Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Ja, jag utgår från att dom dog fredag/lördag och då är det rättsmedicinska nog enskilt inte tillräckligt. Om brottsoffren har använt datorer/mobiler etc. så kan man däremot lägga pussel och få fram ett troligt tidsspann för dådet. Igen, precis som i Mantorp-fallet.
I Mantorp fallet, där var spannet mellan sista aktivitet på datorn och tills dottern fann paret kortare.
Så småningom lyckades man ju hitta en gärningsman som kunde bindas till brottet och oavsett vid vilken tidpunkt de avlidit.
Men obducenten/forensikerna hade ju ändå som du säger gjort noggranna mätningar av vilka temperaturer som kunde ha varit aktuella i köket de dagarna och använt sig av en av de mätinstrument som man brukar använda för tidsbestämning för döden. Nu var det länge sedan jag läste den rapporten, men som jag minns det var det mycket stort spann för dödens inträffande på bägge.
Vi får hoppas på lika bindande bevis i det här fallet, så att de inte kommer undan bara för att kropparna legat för länge.
Ett problem kan bli om de har varit flera inblandade, men vissa inte deltagit i morden?
Eller ?
Tillägg:
Jag misstänker också att de dött fredag/lördag.
Jag har svårt att se att man velat vara kvar längre än nödvändigt, eller ens återvända.
Polisen vet ju när vittnet sett de bägge bilarna lämna brottsplatsen säkert.
Men med så lite ifno vi har är det svårt att dra säkra slutsatser förstås. De kan ju ha suttit bundna på stolar (precis som i Mantorp) och gm återvänt för att de om de har tinat upp och varit mer benägna att lämna uppgifter. Men det tror jag inte på i nuläget. Risken ökar jju för varje minut at någon kommer.
Det hade räckt med att tennisklubben hade åkt dit, ringt till en granne eller liknade och någon skulle komma med nyckel.