2020-02-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
du menar alltså att ” anonyma läkaren” skall tas med en nypa salt?

om officiella statistiken stämmer så verkar det över

hur skulle man kunna ”gömma” 200-400 offer per dag x 30-60-90 dagar utan att det läcker???

eller så, ja det är” över”...
det verkar vara helt otroligt mycket som ska tas med en näve salt
Citera
2020-02-09, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det har florerat siffror på 49 krematorier i Wuhan med omnejd. Sedan har EN ägare av ett krematorium intervjuats och påstår att de jobbar nästa dygnet runt. Sedan har folk bara extrapolerat det han sagt och påstår att ALLA krematorier är igång 24/7.

Ingen vet, det är hörsägen.

Det kan ju lika gärna vara så att hälften i personalstyrkan är sjuka, resten måsten jobba över för att hinna med.

Det ryktas att många i Wuhan är smittade av coronaviruset.
Citera
2020-02-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Då står ord mot ord eftersom du inte vet vad jag vet och tvärtom.

Och jag har inte heller påstått något om vad du vet. Du har däremot påstått att jag inte vet saker. Ord mot ord betyder något helt annat.
Citera
2020-02-09, 22:25
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Miniuppdatering innan Hubeirapporten. Hong Kong fyller på siffrorna.
Blev 8% i går så dagens tror jag inte går över 6,5%. Dvs 40044st. Över 7% skulle låta alarmerande.
Citera
2020-02-09, 22:26
Medlem
Sharm0tas avatar
3 från Singapore skyndade sig med tåget också.

There are currently 37,603 confirmed cases worldwide, including 813 fatalities.

BNO.
Citera
2020-02-09, 22:26
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Grattis till utmärkelsen dagens rövhatt.

Kina stänger ned städer med tvåsiffriga antal miljoner invånare och du tror ingen minns detta till sommaren. Det och sättet du använder orden ”några gamlingar” gör en sak trolig och en annan sak helt klar.

Du är ung och jävligt korkad.
Du kan göra vilka antaganden du vill. Att du ens använder ordet rövhatt gör att jag också har antaganden om dig. Jag är inte ung, och jag har bott utanför Wuhan. De jag känner som bor där säger att läget är jävligt påfrestande mentalt, men ingen av dem känner någon som är sjuk, eller sett eller hört något extremt om övervåld och koncentrationsläger.
Citera
2020-02-09, 22:27
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan ju lika gärna vara så att hälften i personalstyrkan är sjuka, resten måsten jobba över för att hinna med.

Det ryktas att många i Wuhan är smittade av coronaviruset.

Givetvis kan det vara så. Feltolkningar och felaktiga översättningar är ganska vanligt. Så innan det trillar in verifierad fakta som visar att ALLA krematorier är igång 24/7 så är det ju inte något att ta på allvar.
Citera
2020-02-09, 22:28
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Blev 8% i går så dagens tror jag inte går över 6,5%. Dvs 40044st. Över 7% skulle låta alarmerande.
Jag tror att 40k blir nästa antal, även att antal döda passerar MERS.
Citera
2020-02-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Slipper spekulera, och vem f-n har tvingat dig?

Du är ju bara en äcklig asätare som vill gotta runt i privatpersoners sjukjournaler för att stilla din egen panik, absurt och osmakligt.

Vi vet vilka symptom viruset kan ge, det finns inget mysterium för dig att lösa.

Läs utländska tidningar så finner du allt detta varje dag, då är alla utländska mediekonsumenter äckliga asätare menar du? Jag tycker det är märkligt att i Sverige kan folk snoka runt i andras ekonomi on line, hitta vilka som är förmögna och få deras exakta gatuadress, men det är däremot helt normalt enligt många svenskar.
Olika åsikter och förhållningssätt borde kunna existera utan att ta till personangrepp och nedsättande epitet.
Citera
2020-02-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Tycker han rapporterar bra har följt han nu sen viruset började, och då har han rapporterat varje dag.

Nu har han ett intressant resonemang om det japanska skeppet som ligger i karantän. En smittad person lämnade skeppet 25 januari. Sen har de testat 370 personer UTAN att de haft symptom och 70 har visat sig infekterade. Det tycker jag låter oroväckande för städer där det finns dokumenterat smittade...
Citera
2020-02-09, 22:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Smittskyddslagar kan sätta andra lagar ur spel, och tolkningarna ser uppenbarligen olika ut i olika länder.

Även Tyskland har informerat om Webasto-patienternas sjukdomsförlopp, där vet vi till och med personernas arbetsplats till exempel. Frankrike har också rapporterat om patienterna där, om ålder, ursprung och yrke.

USA är inte EU men även där beskrivs sjukdomsförloppet för enskilda patienter.

Man kan få liknande beskrivningar från kinesiska myndigheter också, i alla fall från provinser där det är hanterbara volymer av insjuknade. Det är ju som om en svensk myndighet skulle skriva: "Berit Svensson från Skövde reste till Gambia den 17 december. Dagen efter ankomst knullade hon en neger och fick HIV. Vid hemkomst en vecka senare smittade hon först sin chef och tre dagar senare sin man. Även brevbäraren och grannen tvärs över gatan har tagits in för kontroll för säkerhets skull." Jag ser inte allmänintresset i detaljer av den typen, snarare att det är läskigt.
Citera
2020-02-09, 22:31
Medlem
LeeVans avatar
R0 ger huvudbry ..

Kanske skulle AI och en App på sikt kunna göra R0 hanterbart??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in