2020-02-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
En tanke slog mig, maskinerna. Kan BO ha lovat bort sin fordon vid försäljningen, dvs främst traktor vid försäljningen, men sedan ändrat sig? Nya boende har ju inga fordon registrerade på sig, men det har BO.

Tror inte denne killen var så sugen på traktorn. Han köpte gården från mellanhanden.
Traktorer brukar inte ingå i köp.
Citera
2020-02-09, 12:03
Medlem
Citat:
Jag vill poängtera att det här förmodligen är ett helt vanligt jordbrukarpar som arrenderade fastigheten innan den såldes. De var skrivna där under en längre tod.
Det var självklart för mig: Det jag ville belysa var att man tillträdde det nya boendet 2019-08-09 då jag tror att den nya ägaren tillträdde Sursta. Förklarar således de olika datumen du såg.
Citera
2020-02-09, 12:04
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror inte denne killen var så sugen på traktorn. Han köpte gården från mellanhanden.
Traktorer brukar inte ingå i köp.

Om gården köpts för att bland annat förvara en massa fordon på, så motsäger ju inte det att det har gjorts en avstyckning av marken. De är ju inte i behov av jordbruksmark.
Citera
2020-02-09, 12:14
Medlem
Citat:
Om gården köpts för att bland annat förvara en massa fordon på, så motsäger ju inte det att det har gjorts en avstyckning av marken. De är ju inte i behov av jordbruksmark.

Han har dock ingen bil eller fordon skrivit på sig.
Citera
2020-02-09, 12:17
Medlem
Citat:
Kanske har han en särbo vid uppsala - med en rad fordon skrivna på sig??
Citera
2020-02-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske har han en särbo vid uppsala - med en rad fordon skrivna på sig??

ah ok.. en målis kanske.
Citera
2020-02-09, 12:29
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Pappan har, sluta gräv. iskallt spår.
Citera
2020-02-09, 12:30
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
ah ok.. en målis kanske.

Särbon är väl pappan och han har en del fordon.
Citera
2020-02-09, 12:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Registrerat 2018-11-22. Momsregistrerat, ej F-skatt.

Tyder på att man handlar med något och behöver dra moms. Kan ju vara helt legitimt någon som är med i klubben har flyttat och klubben är rätt ny, har dock ingen hemsida.

Det kan vara intressant att gräva lite i det där.

Det finns en gammal nedlagd cykelklubb som kanske har fått den som registrerat klubben att ta detta namn. Plus att det verkar finnas en koppling inte bara till surat utan till Aprikosgatan i Hässelby. Cykelklubben är en jättegammal klubb som bildades 1926 och lades ned runt 1999.

Så varför registrera just denna klubb för enbart för moms. Det är helt uppenbart att ingen cykelklubb är aktiv. Ingen styrelse, ingen site, inget mer än ett mobilnummer som enbart är kopplat till klubben.

Så mycket konstigt med Sursta 22.

Men jag tror i nuläget på kopplingen CÖs pappa och morden. Snacket har gått och nått fel öron. För mycket slump att de ska vara grannar. Dvs om CÖ har med morden att göra givetvis.
Citera
2020-02-09, 12:36
Medlem
Stilichios avatar
Vi släpper det spåret nu. Denny är Henrys pappa och han har helt legitimt en massa fordon.

https://news.cision.com/se/falck-sverige/r/falck-s-hjaltar-aktuella-i-kanal-5-s-nya-tv-serie,c9871888
Citera
2020-02-09, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
När man häktningsframställan så står det ju att mordet skedde någon gång mellan 10-15 januari, borde de inte veta exakt tid när de dog? Om någon saknade demborde ju någon åkt dit och kollat läget! Så märkligt tycker jag! Tänk om han blev skjuten den 10 jan och hon levde när de lämnade stället och långsamt dog! Så fruktansvärt!

Min spekulation är att eftersom paret legat länge, behövs stödbevisning för att kunna konstatera vilket datum de dog.

Obduktionen kan möjligen säga på ett ungefär (flugor, larver) men många andra pusselbitar behövs nog. Datumet är väldigt viktigt att försöka ringa in för att kunna visa att misstänkta inte har alibi.

Har man tur finns starka bindande bevis, vilket gör att det inte är lika avgörande med exakt dödsdatum och tid.
Citera
2020-02-09, 12:39
Medlem
Citat:
Särbon är väl pappan och han har en del fordon.

Särbo med farsan.. ok dom har prylarna ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in