2020-02-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det har varit uppe minst 10-tal ggr i tråden.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (Coronavirus 2019-nCoV)
Tråden är på nästan 1900 sidor, jag hinner inte hålla koll på allt. Tack för länken!

Den ligger dock i linje med det jag skrev. Personen i inlägget har använt just Google Translate. Se vad jag skrev om Japan och Korea och Translate. Jag tror att ni därmed uppfattar fel p.g.a. kass översättning. WHO hade aldrig gjort den missen som de skulle ha gjort om Hubei rapporterat endast lunginflammation (WHO rapporterar Hubeis siffror som smittade, inte lunginflammation).
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Chineser riskerar livet för att nå ut bortom sitt slutna kommunist-internet för att berätta sin historia och mottagandet från väst är förlöjliganden och förminskanden. Usch, skäms på dig.

Nu gick du ifrån sakfrågan, svarar inte på den, ägnar dig istället åt ad hominem.

Du kan således inte visa att ditt påstående är sant, bra då vet vi, elgecy är ett troll.

Styrk ditt påstående med verifierbar källa eller låt bli att posta fakenews, vi vill inte ha trådsanningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, det vet du inte alls.

Vi ska nog inte utgå från vad andra vet och inte vet eftersom vi skriver anonymt på ett forum. Det blir bara löjligt att försöka låtsas att man kan avgöra vad någon annan har tillgång till för information.
Citera
2020-02-09, 22:15
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det stämmer. Jag har länkat till där de diskuterar det förra året att det är ett problem, och att de borde ändra på det. Finns i min posthistorik i tråden, här nämligen:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (Coronavirus 2019-nCoV)

Ah! Lite svårt att sålla bland alla meddelanden. Är riktigt obehagligt att det smusslas så mycket faktiskt. Skulle det vart Sverige så skulle dom väl skickat ett virustest på posten till alla medborgare, just för att vi vill ha data.

Tack för länken. Skall läsa!
Citera
2020-02-09, 22:16
Medlem
det har redan börjat droppa in några 37600
Citera
2020-02-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det där har vi sett tidigare och det är inget vidare bevis.

du menar alltså att ” anonyma läkaren” skall tas med en nypa salt?

om officiella statistiken stämmer så verkar det över

hur skulle man kunna ”gömma” 200-400 offer per dag x 30-60-90 dagar utan att det läcker???

eller så, ja det är” över”...
Citera
2020-02-09, 22:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Miniuppdatering innan Hubeirapporten. Hong Kong fyller på siffrorna.
Citat:
”There are currently 37,600 confirmed cases worldwide, including 813 fatalities.”

6,188 serious
2,649 recovered
28,942 suspected

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-09, 22:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag vet inte hur många krematorium det finns, jag vet inte hur många som bränns utöver vad som är normalt. Det cirkulerar många siffror på döda men jag vet inte vad som är sant.
Jag vet bara att krematorium är överbelastade och går för fullt.

Det har florerat siffror på 49 krematorier i Wuhan med omnejd. Sedan har EN ägare av ett krematorium intervjuats och påstår att de jobbar nästa dygnet runt. Sedan har folk bara extrapolerat det han sagt och påstår att ALLA krematorier är igång 24/7.

Ingen vet, det är hörsägen.
Citera
2020-02-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vi ska nog inte utgå från vad andra vet och inte vet eftersom vi skriver anonymt på ett forum. Det blir bara löjligt att försöka låtsas att man kan avgöra vad någon annan har tillgång till för information.

Då står ord mot ord eftersom du inte vet vad jag vet och tvärtom.
Citera
2020-02-09, 22:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Mycket av det utländska media skriver om tjänar ju till att folk får VETA och slipper spekulera. Hur sjuka är de, vilka symptom har de, vilka mediciner får de? Man läser allt detta i nyheterna och vet. Det finns ju ett allmänintresse eftersom det är en potentiell pandemi.

Slipper spekulera, och vem f-n har tvingat dig?

Du är ju bara en äcklig asätare som vill gotta runt i privatpersoners sjukjournaler för att stilla din egen panik, absurt och osmakligt.

Vi vet vilka symptom viruset kan ge, det finns inget mysterium för dig att lösa.
Citera
2020-02-09, 22:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049

hur skulle man kunna ”gömma” 200-400 offer per dag x 30-60-90 dagar utan att det läcker???

Hela 4chan posten bör tas med en nypa salt. Sen att någon tjomme här i tråden kalar det för en läkare när det längst upp står:

Citat:
I am a lab technician

Får iaf mig att förhålla mig ytterst skeptiskt inställd till bevisgraden.
Citera
2020-02-09, 22:23
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049

Med tanke på hur befolkat kina är så har vi fått ganska så lite information från privatpersoner överlag. Kineser förlitar sig också ganska mycket på staten, om dom mörkar för oss, vad tror du inte dom försöker göra i kina? Vad ska dom veta om dom inte får sätta foten utanför dörren? Deras familjemedlem har dött, men hur ska dom veta fall grannens har gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in