Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Absolut, det är korrekt. Det jag reagerade på var användning av ordet återhämtade. Smittan kan upptäckas hos en person som aldrig utvecklar symptom. Därför är återhämtade helt ointressant. Och det du skriver här var min poäng för ca 50 sidor redan. Det är en j-a massa smittade nu, och även under SARS som aldrig kommer in i statistiken. Jag smittades av SARS, men kom inte med i statistiken. SARS var mycket värre än denna, men det syns inte då Kina inte redovisar siffror om det inte passar regimen.
Ok, då håller vi i alla fall med varandra i slutändan.
Jag beklagar att du drabbades av den där skitsjukdomen och är glad att du blev bra. Jag har (än så länge) klarat mig från alla de där vilket jag skattar mig lycklig över...
Att SARS var mycket värre vågar jag inte riktigt hålla med om däremot... det är helt klart så som du säger att Kina inte redovisar siffror som inte passar regimen... och det är just det som oroar mig. För jag är av åsikten att det vi får höra från regimen inte ens är i närheten av det som verkligen är... och då pratar vi inte om att det som undanhålls är det positiva.
Just vad gäller tillfrisknade kan det säkert stämma... men antalet smittade och döda däremot misstänker jag är grovt felaktiga... som jag skrivit tidigare, man sätter inte miljontals människor i karantän... och som nu utökar det till att utfärda dödsstraff om man bryter den... för något som är relativt ofarligt.