Citat:
Ursprungligen postat av
Colloidal
Kort och gott kan jag nämna de nuvarande fel på bilen.
Drivknutar h&v, spindelled h&v, stabilisatorstag höger (krängningshämmare), 2ans växel hoppar ur ibland, låskistan i bagageluckan krånglar, ena dörrstoppet behöver bytas och tillslut är det lite trögt att backa så man får ge mer gas. Kanske har att göra med att det är en bensin/etanol motor, de är väl mer klenare än en vanlig diesel/bensin motor?
Jag har kollat upp delarna på internet och får de billigare men det finns olika alternativ såsom olika mått på drivknut, spindelled och stagen så jag vågar inte beställa dem och låta en verkstad sätta dit dem.
Bilen är för övrigt en Renault Mégane III -11.
Mekonomen tar lite över 10K för att BARA fixa drivknutarna, dörrstoppet och låskistan där bak. Det har jag inte råd med just nu.. Snälla ge mig tips.
Gå in på
www.bilpriser.se och se vad bilen är värd.
Kolla därefter vad delarna kostar på
www.frodo.se.
Mekonomen är den absolut sista verkstaden du ska anlita - även deras delar - om du inte är mycket förmögen och inte har några krav på tillfredsställande resultat.
Jag, och flera med mig, kan intyga deras inkompetens.
Har flera, men inte alla, "bilmekaniker" som är anställda på bidrag och som inte har en aning om bilar och bilreparationer.
Skulle kunna namnge flera Mekonomenverkstäder som har det så, men gör det inte.
Många MENA som inte ens kan svenska.
Mycket tråkig erfarenhet av Mekomomen.
I ett fall fick min bil bärgas till annan verkstad för att dom förstört mera än vad bilen var skadad när den bärgades till dem.
Mycket kostsamt och tidsödande.
Ett råd i all välmening.