2020-02-08, 23:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ok, du utgår från det. Bättre du läser några studier i ämnet istället.

Studier? E du hög eller

Det är som att säga att en seriemördare kan sitta i frivilligt fängelse hemma utan övervakning.
Citera
2020-02-08, 23:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Du är något på spåren här, att ens logga in var nog alla nötter som drar slutsatsen döda/smittade=sant när det är i princip helt nytt och kan ta en månad eller tre att dö ifrån...

Man kan tänka så här: Vi har en känd visselblåsar-läkare från Wuhan. Och nu har ju han dött. Vi pratar om en stad med 11 miljoner invånare, som officellt har ca 500 dödsfall. Vad blir oddsen?
Enligt de officiella siffrorna så har 0.004% av stadens invånare dött. Varför då just denna kända visselblåsare?

Genom de evakuerade Jjpanerna och tyskarna, så vet vi att minst 2-10% av Wuhans befolkning var smittade för en vecka sedan. Idag är siffran säkert uppe på 20%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterflojt
Har äntligen fått tag på min gamla kollega i Wuhan caidian. Var en person här i tråden som fråga om det stämmer att krematoriena gick 24/7 och det verkar stämma, men det betyder inte att det bränns kroppar konstant utan all utrustning/kläder som har blivit utsatta för viruset skall brännas också.

Men fick också bekräftat att mörkertalet är stort och folk som avlider utan att fått diagnos kremeras och det rapporteras inte som att dom avlidit av Corona.

Kan även berätta att folk som tros avlida förs bort från sjukhusen till barackläger i väntan på att dom skall dö. Liknande militärsjukhus, dom som kan betala får smärtlindring, resten lämnas åt sitt öde.
Det görs för att personer som har en chans till att tillfriskna skall få vårdplats på sjukhus.

Som sagt tidigare, kan inte bekräfta mina uppgifter men jag litar på honom helt att det han säger stämmer.
Jag tror också detta kan stämma helt eller delvis. Mycket information från andra håll säger ungefär samma sak. Sedan, förstås, kan rykten lätt uppstå... det är ju ändå några hundra miljoner som sitter inspärrade nu helt uttråkade och surfar, chattar på wechat, ringer med mera dygnet runt.

Tycker det är obehagligt att Kina verkar vara så pass angelägna att vilja dölja alla dödsfall på detta vis. Speciellt nu när resten av världen redan vet. Jag är helt med på noterna att ett land som Kina inte har något emot att dölja dödsfall, lik eller att rent generellt döda människor vid behov. Nu blir det ju bara mer tydligt att man har något att dölja.
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
HAHAHA! "Munskydd.app" har köpt reklamspot i den här tråden. Otroligt underhållande med all panik.
Citera
2020-02-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ok, du utgår från det. Bättre du läser några studier i ämnet istället.
Vilka studier är det då det gäller 2019-nCoV? SARS som smittade sent i sjukdomsförloppet? Som många efterfrågar här, källa, länk till fakta. Det verkar ju fungera sådär i Kina.
Citera
2020-02-08, 23:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Ja, om man nu ska tro på skribent här på fb. Finns enligt hen 49 krematorier bara i Wuhan där personalen arber 24/7 sen en tid tilbaka enligt inlägg här på fb (har ingen källa på det) så är det ett antal människor som fått sätta livet till i denna jävulska pandemi.

Finns många konspirationsteorier i den här tråden.
Citera
2020-02-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
ALLA rapporter och källor jag har läst och tittat på bekräftar det han säger, du får ingen immunitet efter tillfrisknande.

Då kan du visa dessa källor. Antar att det är något twitter konto eller liknade.
Citera
2020-02-08, 23:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi vet ju hur det ser ut exempelvis i Wuhan/Hubei. Sjukvården har kollapsat helt och endast de absolut mest akuta fallen kan tas omhand i sjukhus och provisoriska salar. Så ser det ut enligt vittnesmålen.

Nu tror jag inte ett skvatt på siffrorna från Kina. Mest troligt är att vi har 5000-10000 döda per dag minst.

Tänk på att siffrorna som Kina rapporterar officiellt skulle motsvara ca 1 död varannan dag, om det räknas om på Sveriges befolkning. Tror inte det skulle leda till att hela samhället stängdes ner....

Vet inte om du läst denna information som skall ha läkt från sjukhuset. Meddelandet är utlagt som bild och översättning till Engelska finns.
Ingen rolig läsning alls
de med lunginflammation skickas från sjukhuset och kommer aldrig tillbaka
de som ligger inne och dör plötsligt rapporteras
https://ibb.co/xj767My
Citera
2020-02-08, 23:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför gör dom på detta viset? Hur får polisen reda på att personer är smittade? Är det inte säkrare att låta folk stanna i sina hem i frivillig karantän istället för att släpa runt dem och placera dem i stora salar?

Eller är filmen fake? https://m.youtube.com/watch?v=nNeTWX7WgwA

Smittspårning?

Kanske vägrar att underkasta sig frivillig karantän?
Citera
2020-02-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Ja, om man nu ska tro på skribent här på fb. Finns enligt hen 49 krematorier bara i Wuhan där personalen arber 24/7 sen en tid tilbaka enligt inlägg här på fb (har ingen källa på det) så är det ett antal människor som fått sätta livet till i denna jävulska pandemi.

Ja, och så har bara en person utanför kina dött.
Citera
2020-02-08, 23:47
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför gör dom på detta viset? Hur får polisen reda på att personer är smittade? Är det inte säkrare att låta folk stanna i sina hem i frivillig karantän istället för att släpa runt dem och placera dem i stora salar?

Eller är filmen fake? https://m.youtube.com/watch?v=nNeTWX7WgwA
Såg den där igår på Twitter, det sägs vara personer som försökt berätta sanningen som tas om hand som 'smittade' för att få tyst på dom. Om det sedan faktiskt är sant kan jag inte gå i god för.

EDIT: hittade igen den https://twitter.com/iam_ahmadkhan/status/1224840164012437504?s=20
Citera
2020-02-08, 23:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterflojt
Har äntligen fått tag på min gamla kollega i Wuhan caidian. Var en person här i tråden som fråga om det stämmer att krematoriena gick 24/7 och det verkar stämma, men det betyder inte att det bränns kroppar konstant utan all utrustning/kläder som har blivit utsatta för viruset skall brännas också.

Men fick också bekräftat att mörkertalet är stort och folk som avlider utan att fått diagnos kremeras och det rapporteras inte som att dom avlidit av Corona.

Kan även berätta att folk som tros avlida förs bort från sjukhusen till barackläger i väntan på att dom skall dö. Liknande militärsjukhus, dom som kan betala får smärtlindring, resten lämnas åt sitt öde.
Det görs för att personer som har en chans till att tillfriskna skall få vårdplats på sjukhus.

Som sagt tidigare, kan inte bekräfta mina uppgifter men jag litar på honom helt att det han säger stämmer.

Det verkar stämma i alla fall mot de uppgifter vi i tråden har funnit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in