2020-02-10, 00:09
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
Med en inkubationstid på tre- fyra veckor och många symptomfria smittbärare osv, ja då talar vi miljoner personer!

Inkubationstiden är inte 3-4 veckor, snarare upp till 10 dagar (med säkerhetsmarginal avrundat uppåt till 2 veckor) men vanligast 5-6 dagar.
Citera
2020-02-10, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du har rätt, det finns säkert betydligt värre misstag i din text men jag tyckte det var väldigt underhållande att hitta den där. Du blev som förväntat upprörd över att jag påpekade det. Tänk på det där med ilska och blodtrycket... Inte bra att gå och bli upprörd i onödan.

Förhåll dig till sakfrågorna i min text istället och säg vilka misstag det finns där så slipper du se ut som en pubertal idiot som greppar efter enstaka felskrivna ord istället för att faktiskt diskutera ämnet. Men jag är mycket väl medveten om att du väljer att inte göra detta eftersom att du har 0 och ingenting att komma med.
Du har redan gjort bort dig så det räcker så föreslår att du håller tyst nu om sådant som går utanför din förståndsförmåga.

Men om det är grammatik och skrivsätt du är här för att granska så tycker jag för det första att du byter tråd och för det andra börjar med dina egna infantila inlägg du skrivit.

Härskarteknik verkar du heller inte direkt vara någon mästare på så skulle föreslå att du lägger ner det också.

Nog med OT nu, du är bortgjord så det räcker och blir över. Gå och lägg dig nu.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Tvättar ni händerna oftare nu?

Torkar ni av tangentbordet och telefonen?

Diverse handtag?

Synd bara att Sjukhusen inte gör det, besökte Apoteket som ligger i Sjukhusbyggnad idag och handstången/dörrhandtag som man måste ta i för att öppna dörrar var snorhala av svett, bakterier och... virus ??? Antagligen inte rengjorda detta år ?
Senast redigerad av Snarkaren 2020-02-10 kl. 00:13.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Som sagt, läsförståelse... de har ett helt stycke (som jag dessutom parafraserade) där de beskriver varför man inte bränner "vanliga" döda samtidigt som coronasmittade.

Och de ger siffra för just det krematoriet, ca 90% av de 128 (dvs alla som de brände 116 st) är då corona.

Ja, vilket lika gärna kan betyda att de just nu bränner enbart vanliga, eftersom de nu är klara med att bränna coronasmittade. Du eller jag har ingen aning om vilka som bränns när eller var. Helt idiotiskt att spekulera kring.
Citera
2020-02-10, 00:11
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbitbuddy
Såhär lätt blir man smittad ....

https://www.scmp.com/news/hong-kong/health-environment/article/3049749/coronavirus-nine-members-same-family-test

Du menar att det är lätt att bli smittad när man äter ur samma skål med salivdränkta bestick? Tack för info
Citera
2020-02-10, 00:11
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Inkubationstiden är inte 3-4 veckor, snarare upp till 10 dagar (med säkerhetsmarginal avrundat uppåt till 2 veckor) men vanligast 5-6 dagar.

Men sjukdomens initiala milda symptom verkar kunna ge en ”praktisk inkubationstid” som är väsentligt längre. Se inlägget nyss om familjen i Hong Kong som smittades vid en middag den 19/1.
Citera
2020-02-10, 00:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Tvättar ni händerna oftare nu?

Torkar ni av tangentbordet och telefonen?

Diverse handtag?

Jag är normalt ganska noga med handhygien, då jag åker buss och T-bana minst 2-3 dagar/vecka. Men man har fått sig en spark i arslet, så jag spritar händerna oftare numera. Tänker inte på dörrhandtag, men tar inte i handtagen på t-banan eller bussen.
Citera
2020-02-10, 00:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är inte hårklyverier. Du påstår säkert att vi vetat i 2+ veckor hur smittsamt det är. Det stämmer helt enkelt inte. Att du försöker slingra dig visar bara vad du är för sorts debattör. God natt.

För att vi har vetat det i två veckor nu. Vi har inte lärt oss ett skit mer den här veckan som vi inte redan läst om viruset. Du får gärna göra ett försök att bevisa mig fel.
Citera
2020-02-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Du menar att det är lätt att bli smittad när man äter ur samma skål med salivdränkta bestick? Tack för info

Hehe
Citera
2020-02-10, 00:14
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, vilket lika gärna kan betyda att de just nu bränner enbart vanliga, eftersom de nu är klara med att bränna coronasmittade. Du eller jag har ingen aning om vilka som bränns när eller var. Helt idiotiskt att spekulera kring.
Finns det något du inte tycker är onödigt, meningslöst eller idiotiskt att diskutera gällande ämnet? Vad skulle du vilja att alla andra skrev?
Citera
Medlem
5 miljoner människor hann fly
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qJjmR/fem-miljoner-manniskor-hann-lamna-wuhan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag utgår från att det gäller Wuhan med omnejd. Så 11 miljoner+ omnejd får man anta. Sen är de siffror som det bollas med i kremeringsfallet högst opålitliga. Jag ser innget som sticker ut med om ens 90% av faktan och siffrorna skulle stämma.
jag citerade ArgusOne, hen påstod att det var lika många som dog i trafiken som av coronaviruset, i en stad där trafiken är nära noll p.g.a karantän, vilket så klart är helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in