2020-02-09, 23:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Hittade inlägget med länk till notisen om skilsmässa.

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Intressant!
När någon avlider blir det en relationsförändring. När två avlider blir det också en relationsförändring. Man hämtar tydligen detta från Ratsit i efterhand. Det handlar inte om en skilsmässa. Skapa nu inte en trådsanning - det vore förfärligt tråkigt.
Citera
2020-02-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
När någon avlider blir det en relationsförändring. När två avlider blir det också en relationsförändring. Man hämtar tydligen detta från Ratsit i efterhand. Det handlar inte om en skilsmässa. Skapa nu inte en trådsanning - det vore förfärligt tråkigt.

Dödsannonserna brukar se annorlunda ut.
Observera datumet 01/02, det var inte det datumet som angavs som dödsdag, eller hur.

Vore intressant att få en kopia av "i-lomma.se".
Citera
2020-02-09, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Observera datumet 01/02, det var inte det datumet som angavs som dödsdag, eller hur.

Verkar inte så.
Citera
2020-02-09, 23:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Det kan ha varit då Ratsit ändrade. Du kan säkert rekvirera den från bibliotek.
Ja. Dödsannonser ser annorlunda ut. Men om du kikar i tråden den 9 och 10 febr 2018 så diskuterades det redan då.
Citera
2020-02-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Verkar inte så.
Jag har sett dessa inlägg, men hur förklarar du datumet 01/02?

Borde stå 09/01 om det är en dödsannons.
Citera
2020-02-09, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:

Om det följer nåt annat regsystem så är det väl datum då det läggs in.

Vore väl lika dumt som att tro att alla dött den dag de rabblar namn i kyrkan över avlidna i församlingen.
Citera
2020-02-09, 23:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Det är nog inte en annons. Man hämtar uppgiften från Ratsit. Det är enbart ett tillkännagivande som jag tolkar det. När det skedde är tydligen inte intressant.
Citera
2020-02-09, 23:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Att H tog ut skilsmässa. O blev då arg och gick bärsärkargång och mördade hela familjen.
Så måste det ha gått till.
Citera
2020-02-09, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att H tog ut skilsmässa. O blev då arg och gick bärsärkargång och mördade hela familjen.
Så måste det ha gått till.
Japp. Med en hammare som han krossat sömntabletter med och kört.ner i halsen tills det blödde.

Hon trodde hon skrev på en.bevittnad skilsmässa hos polarna.
Ingen annan vet om skilsmässan. Det har de dolt för att polisen... För att..

Polisen tog mutor från O:s juridiska släkt?
Det blev nog dyrt för skatteverket, NFC, grova brott och en herrans massa folk måste vara med i det gigantiska hemlighetsmakeriet.
Världsunikt mörkläggande och glöm inte Quickfallet för fan!!!

Sen vaknade jag och var kallsvettig.
Citera
2020-02-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi diskuterar det jag nyss citerat från boken så det är högst relevant.

Att hon har nån sorts priviligerad insyn och kunskap. Att det hänvisas som om hon vore nåt med bäring.
Likt RK tidigare.

A bedöms via 40 minuter utan samtal.

H via ett fåtal möten, kör barn till 40 min lektion/vecka, där hon i stort sett säger ingenting.
Vid runt 10-12 tillfällen.

En massa subjektivt tyckande, skeva analyser och konspirationer - för att hon inte vill att H ska vara en mördare.
För att hon inte tror det via ytterst få möten.

Men så funkar tyvärr inte en förundersökning och emotionellt drama hör inte dit heller.

Kan tänka mig att EH kan ha pressat, överdrivit och förvrängt en del av vad pianofröken har sagt. Lagt ord i munnen på henne. För att sen kunna skriva nåt "sensationellt". EH är ju journalist... Och skiter väl i sörjande anhöriga. För jag antar att dessa vägrade svara på frågor från EH. / Detta är vad jag tror, alltså.
Citera
2020-02-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ok, inlägget skrevs 9 febr. Och det är en relationsförändring när paret dör. Märkligt att skriva så. Men jag tror inte på nån skilsmässa här - en månad efter deras död.

Kan vara äktenskapsskillnad, som ju inte är samma sak som skilsmässa.
Citera
2020-02-10, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan tänka mig att EH kan ha pressat, överdrivit och förvrängt en del av vad pianofröken har sagt. Lagt ord i munnen på henne. För att sen kunna skriva nåt "sensationellt". EH är ju journalist... Och skiter väl i sörjande anhöriga. För jag antar att dessa vägrade svara på frågor från EH. / Detta är vad jag tror, alltså.
Tror jag inte iom att samma stil, slutsatser och bullshit förekommer här i tråden.

Fast jag håller med på resten. Struntar blankt i anhöriga, som för övrigt inte levererar som hon tänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in