Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag räknar med att SDs hårda kärna som faktiskt kommer rösta SD oavsett vad, ökar 1,5 %-enheter per år (Medelökning valresultat 2010 - 2018). Så tyvärr tror jag den hårda kärnan bara är 19,5 % nu. Men om allt går SDs väg i ett extra val t.ex. så kan de få mycket högre.
Ja, sett till att andelen trogna SD-väljare brukar ligga runt 80% om jag minns rätt så är det ganska exakt 19,5% det handlar om (80% av 24,5, som just nu är SD-medel på val.digital, är 19,6). SD-ökningarnas tid tror jag är över för den här säsongen, men nu är jag en sån där konstig typ som hellre ser att sprängningar/skjutningar minskar kraftigt än att allting fortsätter eskalera på SD-gynnande vis. Hela idén med att rösta på ett dylikt parti är ju att man vill återställa samhället till ett mindre uppfuckat skick, opinionskurvor är inget självändamål.
Citat:
Utan medias propaganda så skulle inte ens MP vara i riksdagen nu. I OU skulle de ha under 3 %. Tänk på F! när media slutade höja dem till skyarna. De försvann nästan (Sitter dock i vissa kommunfullmäktige).
Tror att resten av riksdagen skulle bli lättade om MP åkte ut. Lyssnade på Balis podcast igår och han sa apropå stämningen över partilinjerna att de flesta ändå är ganska sköna typer rent socialt – de har ju blivit invalda av en anledning. Så han kan hänga med t ex en trevlig vänsterpartist utan problem. Det enda undantaget var MP, där det inte finns några sköna lirare alls, bara folk som man helst undviker.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Tur att Jonas avgår snart och att V tar in den lilla "solstrålen" Nooshi antagligen.

Tror man ska akta sig för att räkna bort henne. Hon siktar på att gå all-in med välfärden som huvudfråga och att bredda partiet, så till den grad att de ska vara ett parti (citat) ”även för den som bor på landet och kör bil”. För att göra V folkligt måste elit-/akademikerstämpeln som skrämmer bort vanligt hederligt folk skrubbas bort med stålborste, vilket rent praktiskt innebär att V-företrädare som yrar om intersektionalitet och postkolonialism måste behandlas som Nya M behandlade gammelmoderater med pärlhalsband - det där får du syssla med hemma på kammaren, i offentligheten följer du policyn annars jävlar. Det är såklart välkommet att Södertörn-ondska fördrivs från alla politiska sammanhang där den trängt in med sina äckliga tentakler, men det innebär också att taket för V:s potential flyger all världens väg och att de på allvar kan utmana S (inte SD så länge V:s invandrings/integrations/kriminalpolitik förblir extremt samhällsfarlig). Så se upp för Miss ”NooShit” framöver.