
Citera
2020-02-10, 15:09
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske köpte BO Lars den där Skodan - därför att han inte ville få falska blickar på sig. Samt slippa att bli rån mördad. Hemma i sitt hus?!

Nej , just det, så resonerar ju inte bonnsvennar!?

Jag tror inte han hade en tanke på det. Tycker det är märkligt att hans gård verkar ha varit larmad men inte hans bostad.
Citera
2020-02-10, 15:11
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Det är klart att du inte ska röja din källa.

Jag kommer dock inte gräva vidare för närvarande. Tror faktiskt INTE att VK’s föräldrar är inblandade.

Jag pratar inte om VKs föräldrar.. Jag nämnde bara att det var intressant att dom också går att koppla till kommunhuset. Likaså CÖs anhöriga och BOs gamla hyresgäster på sursta 5-7. Säger inte att det behöver betyda något alls. Skulle vara helt sjukt om de var en familjekonspiration.
Citera
2020-02-10, 15:11
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Det jag egentligen reflekterade över är att om de arbetade åt kommunen. Så borde de inte ha skött jordbruket, eller var de hobbybönder? Om någon annan skötte BO’s mark så skulle i alla fall jag vilja veta det.
Citera
2020-02-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
åtal ska väckas den 4 april, men eftersom förundersökningen är så massiv så kan datumet flyttas fram.

Lär inte bli åtal innan semestern, augusti/september så några omhäktningar kommer det bli.
Mordet på Wilma låter det som åtal kanske kan väckas i maj, mordet skedde 14/11
Citera
2020-02-10, 15:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Lär inte bli åtal innan semestern, augusti/september så några omhäktningar kommer det bli.
Mordet på Wilma låter det som åtal kanske kan väckas i maj, mordet skedde 14/11
Ja, man får nog räkna med minst 4 månaders förundersökning. Troligen 5-6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in