Citat:
Ursprungligen postat av
Estramus
Du orkar inte kolla vidare mycket själv. Om du hade tittat i min historik tror jag även du kunnat dra slutsatsen att jag inte är en "millenial".
IQ-befriad är ju uppenbarligen du. Du drar stora svepande slutsatser som är ganska drastiska. När du blir tillfrågad att förklara varför och hur, då tycker du att du inte är intresserad? Så vad är du då intresserad av? Spreja orddiarre? "vi kommer att dö, huhuhu..." (det kommer vi iofs att göra).
Angående event 201... I den här
länken är man väldigt noggrann med att förklara att det var en övning utan koppling till verkligheten och specifikt utan koppling till nCov.
Jag vet inte vad du egentligen ville säga genom att nämna event 201?
Campbell teaching? Random person på Youtube?
Nej, jag är uppriktigt sagt varken intresserad av dig eller din historik, och har aldrig frågat om det så hur är det relevant?
Däremot har jag intresserat mig för det här viruset och följt bland annat den här "random personen" på youtube, som i själva verket är mycket kunnig inom ämnet vilket du nog också skulle kunna komma fram till ifall du hade "orkat" kolla istället för att dra slutsatser innan du vet ett skvatt.
Begreppet ordbajsa ska du nog sluta använda dig av till andra då det är just det du själv håller på med, och om du ej är millenial så skriver du och resonerar iaf som en sådan av värsta typ.
Det var en simulering, självklart var det inget verkligt scenario just då men i allra högsta grad ett tänkbart sådant. Och likheterna mellan den simulationen och det som händer nu är ganska slående.
R0 på nCoV är ej fastslaget än men forskare spekulerar i allt från 1.4 till 5.47. Kinesiska forskare är de som föreslagit högst mellan 3.3 och 5.47, och då dessa faktiskt arbetar i landet där utbrottet är i full gång så är det inte särskilt långsökt att sätta mer tilltro till dessa. Om det stämmer så är det extremt smittsamt. Vi kan avrunda och spekulera i att det är 4, det innebär alltså att en smittat person i snitt smittar 4 andra personer, som i sin tur smittar 4 till vardera osv osv.
Viruset har redan bekräftade fall runt om i världen som stiger och med tanke på att folk från de drabbade områdena reste fritt runt om i världen (och fortfarande gör på vissa ställen) under lång tid efter att viruset brutit ut och innan karantänerna hade startat så skulle det till ett ganska stort mirakel att inte flertalet människor smittats runt om när vi talar om ett såpass högt r0. Alltså tyder det mesta på att det så gott som garanterat redan finns ett stort mörkertal smittade, inte bara i Kina utan även på andra platser.
När det här väl tagit fart så är det otroligt svårt att stoppa då det är så gott som omöjligt att spåra och hålla koll på alla smittade människor och hur de rör sig. Särskilt som det pågick fritt resande under så lång tid innan karantänerna upprättades.
Mer än så här orkar jag inte förklara. Är du uppriktigt intresserad så rekommenderar jag fortfarande dig att söka upp mer info själv. Om inte så skiter jag uppriktigt sagt i att försöka övertyga dig om någonting mer, vad du tror eller inte tror är av föga intresse för mig.