2020-02-08, 06:51
Medlem
pewpews avatar
Feminism till J&D

/Mod
Citera
2020-02-08, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Visar inget. Dessutom finns det väl inga belägg för att de du just hävdade stämmer heller.

Hade du tänkt dig att ja skulle slänga upp en C-uppsats här med källhänvisningar dom du skulle opponera på.

Finns ju drivor med data som visar på kvinnors höga frånvaro, mest ökar den bland högutbildade kvinnor.

Kolla in svtdoku. Sjukt stressad.
Senast redigerad av antisocial666 2020-02-08 kl. 09:06.
Citera
2020-02-08, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hade du tänkt dig att ja skulle slänga upp en C-uppsats här med källhänvisningar dom du skulle opponera på.

Finns ju drivor med data som visar på kvinnors höga frånvaro, mest ökar den bland högutbildade kvinnor.

Sant. Och ur vad jag kan utläsa accelererar kvinnors ohälsa galet snabbt. Hela kvoteringscirkusen har dessutom satt vetobalansen ur spel. Ni har en nöt att knäcka helt klart.
Citera
2020-02-08, 10:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja, kvinnor idag är lyckligare än på 50-talet. De lever friare liv och har bestämmanderätt/kontroll över sina egna liv.
Könskriget som män bedriver och alltid har bedrivit mot kvinnor är orsak till att samspelet mellan könen inte fungerar och aldrig har fungerat.

Du är hjärntvättad. Du tror att varje kvinna tyranniserades av en vit man. Väst fungerade inte så. Det fanns nätverk inom familjer, grannar och vänner som vi inte ens är i närheten av idag. Idag när alla är individualister däremot så lägger sig omgivningen inte i. Världens kanske mest jämlika och feministiska land har skapat ett samhälle där kvinnor våldtas som aldrig förr och där de mår psykiskt sämre än någonsin.

Jag har en bekant som är psykolog, en kvinna i 60-årsåldern. Hon berättade för mig att hela hennes verksamhet numera handlar om kvinnor i medelåldern som är deprimerade. Många är högutbildade och många av dem lever ofrivilligt ensamma. I hennes verksamhet talar vi hundratals och vår stad är ändå inte bland de tre största.
Citera
2020-02-08, 10:44
Medlem
Citat:

Nej, men jag kanske hade väntat mig något belägg på påståendet. Eller ja, jag kanske inte egentligen väntar mig något, det är ju ganska brukligt att slänga ur sig ogrundade här och när belägg efterfrågas så blir det bara massa svammel. Tycks vara samma i det här fallet, kanske inte så oväntat egentligen.

Citat:

Öh, ja? Vad har det med intelligens eller mental styrka att göra?
Citera
2020-02-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du är hjärntvättad. Du tror att varje kvinna tyranniserades av en vit man. Väst fungerade inte så. Det fanns nätverk inom familjer, grannar och vänner som vi inte ens är i närheten av idag. Idag när alla är individualister däremot så lägger sig omgivningen inte i. Världens kanske mest jämlika och feministiska land har skapat ett samhälle där kvinnor våldtas som aldrig förr och där de mår psykiskt sämre än någonsin.

Jag har en bekant som är psykolog, en kvinna i 60-årsåldern. Hon berättade för mig att hela hennes verksamhet numera handlar om kvinnor i medelåldern som är deprimerade. Många är högutbildade och många av dem lever ofrivilligt ensamma. I hennes verksamhet talar vi hundratals och vår stad är ändå inte bland de tre största.

Nej, det är du och män i allmänhet som är hjärntvättade. Jag och många med mig, är avprogrammerade. Dina andrahandsuppgifter om psykologer som berättar för dig att medelålders kvinnor är deprimerade pga avsaknad av penis i sina liv, är inget som jag kan ta på allvar.
Citera
2020-02-08, 11:47
Bannlyst
Citat:
Nej, det är du och män i allmänhet som är hjärntvättade. Jag och många med mig, är avprogrammerade. Dina andrahandsuppgifter om psykologer som berättar för dig att medelålders kvinnor är deprimerade pga avsaknad av penis i sina liv, är inget som jag kan ta på allvar.

Stämmer ej

Den försämras för varje decennium. Pga av ändrade livsförhållanden. Anses vara epedemisk. Läs mer här från Uppsala universitet.

https://www.uu.se/stod-uu/kvinnors-psykiska-halsa/

//Personligen tror jag det har att göra med att kvinnor hanterar stimuli och stress sämre, allt sånt som följer med ett urbant/individualistisk samhälle. Kvinnor ser inbillade hot överallt, men grundorsaken är att ni kvinnor har så svårt att nivellera oss män. Ni buntar ihop oss i en grupp trots att vår variation är mångfalt större än bland er kvinnor. Pga att ni är lättlästa och normativa.

Tack för ordet
Senast redigerad av antisocial666 2020-02-08 kl. 11:53.
Citera
2020-02-08, 12:07
Medlem
Citat:
Stämmer ej

Den försämras för varje decennium. Pga av ändrade livsförhållanden. Anses vara epedemisk. Läs mer här från Uppsala universitet.

https://www.uu.se/stod-uu/kvinnors-psykiska-halsa/

//Personligen tror jag det har att göra med att kvinnor hanterar stimuli och stress sämre, allt sånt som följer med ett urbant/individualistisk samhälle. Kvinnor ser inbillade hot överallt, men grundorsaken är att ni kvinnor har så svårt att nivellera oss män. Ni buntar ihop oss i en grupp trots att vår variation är mångfalt större än bland er kvinnor. Pga att ni är lättlästa och normativa.

Tack för ordet

Har du ens läst det du länkar till?
"Psykisk ohälsa bland kvinnor är vanligast under de barnafödande åren."
Citera
2020-02-08, 12:45
Medlem
musttomtes avatar
Vi har massor med kvinnliga chefer på statliga myndigheter och frågar man om man litar på försäkringskassan så är svaret: nej. Bland alla statliga organ.

Socialen som är sista útvägen styrs av kvinnor.. farligt läge.
Citera
2020-02-08, 12:49
Bannlyst
Citat:
Har du ens läst det du länkar till?
"Psykisk ohälsa bland kvinnor är vanligast under de barnafödande åren."

Sluta cherrypicka. Framgår klart och tydligt att det gäller fram till menopaus, först när fittan torkat ut blir d folk av er. För oss män är det tvärtom, vi tar livet av oss i högre utsträckning (signifikant högre) efter 65.
Citera
2020-02-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
En märklig premiss. Jag kontrollerar inte alla kvinnor i min omgivning, men jag konstaterar att de är svagare och dummare. En kvinna blir ju aldrig äldre än 13 rent mentalt.

vi alla vet att kvinnor inte är starkare än män, det behövs ingen statistik eller forskning för att fatta det.

men att tro på något är en annan sak. folk som t.ex tror på gud följer guds principer. dom följer bibeln. du påstår att ttjejer är svagare än män, men när du ser en snygg tjej så börjar antagligen händerna svettas, du blir rödflammig, och du känner dig nervös som dom flesta andra killar. så om du verkligen tror på att tjejer är svagare varför händer allt detta? varför kan du inte likt hur troende lever efter gud, varför lever inte du efter dina idéer?
Citera
2020-02-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
vi alla vet att kvinnor inte är starkare än män, det behövs ingen statistik eller forskning för att fatta det.

men att tro på något är en annan sak. folk som t.ex tror på gud följer guds principer. dom följer bibeln. du påstår att ttjejer är svagare än män, men när du ser en snygg tjej så börjar antagligen händerna svettas, du blir rödflammig, och du känner dig nervös som dom flesta andra killar. så om du verkligen tror på att tjejer är svagare varför händer allt detta? varför kan du inte likt hur troende lever efter gud, varför lever inte du efter dina idéer?

Grov generalisering. Beror på ålder mm. En ung kvinna är tex sannolikt fysiskt starkare än en åldrad gubbe. Vältränade kvinnor är många gånger fysiskt starkare än spensliga eller gravt överviktiga män. Men om vi ska generalisera så är kvinnor starkare än män när det gäller uthållning. Mäns muskler är mer explosiva men kvinnors är segare.
Om jag ska generalisera lite till så är jag övertygad om att kvinnor är mentalt mycket starkare än män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in