2020-02-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain
Kom Karin på sin man Henrik med en annan man eller Kvinna?
Man kan väl ha vänner av båda könen. Behöver väl inte för den skull vara något sexuellt förhållande.
Citera
2020-02-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ditt inlägg gör att jag osökt kommer att tänka på vad Marianne Lindberg De Geer sa i dokumentären om Carl Johan De Geer, som växte upp i misär i ett överklasshem.

Hon konstaterade att barn som växer upp i misär/ eller under destruktiva förhållanden i en "fin familj/rik familj/överklasshem" har en märklig benägenhet att helt glida under radarn vad det gäller att socialtjänsten kopplas in.

Märkligt som du säger, att socialtjänsten inte var mer inkopplade i denna "hotfulla misär" då det gäller advokatfamiljen?
Undrar hur hunden mår nu. Hoppas det är bra med henne. Djuren tycker inte om när det dricks sprit. Dom märker att det är något fel.
Citera
2020-02-04, 13:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar hur hunden mår nu. Hoppas det är bra med henne. Djuren tycker inte om när det dricks sprit. Dom märker att det är något fel.

Hjälp, får svar på mitt inlägg som jag skrev för 100 år sen.

Vad har de kommit fram till i fallet? Var Karin den skyldiga?

Hur mår Henrik idag? Har han återhämtat sig?
Citera
2020-02-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej
Nu har vi lyckats få reda på vilka Karins föräldrar var och även syster.
Nu tycker jag i rättvisans namn Att vi kan snoka lite i Henriks släkt. Vilka var hans föräldrar? Är det någon som vet?
Citera
2020-02-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kan inte du göra en kort sammanställning på KL och be mod lägga denna i starten av tråden då tråden skenar åt alla håll nu..?

Jag får intycket av att KL:s hjärnblödning är av ärftlig art, och de som har erfarenhet av åldringsvård i Sth kan nog skriva på att den är för jävlig, så KL måste ha mått skit redan innan hennes båda päron gick bort och i samma veva drar hennes karl iväg + hennes hjärnblödning, snacka om tipping point.

Sen dyker det upp nyreggade i tråden som verkar lägga ut rökridåer i detta ärende, vilket pekar på att det kan finnas fler inblandade i denna soppa, t.ex en Jo*anna N*sell med advokatmorsa som också utför div trakasserier, som avhandlas bakom stängda dörrar med full sekretess med bäring till HOL.

Polisen ställde upp en buss i förhoppning om att vittnen skulle komma förbi, då 11414 inte funkar, t.om DN hade en artikel igår om 37 min väntetid. Men dom sket fullständigt i att kolla runt Lindhagen där det hände grejor, och dom vittnena går knappast någon km för att leta efter en polisbuss. Och allt detta några kvarter från norra Europas största polisstation.....

Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag instämmer och det som ser å äså klart ut från början (nästan från början) behöver inte alls vara sanningen

Nyhetsmedia försökte först blåsa upp mordförsöket till en nationell angelägenhet

Sedan tonades det ner till ett internt familjedrama med en svartsjuk o bitter exfru

Kanske nästa fas blir att BO själv har arrangerat en light-skottlossning på sig själv för att ge sin exfru skulden
Han överlevde ju och kunde initialt söka både hjälp och lämna vittnesmål
Finns det eller har funnits ingen kärlek eller varma känslor mellan dom? Varför gifte dom sig?
Citera
2020-02-05, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej det är ingen myt. Men lite dåligt då om de inte lyckats vaska fram någon med mer substans för bevisning. Om man nu säger sig veta att hon frågat runt om torped uppdrag. Har de hört vadhon har frågat må det väl finnas avlyssningsutrustning. Och då borde det väl finnas inspelning.
Dom kanske har tagit det för fyllan ack och inte orkat lyssna ens.
Citera
2020-02-05, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej det är ingen myt. Men lite dåligt då om de inte lyckats vaska fram någon med mer substans för bevisning. Om man nu säger sig veta att hon frågat runt om torped uppdrag. Har de hört vadhon har frågat må det väl finnas avlyssningsutrustning. Och då borde det väl finnas inspelning.
Dom kanske har tagit det för fyllsnack och inte orkat lyssna ens.
Citera
2020-02-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ingen aning, av beslutet framkommer det att SH blivit trakasserad. Något motiv går inte att utläsa. En hel del verkar vara sekretess
Vem är SH?
Citera
2020-02-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem är SH?

Karins nya
Citera
2020-02-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Någon som vet om Stefan var ledig från sitt jobb den dagen? Många boende på Lidingö kör SUV. Kvinnan hade även öppnat sitt hjärta och talat om mycket för S.
Kvinnan dras väl till läkare, advokater och ekonomer. Dessa fina kvinnor vill bo fint och lever i lyxiga miljöer.
Ett förhör med Stefan kan hjälpa utredningen vidare. Någon som vet vilken bil Stefan äger? Regnr?
Är Stefan läkare?
Citera
2020-02-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den bilden är från hennes kontor på Riddarholmen, taget 2006-2007.
Här var hon verksam tf.assessor.

Beakta nu att det gått flera dagar sedan händelsen och ärendet står kvar överst på löpet, och dom stora drakarna har så här svårt att få fram färska bilder på henne.
Ser att flera efterfrågar bilder på henne, men det är bevisligen bara att glömma.

Ni får ta mig mfl på orden om hur vi beskrivet henne.
Är det lagligt att publicera en bild på en odömd gärningsman?
Citera
2020-02-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen från en av barerna hon frekventerar. Nån avdankad gammal brottsling hon lärt känna, som blev erbjuden en rejäl slant. Att det är en klant visar inte minst att det blev tumult i trapphuset och att han missade målet grovt. Det blev blod på platsen, men inte fler skador än att operation kunde hjälpa BO.
Undrar om han fick betalt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in