2020-02-09, 16:22
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskakuten
Har inte följt tråden slaviskt men här kommer mitt gräv om Sursta 22, där G*öran Åsl*ev, 64, och hans firma dyker upp på Eniro och Yelp, gamla uppgifter får man förmoda eftersom GÅ och firman numera är skrivna på samma adress som den häktade MGM CÖ (där husrannsakan gjordes?). GÅ sägs vara CÖ:s pappa.

Sursta 22 har fastighetsbeteckning Sursta 1:15 och köptes på exekutiv auktion i slutet av 2012 för 1,495 MSEK av en herre som driver ett litet byggbolag som bygger Attefallshus.
http://arkiv.mitti.se:4711/2012/48/vallentuna_steget/MIVA-20121127-A-035-A.pdf
Om fastigheten efter detta har sålts vet jag ej, det får man kontakta Lantmäteriet om efter helgen.

Sursta 22 som skall vara en 80 kvm stor villa har hela 9 personer skrivna som boende där enligt Ratsit, som inte helt stämmer överens med Hitta, Eniro, Mrkoll. Det tycks ha varit genomströmning också, folk bor där ett tag. De allra flesta är män med estniska namn, vilket torde ha sin förklaring:

En man med svenskt namn och en kvinna med estninskt namn, som nu (enligt Ratsit) själva är skrivna på Sursta 22 , driver ett byggbolag. Kvinnan har skrivit under årsredovisningarna de sista åren men står inte längre som medlem i styrelsen. Detta byggbolag har betalat svarta löner till arbetarna via estniska luftbolag, enligt en dom:
https://www.byggnadsarbetaren.se/estnisk-bluff-fixade-svartjobb-pa-mall-of-scandinavia/

Om man kollar flygbild på Sursta 22 ser man olika bodar (Attefallshus?), på Eniros gatubild dessutom ngn byggbod el dyl i korrugerad plåt. Gissningsvis har man en genomströmning av estniska jobbare som bor på olika vis där. Detta stämmer också med lokalbefolkningens uttalanden om att det har varit mycket främmande folk som man inte känner igen i rörelse där och mycket bilar.

Fastigheten har varit uppe i Vallentuna kommun som utfärdat föreläggande om att städa upp sin ovårdade tomt.

Frågan är om detta har något med fallet att göra. Någon skrev att det ryktas att BO-mannen hade samlat in hyror kontant och att han därför kunde misstänkas ha cash hemma. Estniska jobbare som får betalt svart betalar rimligen hyror kontant. Varför BO skulle ha ngt med detta att göra är dock oklart. Som sagt är ägandet av fastigheten dock inte helt utrett, den kan ha sålts efter Attefallsmannen köpte den 2012. Eller kunde BO ha jobbat åt Attefallsmannen, sett till att hyrorna kom in etc?

Så, nu får andra fortsätta gräva!

Riktigt bra grävt, tack!
Citera
2020-02-09, 16:23
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
En man med svenskt namn och en kvinna med estninskt namn, som nu (enligt Ratsit) själva är skrivna på Sursta 22 , driver ett byggbolag. Kvinnan har skrivit under årsredovisningarna de sista åren men står inte längre som medlem i styrelsen. Detta byggbolag har betalat svarta löner till arbetarna via estniska luftbolag, enligt en dom:
https://www.byggnadsarbetaren.se/estnisk-bluff-fixade-svartjobb-pa-mall-of-scandinavia/

Korrigerar mig själv: Mannens förnamn är Lasse men hans efternamn är också estniskt, inte svenskt.
Citera
2020-02-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vänta lite nu. De kommer att förhöras med sina advokater.
Det här fallet avgörs på tekniskt bevisning, inte för att någon snackar.

Oj då! Det är tur att vi har dig som ordningsman. Det var absolut nytt för mig, det här med advokater har jag inte ens hört talas om.
Citera
2020-02-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Oj då! Det är tur att vi har dig som ordningsman. Det var absolut nytt för mig, det här med advokater har jag inte ens hört talas om.
Bra advokater - sådana som PK.maffian inom det sv. Advokatsamfundet bara Måste ta avstånd ifrån! Dvs advokater som från timme ett råder sina klienter att gärna tiga helt - åtminstone till den dag en FU slutar i en rättegång.
Bra ombud har nog nu redan sagt till de två häktade, att de gärna kan välja att inte svara på snutars snärjande frågor. Eller så visste killarna om den optionen, redan innan de greps? Kanhända har de läst O. Torges lilla bok, som handlar exakt om denna sak ?? ;-)
Citera
2020-02-09, 16:49
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi

Jag betackar mig din sarkasm. Märkligt att du missat detta:

http://martincullberg.se/martin-cullberg/

Du har ju varit med i tråden sedan dag ett.
Förklara i stället varför du tror GM skull sjunga när de har en av Sveriges kändaste brottmålsadvokat vid sin sida?

MC företräder GM1. Förmodar att GM2 har en advokat som är lika skicklig.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 16:55.
Citera
2020-02-09, 16:53
Medlem
Stilichios avatar
Off Topic:

När jag för tredje gången sökte efter advokat MC, så fick jag det bekräftat som var uppe i tråden. Ja han har annonserat här på FB. Ett twitter klipp som jag tyvärr inte kunde länka till.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 16:56.
Citera
2020-02-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdBlue
Lagfarten till den sålda fastigheten Sursta 1:17 står grannen i 27:an Chri*ter Ärn*tröm (*=s) för

Edit: I ett tidigare inlägg står det att fastighetsbeteckningen för sursta 5-7 är Sursta 1:17 men den rätta för Sursta 7 är Sursta 1:7. Ägare är D*nny och H*nry Ullb*rg ( *=e)

Ursäkta mitt röriga inlägg

Vet inte om det är av värde, men om man kollar efternamnet Ullb*rg så kommer det upp två personer som har flera bolag som ägnar sig åt fastigheter och bostäder. Gissningsvis far och son, men kan vara andra släktband. Överlag verkar detta vara ett efternamn som förknippas med jordbruk och skogsförvaltning lite överallt (med eller utan förbindelser till varandra törs jag inte uttala mig om alls, för jag vet inte och efternamnet verkar relativt vanligt).

Just denna H*nry får jag inget vidare grepp om då han inte verkar gå att finna mer än på aktuell adress. (Förutom målaren med samma namn..)
D*nny har en koppling till en person som har kopplingar till de som håller på med fastigheterna om man följer div personkopplingar via företag osv.
D*nnys företag köpte denna månad en cheva.

Happy digging, till den som finner det nödvändigt😉

Obs Har ej hunnit läsa ikapp tråden, så detta kanske var gårdagens nyheter, eller nåt
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-09 kl. 17:05.
Citera
2020-02-09, 17:19
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte om det är av värde, men om man kollar efternamnet Ullb*rg så kommer det upp två personer som har flera bolag som ägnar sig åt fastigheter och bostäder. Gissningsvis far och son, men kan vara andra släktband. Överlag verkar detta vara ett efternamn som förknippas med jordbruk och skogsförvaltning lite överallt (med eller utan förbindelser till varandra törs jag inte uttala mig om alls, för jag vet inte och efternamnet verkar relativt vanligt).

Just denna H*nry får jag inget vidare grepp om då han inte verkar gå att finna mer än på aktuell adress. (Förutom målaren med samma namn..)
D*nny har en koppling till en person som har kopplingar till de som håller på med fastigheterna om man följer div personkopplingar via företag osv.
D*nnys företag köpte denna månad en cheva.

Happy digging, till den som finner det nödvändigt😉

Obs Har ej hunnit läsa ikapp tråden, så detta kanske var gårdagens nyheter, eller nåt

Det är inte lätt när man inte följer tråden.

Någon har hittat en lagfart på D och H Ullmark. De har köpt BO’s fastighet. Avvaktade tidigare med koppling, eftersom D ska ha varit 19 när H föddes. Men det är förmodligen H’s pappa. D driver i sin tur en framgångsrik bärgningsfirma med sin pappa, startad på 70- talet. Det var nog dem du hittade och eftersom firman går bra så köper det förmodligen både fordon och fastigheter.

Så avskriv D och H.

D är en offentlig person, en tv-kändis i Vägens hjältar på femman.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 17:23.
Citera
2020-02-09, 17:20
Medlem
Citat:
Jag betackar mig din sarkasm. Märkligt att du missat detta:

http://martincullberg.se/martin-cullberg/

Du har ju varit med i tråden sedan dag ett.
Förklara i stället varför du tror GM skull sjunga när de har en av Sveriges kändaste brottmålsadvokat vid sin sida?

MC företräder GM1. Förmodar att GM2 har en advokat som är lika skicklig.

Citat:
Off Topic:

När jag för tredje gången sökte efter advokat MC, så fick jag det bekräftat som var uppe i tråden. Ja han har annonserat här på FB. Ett twitter klipp som jag tyvärr inte kunde länka till.

Jag vet inget om hur Martin Cullberg är som advokat i skarpt läge. Det som gör mig misstänksam är att han är runt och raggar kunder överallt där det går att köpa reklam. Jag har hört hans reklam om egen förträfflighet till och med på radion.

Det betyder att Cullberg inte tillhör kategorin brottmålsadvokat som har för mycket arbete, vilket vissa andra advokater har. Om brottslingen nu nöjer sig med Cullberg är han inte en förhärdad brottsling med koll på advokater.

Att en advokat talar om för sin klient att det är åklagaren har bevisbördan, är ett minimun av arbetsinsats.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-02-09 kl. 17:37.
Citera
2020-02-09, 17:26
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet inget om hur Martin Cullberg är som advokat i skarpt läge. Det som gör mig misstänksam är att han är runt och raggar kunder överallt där det går att köpa reklam. Jag har hört hans reklam om egen förträfflighet i reklam till och med på radion.

Det betyder att Cullberg inte tillhör kategorin brottmålsadvokat som har för mycket arbete, vilket vissa andra advokater har. Om brottslingen nu nöjer sig med Cullberg är han inte en förhärdad brottsling med koll på advokater.

Att en advokat talar om för sin klient att det är åklagaren har bevisbördan, är ett minimun av arbetsinsats.

Ojojoj. Kolla länken istället. MC är ingen duvunge. Började hos Silbersky. och har en lång meritlista. Sen om de döms eller ej, det har ju inte med hans skicklighet att göra om den tekniska bevisningen är tillräckligt stark.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 17:30.
Citera
2020-02-09, 17:27
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det där tror jag inte ett dugg på. Man kan inte sätta in en större summa kontanter längre på banken pga risk för penningtvätt. Skulle han ha hundratusentals kronor i madrassen? Tror definitivt inte han åkte runt och tog upp kontanthyra en gång i månaden á la 30-talets slumbostadsägare i storstäderna. Jag reserverar mig självklart här - han KAN ha gjort det för någon eller några skummisar som inte har bankkonton, men fan trot.
Jag håller det också för helt osannolikt.
Citera
2020-02-09, 17:32
Medlem
Citat:
Har inte följt tråden slaviskt men här kommer mitt gräv om Sursta 22, där G*öran Åsl*ev, 64, och hans firma dyker upp på Eniro och Yelp, gamla uppgifter får man förmoda eftersom GÅ och firman numera är skrivna på samma adress som den häktade MGM CÖ (där husrannsakan gjordes?). GÅ sägs vara CÖ:s pappa.

Sursta 22 har fastighetsbeteckning Sursta 1:15 och köptes på exekutiv auktion i slutet av 2012 för 1,495 MSEK av en herre som driver ett litet byggbolag som bygger Attefallshus.
http://arkiv.mitti.se:4711/2012/48/vallentuna_steget/MIVA-20121127-A-035-A.pdf
Om fastigheten efter detta har sålts vet jag ej, det får man kontakta Lantmäteriet om efter helgen.

Sursta 22 som skall vara en 80 kvm stor villa har hela 9 personer skrivna som boende där enligt Ratsit, som inte helt stämmer överens med Hitta, Eniro, Mrkoll. Det tycks ha varit genomströmning också, folk bor där ett tag. De allra flesta är män med estniska namn, vilket torde ha sin förklaring:

Om man kollar flygbild på Sursta 22 ser man olika bodar (Attefallshus?), på Eniros gatubild dessutom ngn byggbod el dyl i korrugerad plåt. Gissningsvis har man en genomströmning av estniska jobbare som bor på olika vis där. Detta stämmer också med lokalbefolkningens uttalanden om att det har varit mycket främmande folk som man inte känner igen i rörelse där och mycket bilar.

Fastigheten har varit uppe i Vallentuna kommun som utfärdat föreläggande om att städa upp sin ovårdade tomt.

Frågan är om detta har något med fallet att göra. Någon skrev att det ryktas att BO-mannen hade samlat in hyror kontant och att han därför kunde misstänkas ha cash hemma. Estniska jobbare som får betalt svart betalar rimligen hyror kontant. Varför BO skulle ha ngt med detta att göra är dock oklart. Som sagt är ägandet av fastigheten dock inte helt utrett, den kan ha sålts efter Attefallsmannen köpte den 2012. Eller kunde BO ha jobbat åt Attefallsmannen, sett till att hyrorna kom in etc?

Så, nu får andra fortsätta gräva!

Mycket intressanta uppgifter.

Jag har tidigare varit inne på hur Vallentunabor bygger Attefallshus, och andra byggnader, i uthyrningssyfte. Vallentuna har generösa planbestämmelserna för dessa fastighetsägare, som utnyttjar nyanlända, ungdomar och byggjobbare som drabbas värst av bostadsnöden. Det drar till sig mycket löst folk i dessa dyra, men enkla korttidsboenden.

Lösa rykten, om att brottsoffren är rika och har pengar hemma, är antagligen orsaken till detta bestialiska mördande. Dessa mördare har fått för sig att det fanns pangar att hämta när de begick sitt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in