2020-02-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Färre och färre nya fall per dag nu. Med lite tur så planar det ut runt 50-60k smittade.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
https://ibb.co/xj767My

Hur trovärdigt var detta?

Med 200-400 per dag som förs bort av militär då de får lunginflammation och aldrig kommer med i statistiken som sjuka eller senare döda.

Hoax??

Gäller den officiella statistiken eller döljer Kina något?

Hur kan man veta?

Kina verkar 100% seriöst i detta, men sen kommer anonym rapport, som inte är HELT osannolik!

Men om det stämmer att 99% av fallen är kring Wuhan så är det över i mars för Kina och världen. Men osäkerheten består vad gäller procentuell dödlighet, återhämtade, etc.
Senast redigerad av Gaia.Revenge.2049 2020-02-09 kl. 21:54.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
vad är egentligen skillnaden i hur allvarligt det här Coronaviruset är jämfört med säsongens influensa?

är det för att man vet så lite om viruset?

är det högre dödlighet/smittad jmf med säsongsinfluensan?
Inget vaccin. Ingen immunitet. Kunskaper om nCoV saknas, säsongsinfluensan är statistik. Att bemöta coronan kan bli tyngre än väntat, vi får se hur sjukvården står rustad om det vill sig illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tja, alla lyder under GDPR i EU så de ska också följa dessa lagar som är direkt applicerbara på varje land. Statistik kan de rapportera men i övrigt ska man alltid vara försiktiga med att släppa information som kan bidra till att patientens identitet röjs.

Smittskyddslagar kan sätta andra lagar ur spel, och tolkningarna ser uppenbarligen olika ut i olika länder.

Även Tyskland har informerat om Webasto-patienternas sjukdomsförlopp, där vet vi till och med personernas arbetsplats till exempel. Frankrike har också rapporterat om patienterna där, om ålder, ursprung och yrke.

USA är inte EU men även där beskrivs sjukdomsförloppet för enskilda patienter.
Citera
2020-02-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
2!!...2 personer har dött utanför Kina.

Innan Hiroshima var det inga som dött av kärnvapen i offensivt syfte. Jag vet inte riktigt vad du försöker säga?
Citera
2020-02-09, 21:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Vad är det värsta som filmats då? Klart omvärlden också ser videos som läggs upp på youtube. Om DU ser och vet vad som sker i Kina lär världssamfundet göra det också.

Edit: Jag säger inte att du har fel. Men man måste vara skeptisk.

Vet inte vad det värsta är. Omvärlden vet och ser. Jag vet att man måste vara skeptisk och litar inte på alla som twittrar. De visades ett tag filmer på polisen som gick runt och spikade igen och reglade dörrar till lägenheter med människor kvar inne som de misstänkte var smittade, dessa trodde jag absolut inte på sedan skrev hockeykillen som är fast i Huwan Johan Björnfot samma sak på sin facebooksida. Det är verkligen inte lätt att veta vad som är sant eller inte

Länkar hans facebook

https://www.facebook.com/johanbjornfot/?__tn__=%2CdK-R-R&eid=ARAZLx9ROYd8ck9ojUq9r9V6kqSvm7AUMbMx2yhZNSr5 M_O7C53fadkqjGpDm0j8YvE14by9AXrmPu7s&fref=mentions
Citera
2020-02-09, 21:46
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror ingen vet hur många kroppar som har kremerats och det har filmats av flera hur kroppspåsarna ligger i högar.
Men den här Guo Wengui vet jag inte vad jag skall tro om exilkines, extremt regimkritisk.

Hur många kremeras normalt i en stad med 11 miljoner invånare, varav större delen är kvar när karantän inträder? Hur många dör normalt på sjukhuset? Allt det där verkar man räkna bort.
Citera
2020-02-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Okej, är kineser en annan art eller vadå? Mig veterligen kan man inte se en människas nationalitet på dennes lungor.

Det finns många sjukdomar som har betydande skillnader i frekvens mellan olika folkslag och där skillnaden är genetisk.
Citera
2020-02-09, 21:47
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nämn två oberoende läkare på insidan som påstår det.

Länka till verifierbara källor.

Här är en läkare: https://ibb.co/xj767My
Citera
2020-02-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Smittskyddslagar kan sätta andra lagar ur spel, och tolkningarna ser uppenbarligen olika ut i olika länder.

Även Tyskland har informerat om Webasto-patienternas sjukdomsförlopp, där vet vi till och med personernas arbetsplats till exempel. Frankrike har också rapporterat om patienterna där, om ålder, ursprung och yrke.

De kan ha fått tillstånd från patienten att göra det.
Citera
2020-02-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Att man rapporterar patienters hälsotillstånd kan ju bero på att de lämnat samtycke till det, i andra länder.
Citera
2020-02-09, 21:50
Medlem
HermaeusMoras avatar
Denna Youtube kanalen följer detta rätt bra sänder varje dag och jag kan rekommendera den ifall du vill följa det!

https://youtu.be/LQnQMFDqwtw
Citera
2020-02-09, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Här är en läkare: https://ibb.co/xj767My

Är det en verifierbar källa, berätta vilken källan är så kan vi kontrollera det innan vi klickar på ditt skräp.

En läkare till vill ha upp på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in