Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jag skrev det som svar på ditt helt felaktiga påstående om att Trumps försvar erkänt att Trump skulle ha begått något brott. Det är helt fel. Men diskussionen handlar om Dershowitz konstaterande om nationens och presidentens intresse. Att du inte fattar det är för mig helt obegripligt. Hittills har jag inte sett ett enda argument från dig eller någon annan som ens är i närheten av att kontra försvaret.
Du tolkar - som vanligt - helt fel. Jag är inte det minsta intresserad av att utreda huruvida något varit ett brott eller inte. Det är senatens uppgift, och Dershowitz argumenterade för att så inte är fallet.
När du hävdar att Dershowitz hade "fel" så yttrar du dig så dumt att klockorna stannar. Det är senatens uppgift att avgöra, inte din, inte Bowies, inte någon annan proffstyckares, senatens. Dershowitz försvar är de facto en partsinlaga.
Jo, du har väldigt svårt att förstå engelska. Svenska också. Jag tycker inte det är värt att fortsätta diskussionen för du håller en alldeles för låg nivå.
Ok så som du skriver, logiskt sett hänger det inte ihop med din förklaring.
OM deras försvar handlar om nationens intresse kontra personligt intresse.
OM det personliga intresset inte ens är straffbart så fanns det inte anledning överhuvudtaget att blanda in "nationens intresse".
Därav kan man dra slutsatsen att de ser det "personliga" som brottsligt men att det inte ska spela någon roll.
Uttrycker jag mig sedan korkat? Hänvisar till en professor som säger emot en partsinlaga...
Att senaten sedan friar Trump... det är ju politiskt betingat.
Att vi sedan diskuterar ett brott Trump gjorde representerar min åsikt, vad många delar med mig - och jag kan hänvisa till att andra dömts för "abuse of power".
Sedan ser jag inte försvar till varför detta INTE faller under detta utan bara istället att det generellt sett inte ens är ett brott. Och att det var senatens uppgift att döma...
Vad blir det för en diskussion då Vi är på ett forum, diskuterar utifrån från vad
vi tycker, anser osv. Inte enbart vad som döms egentligen.
Du vill inte bemöta det jag/vi säger för att då kanske du finner att senaten hade fel?
Jag menar för övrigt att nationens intresse/personligt intresse självklart MÅSTE motiveras.
Får man göra lite som man vill för egen vinning så länge som "nationen" också vinner på det?
Nej. Självklart inte.
Därför tycker jag inte att deras försvar duger. Det tex finns ingen motivering till varför Trump inte valde alternativ.