2020-02-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Det är inte lätt när man inte följer tråden.

Någon har hittat en lagfart på D och H Ullmark. De har köpt BO’s fastighet. Avvaktade tidigare med koppling, eftersom D ska ha varit 19 när H föddes. Men det är förmodligen H’s pappa. D driver i sin tur en framgångsrik bärgningsfirma med sin pappa, startad på 70- talet. Det var nog dem du hittade och eftersom firman går bra så köper det förmodligen både fordon och fastigheter.

Så avskriv D och H.

D är en offentlig person, en tv-kändis i Vägens hjältar på femman.

Jaha, se där..!
👍
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-09 kl. 17:46.
Citera
2020-02-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ojojoj. Kolla länken istället. MC är ingen duvunge. Började hos Silbersky. och har en lång meritlista. Sen om de döms eller ej, det har ju inte med hans skicklighet att göra om den tekniska bevisningen är tillräckligt stark.

Varför all denna reklam?
Citera
2020-02-09, 17:46
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför all denna reklam?

Jag tror inte att han gör så mycket reklam längre.
Citera
2020-02-09, 18:05
Medlem
Citat:
Jag tror inte att han gör så mycket reklam längre.
Nej, nu sköter vi på FB den saken.....gratis
Citera
2020-02-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan vara intressant att gräva lite i det där.

Det finns en gammal nedlagd cykelklubb som kanske har fått den som registrerat klubben att ta detta namn. Plus att det verkar finnas en koppling inte bara till surat utan till Aprikosgatan i Hässelby. Cykelklubben är en jättegammal klubb som bildades 1926 och lades ned runt 1999.

Så varför registrera just denna klubb för enbart för moms. Det är helt uppenbart att ingen cykelklubb är aktiv. Ingen styrelse, ingen site, inget mer än ett mobilnummer som enbart är kopplat till klubben.

Så mycket konstigt med Sursta 22.

Men jag tror i nuläget på kopplingen CÖs pappa och morden. Snacket har gått och nått fel öron. För mycket slump att de ska vara grannar. Dvs om CÖ har med morden att göra givetvis.

Precis samma tankar har jag när jag nämnde Sursta 22 för några veckor sedan.
Citera
2020-02-09, 19:06
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Nej, nu sköter vi på FB den saken.....gratis

Vad hette han nu igen, jag har redan glömt!
Citera
2020-02-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Mycket intressanta uppgifter.

Jag har tidigare varit inne på hur Vallentunabor bygger Attefallshus, och andra byggnader, i uthyrningssyfte. Vallentuna har generösa planbestämmelserna för dessa fastighetsägare, som utnyttjar nyanlända, ungdomar och byggjobbare som drabbas värst av bostadsnöden. Det drar till sig mycket löst folk i dessa dyra, men enkla korttidsboenden.

Lösa rykten, om att brottsoffren är rika och har pengar hemma, är antagligen orsaken till detta bestialiska mördande. Dessa mördare har fått för sig att det fanns pangar att hämta när de begick sitt brott.

Ja, just det jag nämnde här för två veckor sen.
Det är lite skumt och bör grävas mer i, om inte annat så för att avskriva funderingarna.
Citera
2020-02-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby

Backtracka personen som länkas till "klubben" och återkom gärna med reflektioner. Helst i pm.

...

För övrigt, så även om det nu är rätt personer som dom haffat, så tror jag att det (minst) är en till GM på fri fot. Verkar dumt att riskera att vara 2 mot 2 i en situation som kan urarta och då vill man väl gardera sig med att vara åtminstone en fler än brottsoffren?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-09 kl. 19:54.
Citera
2020-02-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Visst verkar Sursta 22 skumt, men det som talar emot är ju att det i princip är grannar med BO:
Polisen lär väl ha knackat på mer eller mindre omgående precis som hos alla andra grannar: Det vi sett genom vanlig nätsurfning har säkert Polisen också sett och mer därtill.
Senast redigerad av DajDiRaj 2020-02-09 kl. 19:34.
Citera
2020-02-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Korrigerar mig själv: Mannens förnamn är Lasse men hans efternamn är också estniskt, inte svenskt.

Intressant... c.ö pappa är alltså tidigare granne till BO, ja det var spännande.
Inom vad för bransch hade farsan företag?

Bra grävt!
Citera
2020-02-09, 20:00
Medlem
Har inte följt tråden så jättebra senaste dagarna, men tydligen så var CÖs föräldrar goda vänner med det mördade paret. Så ja man kan tänka sig att han fått informationen om mycket pengar därigenom. Förövrigt så var VK nere på lokala puben i V-tuna helgen innan han blev gripen. Iskall jävel....
Citera
2020-02-09, 20:03
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Backtracka personen som länkas till "klubben" och återkom gärna med reflektioner. Helst i pm.

...

För övrigt, så även om det nu är rätt personer som dom haffat, så tror jag att det (minst) är en till GM på fri fot. Verkar dumt att riskera att vara 2 mot 2 i en situation som kan urarta och då vill man väl gardera sig med att vara åtminstone en fler än brottsoffren?

Håller med, minst en knasvakt om det var ett rån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in