Citat:
Ursprungligen postat av
peterflojt
Har äntligen fått tag på min gamla kollega i Wuhan caidian. Var en person här i tråden som fråga om det stämmer att krematoriena gick 24/7 och det verkar stämma, men det betyder inte att det bränns kroppar konstant utan all utrustning/kläder som har blivit utsatta för viruset skall brännas också.
Men fick också bekräftat att mörkertalet är stort och folk som avlider utan att fått diagnos kremeras och det rapporteras inte som att dom avlidit av Corona.
Kan även berätta att folk som tros avlida förs bort från sjukhusen till barackläger i väntan på att dom skall dö. Liknande militärsjukhus, dom som kan betala får smärtlindring, resten lämnas åt sitt öde.
Det görs för att personer som har en chans till att tillfriskna skall få vårdplats på sjukhus.
Som sagt tidigare, kan inte bekräfta mina uppgifter men jag litar på honom helt att det han säger stämmer.
Jag tror också detta kan stämma helt eller delvis. Mycket information från andra håll säger ungefär samma sak. Sedan, förstås, kan rykten lätt uppstå... det är ju ändå några hundra miljoner som sitter inspärrade nu helt uttråkade och surfar, chattar på wechat, ringer med mera dygnet runt.
Tycker det är obehagligt att Kina verkar vara så pass angelägna att vilja dölja alla dödsfall på detta vis. Speciellt nu när resten av världen redan vet. Jag är helt med på noterna att ett land som Kina inte har något emot att dölja dödsfall, lik eller att rent generellt döda människor vid behov. Nu blir det ju bara mer tydligt att man har något att dölja.