2020-02-09, 00:04
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför kallades Vindman som vittne? Vet han vem visselblåsaren är eller är det Vindman själv som är visselblåsare? Vad hade Vindman för orsak att ifrågasätta hur administrationen skötta Ukraina? Jag förstår inte ett "djävla" dugg varför en anställd skulle börja visselblåsa samtidigt som han sitter där och är verksam nära makten?

Jag kan inte få detta till något annat än att det är förräderi. Som om någon sitter nära Stefan Löfvén och lyssnar på vad han babblar om vid samtal med Merkel. Och då skall man gå till pressen eller till politiska motståndare?
Vindmans bror sägs ha fått gå men hur kom han in i detta skit?

En annan person figurerar idag kommer inte ihåg namnet. Någon sorts ambassadör? Har han svikit Trump eller vad har han gjort? Han har hemkallats.

Denna skit som demokraterna har ställt till med och kastat, hoppas det studsar tillbaka en dag Fy FAN USA är illa ute när det finns sådana avskum som dessa "demokrater".
Vindman kallades som vittne för han var en av de personer som fanns i rummet när samtalet med Ukrainas president skedde. Det har tidigare sagts om Vindman att han är en politisk aktivist i uniform. Han har pratat skit om USA med ryska styrkor, skrattat åt amerikaner och deras utbildning, han älskar Obama och är en globalist. Han har även anklagats för att läcka saker.

Han har dessutom anklagats av flera olika chefer att han är väldigt omdömeslös och i samtalet så säger han bara att han antog att det var det som Trump menade. Han hade alltså ingen aning alls. I samtalet så ska hans chef och chefens chef ha varit med om också, men han tog inte upp något med dem utan gick direkt till advokater och till demokraterna samt till visselblåsaren.

Vindmans bror åkte dit för att de pratade privat om samtalet.

https://www.dailywire.com/news/timothy-morrison-alexander-vindmans-boss-reveals-problems-they-had-with-vindman

https://thefederalist.com/2020/01/24/marsha-blackburn-is-right-alexander-vindmans-military-career-doesnt-mean-hes-a-patriot/
Senast redigerad av Scrip7 2020-02-09 kl. 00:08.
Citera
2020-02-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Till skillnad från GOP då eller?

GOP är extremsionister. Så de är givetvis ett jävla pack.
Citera
2020-02-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Tänk i flera led. Tidigare presidenter var förutsägbara och "snälla". Trump vet som affärsman att det är motsatsen till vad man ska vara i en förhandling. Alltså spelar han på sin styrka, just att ha rykte om sig att vara impulsiv och okonventionell, vilket är väldigt lätt då han är naturligt ihopskruvad så ändå.

Obama kunde lägga upp en detaljerad plan för ditt eller datt, upplagt som en akademiker med 10-15 mellanpunkter att checka av under resans gång. Snyggt, prydligt och helt hopplöst eftersom ingen plan överlever kontakt med verkligheten, vilket tvingade fram justeringar redan på steg 1. Då hamnade man snett i steg 2, så då får man justera lite till. Men då faller steg 3 igenom helt, och eftersom Xi Jingping, Merkel eller vem motparten råkade vara inte är helt blåsta vet de att dra nytta av varje justering med resultat att slutmålet i bästa fall muterade till en tummetott under resans gång.

Trump gör tvärtom: Han utropar slutmålet högt och tydligt, och skjuter sen hejvilt från höften medan han tjurrusar mot målsnöret.

Efter facit från 3 år kan du väl åtminstone tillstå att Trumps "ointelligenta" metod burit mer frukt än Obamas prydliga skrivbordsprodukter?

...du beskriver inte en intelligent metod... enda anledningen till att det inte blivit värre än det blivit är ju att han mött smarta motståndare som inser att Trump är....korkad.

Fienden ignorerar honom, allierade skrattar...

Hur har det gett resultat? Inga kärnvapen i Nord Korea?
Iran är inte alls på väg mot kärnvapen? Israel/Palestina är jättenära fred.
Och kurderna säger ju till alla "var allierad med Trump - han är att lita på"

Otroligt fina resultat!!
Citera
2020-02-09, 03:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
...men liksom seriöst - hur har han betett sig.. tjafsat med Nord Korea. Med Palestina.
Fiende eller allierad... alla har fått sig en skopa av hans intelligenta uttalanden.

"intelligent"?

Han har inte startat några krig. Som de flesta innan honom gjort. Intelligent?
Citera
2020-02-09, 07:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Absolut, känns bara som det blir värre och värre. Trump var den äldsta presidenten vid tillträde, och kommer att bli den äldsta presidenten totalt om han väljs om. Men det verkar som att man vill klå detta rekord direkt. Finns ju folk som är 60-65 som också har mycket erfarenhet, men då är man tydligen för ung och osnuten.

Säger ju också en del att de fyra senaste presidenterna, med undantag Obama, är födda exakt samma år. 1946.

Jag ser inga problem med att de blir äldre, man tjänstgör bara 4 år om gången, finns ju alltid en VP att ta över om man trillar av pinnen eller blir senil.
I Sverige ska ledande politiker helst vara i yngre medelåldern med barn o familj, som för att representera herrefolks-generationen (en term som jag inte hörts nämnas sedan TV-programmet om 70-talisterna i början av 2000-talet)
Citera
2020-02-09, 08:17
Medlem
arbetets avatar
Gee, kan ni inte bara ge upp nu? Efter Dems cluster-fuck den här veckan är Trump friad från anklagelserna och starkare än någonsin. Någon gång måste man inse att kampen är över för den här gången och gå vidare.

Så om nu Schiff och the Squad double down och går vidare med detta så kommer jag iaf satsa en rejäl slant på att Trump får en andra termin. Jag är dock rädd att oddsen blir så låga då att det inte är lönt.

Citera
2020-02-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Vindman kallades som vittne för han var en av de personer som fanns i rummet när samtalet med Ukrainas president skedde. Det har tidigare sagts om Vindman att han är en politisk aktivist i uniform. Han har pratat skit om USA med ryska styrkor, skrattat åt amerikaner och deras utbildning, han älskar Obama och är en globalist. Han har även anklagats för att läcka saker.

Han har dessutom anklagats av flera olika chefer att han är väldigt omdömeslös och i samtalet så säger han bara att han antog att det var det som Trump menade. Han hade alltså ingen aning alls. I samtalet så ska hans chef och chefens chef ha varit med om också, men han tog inte upp något med dem utan gick direkt till advokater och till demokraterna samt till visselblåsaren.

Vindmans bror åkte dit för att de pratade privat om samtalet.

https://www.dailywire.com/news/timothy-morrison-alexander-vindmans-boss-reveals-problems-they-had-with-vindman

https://thefederalist.com/2020/01/24/marsha-blackburn-is-right-alexander-vindmans-military-career-doesnt-mean-hes-a-patriot/

Tack för att du tog fram denna information. Nu vet jag mer och hur man skall se på detta.
Citera
2020-02-09, 08:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gee, kan ni inte bara ge upp nu? Efter Dems cluster-fuck den här veckan är Trump friad från anklagelserna och starkare än någonsin. Någon gång måste man inse att kampen är över för den här gången och gå vidare.

Så om nu Schiff och the Squad double down och går vidare med detta så kommer jag iaf satsa en rejäl slant på att Trump får en andra termin. Jag är dock rädd att oddsen blir så låga då att det inte är lönt.

Ingen kan vara friad när man hindra vittnen, utan bara berättar man var rädd för vittnen.
Vilket helt saknar logik, då man sagt allt är okey och bra.

Vet man kommer upprepa detta till absurdum, men det är lugnt jag berättar gärna om och om igen att man vägrade vittnen i impeachment.
För det är exakt vad som skedde, vilket är väldigt udda då man sa det var ett perfekt samtal.

Som du förstår, det finns ingen logik bakom det påståendet.
Vi vet samtalet inte var perfekt, eller ens nära.
Så rabbla felaktigheter kan man göra, men sen komemr alltid någon som mig och rätta till det igen.

Hade man tillåtit impeachment processen genomföras rätt, så hade man kunnat säga friad.
Det är därför Hillary är friad 8 gånger om, och enbart med den logiken ni tror att någon går på.
Citera
2020-02-09, 08:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Massa klyban-svammel...

Det finns ingen logik i det du säger, klubban!
Citera
2020-02-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Han har inte startat några krig. Som de flesta innan honom gjort. Intelligent?

Vad är det för svåra konflikter Trump har fått testa sin "intelligens" på då?
Har han stått inför ett beslut krig eller inte?

Det skulle vara Iran då, men där är ju Trump skyldig för att vilja provocera fram krig...
Citera
2020-02-09, 08:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns ingen logik i det du säger, klubban!
Nått alla säger som inte har en politisk agenda som du.

Man vägrade vittnen av någon underlig anledning, det är fakta.
Och orsaken vad den kan ha varit kan man undra, då det var ett perfekt samtal och allt gjort rätt.

Jag vet redan du inte klarar av logisk grund, och en råd tråd.
För det klarar inga fascister av att diskutera med, enda de klarar är svart och vitt, låtsas om annat och kommersialisering och sen tro allt annat är rätt pga av den.

Ingen av er har någonsin klarat av en rödtråd diskussion om detta ämne impeachment.
För ni vet reda ni aldrig klarar av en sådan, det är nog för mig och ditt och andra trumpnissars problem.,
Ska bli roande och höra er avbön senare när det är över, för den dagen kommer uppstå varken du vill eller ej.

Se bara på hur du inte ens klarade av diskutera nått, och var tvungen och ändra mitt citerade till svammel, som det har en mening ens.
Kanske du tror jag blir upprörd, blir bara road av att du inte kunde mer än så.

trumpen impeached forever, det är vad som går till historien och den fascism bakom att regler bara gäller demokrater.
Det är enda som kommer finnas kvar i andra änden, och det är jag nöjd med.
Citera
2020-02-09, 09:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nått alla säger som inte har en politisk agenda som du.

Man vägrade vittnen av någon underlig anledning, det är fakta.
Och orsaken vad den kan ha varit kan man undra, då det var ett perfekt samtal och allt gjort rätt.

Jag vet redan du inte klarar av logisk grund, och en råd tråd.
För det klarar inga fascister av att diskutera med, enda de klarar är svart och vitt, låtsas om annat och kommersialisering och sen tro allt annat är rätt pga av den.

Ingen av er har någonsin klarat av en rödtråd diskussion om detta ämne impeachment.
För ni vet reda ni aldrig klarar av en sådan, det är nog för mig och ditt och andra trumpnissars problem.,
Ska bli roande och höra er avbön senare när det är över, för den dagen kommer uppstå varken du vill eller ej.

Se bara på hur du inte ens klarade av diskutera nått, och var tvungen och ändra mitt citerade till svammel, som det har en mening ens.
Kanske du tror jag blir upprörd, blir bara road av att du inte kunde mer än så.

trumpen impeached forever, det är vad som går till historien och den fascism bakom att regler bara gäller demokrater.
Det är enda som kommer finnas kvar i andra änden, och det är jag nöjd med.
Bered dig på att bli besviken då. När republikanerna tar tillbaka huset kommer de att helt exonerate Trump och stryka denna Shampeachment ur historiens annaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in