2020-02-07, 21:52
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Bilen fransk bra eller skit - du måzztte klämma ur dig hur många mil
(som t ex drivknutarna tagit slut på)
Bilen har gått 17,5K om det är det du undrar över..
När jag köpte den hade den gått 16,8K.
Citera
2020-02-07, 22:04
Medlem
Köpte du bilen samma dag som du besikta den? Av en handlare? Eller privat? Har du köpt av en handlare föreslår jag att du kontaktar denne, så ger han säkert lite good will rabatt. Är den köpt privat får du lämna den på verkstad, men varför inte hos den lokala araben eller Vietnamese? Jag har lämnat hos dessa flera gånger och de har gjort rigtigt bra jobb, med garanti och till en bråkdel av ocker priserna hos original verkstan, som fö inte gör ett bättre jobb. Där jobbar ju också araber o vietnameser.
Citera
2020-02-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
De sa ingenting, gick igenom med blanka papper, köpte bilen dagen den besiktades så fick protokollet och inga fel anmärktes. Märkte inga fel på bilen förrän efter några dagar.
Bilen har alltså rasat några dagar efter köp?
Besiktade du själv bilen eller bilfirman?
Finns verkstäder/bifirmor som har tumme med bilbesiktningen
Vore kul att veta namnet på bilfirman
Citera
2020-02-07, 22:13
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Vad bra, då behöver jag inte oroa mig.
Felet består ju fortfarande för att jag hoppar över 2an men det kan inte bli sämre eller hur?

Det blir absolut inte sämre av att du gör så.
Och behöver du tvåan nån gång så räcker det kanske med att hålla kvar växelspaken med handen?
Citera
2020-02-07, 22:26
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Köpte du bilen samma dag som du besikta den? Av en handlare? Eller privat? Har du köpt av en handlare föreslår jag att du kontaktar denne, så ger han säkert lite good will rabatt. Är den köpt privat får du lämna den på verkstad, men varför inte hos den lokala araben eller Vietnamese? Jag har lämnat hos dessa flera gånger och de har gjort rigtigt bra jobb, med garanti och till en bråkdel av ocker priserna hos original verkstan, som fö inte gör ett bättre jobb. Där jobbar ju också araber o vietnameser.
Köpte den från en bilfirma och han lämnade in den hos Bilprovningen samma dag som jag hämtade den, helt blanka papper och den funkade hur fint som helst när jag körde hem.

Han vägrar fixa felen, han har anklagat mig för att ha misshandlat bilen och att den är besiktad utan anmärkning så han hjälper mig inte. Förbannad på den utlänningen så det riktigt kokar!
Citera
2020-02-07, 22:27
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Bilen har alltså rasat några dagar efter köp?
Besiktade du själv bilen eller bilfirman?
Finns verkstäder/bifirmor som har tumme med bilbesiktningen
Vore kul att veta namnet på bilfirman
Rasat nej men fått fel ja.
Bilfirman åkte med den till Bilprovningen.
Älvsala Bil AB i Värmdö. Har skrivit om han här i Flashback tråden för dåliga bilhandlare.
Citera
2020-02-07, 22:28
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Det blir absolut inte sämre av att du gör så.
Och behöver du tvåan nån gång så räcker det kanske med att hålla kvar växelspaken med handen?
Skönt!
Det kan jag absolut göra. Tack som fan för det svaret!
Citera
2020-02-07, 22:35
Medlem
CompressorVanes avatar
Se upp med halvmeckar.

Glömmer de skruva åt nåt och du tappar hjul och spindel kan det sluta på kyrkogården.
Är det värt det för någon tusenlapp!?

Du känner dem inte och jag får räta upp vad de missar ibland på mitt jobb. Det är allt från bilar som Spindelleder hoppat ur pga muttrar som inte blivit åtdragna till skurna växellådor.
Lämna bilen till dem som kan.
Citera
2020-02-07, 23:06
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Säger du det. Mitt nästa köp blir franskt igen efter tusentals problemfria mil.

Hur mycket kostar det att lämna in en sån på verkstad?
Citera
2020-02-07, 23:53
Medlem
Tänkte vara snäll och kolla upp vilka delar det är men då motorkod o.s.v. saknas så skippar jag det.

Drivknut kan ju vara så att det är 2 olika, en till 5-vxl och en till 6-vxl, bara en gissning.

Lycka till.
Citera
2020-02-08, 00:11
Medlem
Citat:
Tack för de braiga tipsen, kommer dock lämna in den, har faktiskt inte tid att fixa bilen förutom på helgerna men då behöver jag plugga extra så jag kommer lämna in den på måndag.
hoppas dom inte tar en arm och ett ben i betalning
Citera
2020-02-08, 00:14
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Tänkte vara snäll och kolla upp vilka delar det är men då motorkod o.s.v. saknas så skippar jag det.

Drivknut kan ju vara så att det är 2 olika, en till 5-vxl och en till 6-vxl, bara en gissning.

Lycka till.
Motor koden är K4M-866. Vad snällt av dig!
Javisst det var det jag vart orolig över, måtten var lite olika på dem nämligen.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in