2020-02-08, 19:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror han var ganske rik allerede da, for han garanterte for Kvitfjell etter OL og hytteutbyggingen hans i Kvitfjell begynte antagelig flere år før OL i 94.

Jeg gjetter på at TH sonderte OL-distriktet mange år før OL så han hadde nok en betydelig formue før 1991.

Og skal du handle kraft for å selge den så har du allerede penger i bakhånd for kraft er ikke gratis.

Jeg mener han holdt på å miste alt tidlig på 90-tallet. Da ble han sykmeldt et år, mener jeg. Det er en gammel nyhetssak på dette i tråden. Langt tilbake.
Citera
2020-02-08, 19:03
Medlem
FruStormuftis avatar
Va, svenska är krav för att skriva på forumet. Men jag läste väl fel.
Citera
2020-02-08, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har ingen steder lest at han er født med sølvskje i munnen, eller med stor arv fra foreldre.

Wikipedia-artikkel om han.

https://no.wikipedia.org/wiki/Einar_Aas_(forretningsmann)

Om Ford Focus, noen nevnte i et tidligere innlegg at også bilen som er synlig på overvåkningsvideoen er en Ford Focus. Hvis det ikke stemmer, så glem den biten med parkert utenfor Futurum.

Det er allikevel interessant at politiet brukte samme type bil som sønnen har, under lydprøvene. Og som det har vært skrevet her inne at TH bruker og disponerer nå, etter at han solgte sin gamle bil.

Ja, syntes også at det er veldig interressant. Kan nesten ikke se noe annet enn at de prøver å simulere sønnens bil. Det kan selvsagt være tilfeldig i og med at politiet bruker veldig mye Ford Focus som sivil bil.
Citera
2020-02-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg mener han holdt på å miste alt tidlig på 90-tallet. Da ble han sykmeldt et år, mener jeg. Det er en gammel nyhetssak på dette i tråden. Langt tilbake.

Ja det er godt mulig, og så var TH sponsor for Koss fra 1989 så han var nok holden allerede den gang.
Citera
2020-02-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Interressant. Skulle gjerne hattt link eller sidenummer til det, hvis noen har det. Det virker som at det har vært noe som pågikk tidlig på 90tallet. Man kan se overdragelser av eiendommer Anne og TH imellom. Anne ble stående som eneeier av naboeiendommen som bare er grantrær på, og TH ble stående som eneeier av eiendommen Sloraveien 4. Og samme dato i 1994, ble hytteeiendommen som sto registrert på Anne og TH overført til bare Anne. Var det slik at det nesten ble skilsmisse allerede da, eller var det av andre taktiske årsaker? En annen bruker her mener at det kan være for å sikre seg når han satset på OL, og hvis det gikk til helvete, så sto naboeiendommen og hytten fortsatt på Anne og kunne ikke bli tatt av namsmannen.
Citera
2020-02-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvordan kan du vite om de hadde eller ikke hadde et funksjonelt og monogamt samliv i alle år?

Mange greier ikke å komme seg ut av slike ekteskap som dere snakker om nå. Og ofte er det slik at hverken familie eller venner vet hvordan den voldelige parten er mot sin ektefelle når de to er alene sammen. Disse voldelige ektefellene spiller selvsagt et skuespill når andre er til stede, slik at ingen kan tro at vedkommende er en mishandler.

Det er mange som skriker om at partner eller eks er en psykopat, men de færreste er det. Det er tilnærmet umulig å leve et liv lykkelig liv med slike mennesker, og det har AEH gjort.
Citera
2020-02-08, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ja det er godt mulig, og så var TH sponsor for Koss fra 1989 så han var nok holden allerede den gang.

Skulle vært interresant å vite hva TH hadde i formue i 1975, 1980, 1985,og 1990. Lurer på om det finnes noen måte å finne ut alle eiendommene TH har kjøpt opp gjennom tidene, så kan jo det gi en viss pekepinn. Det jo lett ann å finne ut hvem som har vært eier av en viss eiendom hvis man har g.nr og b.nr. men går det ann å finne ut alle eiendommene hvis man har bare navnet? Undrer på om likningskontor eller skattekontor har oversikt over slikt og om man kan få dette utlevert.
Citera
2020-02-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Skulle vært interresant å vite hva TH hadde i formue i 1975, 1980, 1985,og 1990. Lurer på om det finnes noen måte å finne ut alle eiendommene TH har kjøpt opp gjennom tidene, så kan jo det gi en viss pekepinn. Det jo lett ann å finne ut hvem som har vært eier av en viss eiendom hvis man har g.nr og b.nr. men går det ann å finne ut alle eiendommene hvis man har bare navnet? Undrer på om likningskontor eller skattekontor har oversikt over slikt og om man kan få dette utlevert.

Nei det vet jeg ikke om er mulig, og i eiendomsbransjen så opererer mange aktører utenom registrene der eiendommer står på proforma eiere for å omgå offentlige avgifter.
Citera
2020-02-08, 19:42
Medlem
Citat:
Interressant. Skulle gjerne hattt link eller sidenummer til det, hvis noen har det. Det virker som at det har vært noe som pågikk tidlig på 90tallet. Man kan se overdragelser av eiendommer Anne og TH imellom. Anne ble stående som eneeier av naboeiendommen som bare er grantrær på, og TH ble stående som eneeier av eiendommen Sloraveien 4. Og samme dato i 1994, ble hytteeiendommen som sto registrert på Anne og TH overført til bare Anne. Var det slik at det nesten ble skilsmisse allerede da, eller var det av andre taktiske årsaker? En annen bruker her mener at det kan være for å sikre seg når han satset på OL, og hvis det gikk til helvete, så sto naboeiendommen og hytten fortsatt på Anne og kunne ikke bli tatt av namsmannen.

Det kalles å sikre familien, de fleste hadde gjort det samme om formuen stod på spill.
Citera
Medlem
Citat:
Hvordan kan du forvente fakta om hva TH`s eksakte formue var i 1991 ?

Den eneste som sitter på de tallene er TH selv og det vet du også.

Det finnes historiske skattelister.

Citat:

Sammen med "noen bekjente" var TH personlig sponsor for Koss. Hvem var disse bekjente
Citat:
– Vi var noen bekjente som gjerne ville gjøre det beste ut av Johanns situasjon våren 1989, uttalte Hagen.

Klubbens første årsbudsjett lå på 240.000 kroner.

– Vi er ikke store, men vi vil jobbe effektivt, sa Hagen, som var personlig sponsor for den da 21 år gamle Johann Olav Koss.

Hardt rammet av finanskrisen.
Citat:
I likhet med svært mange andre i næringslivet fikk Tom Hagen merke finanskrisen i 2008. Den største økonomiske nedturen siden 1930-tallet gikk spesielt hardt ut over investeringsselskapet Financial Funds som Hagen da eide sammen med investoren Fredrik Daylemani Sneve. I løpet av året forsvant verdier for flere hundre millioner kroner, de ble nødt til å selge aksjene som delvis var finansiert gjennom lån i kredittinstitusjoner og ved utgangen av året var selskapets egenkapital ifølge Kapital på 161.419 kroner.

Citat:
Etter en aksjeemisjon på ti millioner kroner fikk selskapet midler til å dekke restgjelden etter aksjesalget, skriver Kapital. Samtidig kom Bjørnar Borlaug inn som styreleder. Han eier i dag ti prosent av aksjen i selskapet sammen med sin ektefelle, operasangeren Solveig Kringlebotn. Financial Funds kom seg godt på fote igjen, og porteføljen vokste gradvis i årene etter nedturen.

Kilde:
VG 9. januar 2019. Dagen forsvinningen ble kjent.
Lørenskog-forsvinningen: Slik bygget Tom Hagen opp milliardformuen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som skriker om at partner eller eks er en psykopat, men de færreste er det. Det er tilnærmet umulig å leve et liv lykkelig liv med slike mennesker, og det har AEH gjort.

Grunnen til at man ikke tror at de er psykopater er at de, som Poirot sier, skjuler at de er det. De driver skuespill. Utad kan Anne ha fremstått som lykkelig, men innsiden kan være en helt annen.
Citera
2020-02-08, 19:43
Medlem
Citat:
Grunnen til at man ikke tror at de er psykopater er at de, som Poirot sier, skjuler at de er det. De driver skuespill. Utad kan Anne ha fremstått som lykkelig, men innsiden kan være en helt annen.

Jeg er 99,9% sikker i min smak, men jeg skal selvfølgelig legge meg flat om jeg har tatt feil, muligheten er alltids der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in