2019-09-08, 12:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Nu finns en ny bild på Karin i Expressen.

Den bilden är från hennes kontor på Riddarholmen, taget 2006-2007.
Här var hon verksam tf.assessor.

Beakta nu att det gått flera dagar sedan händelsen och ärendet står kvar överst på löpet, och dom stora drakarna har så här svårt att få fram färska bilder på henne.
Ser att flera efterfrågar bilder på henne, men det är bevisligen bara att glömma.

Ni får ta mig mfl på orden om hur vi beskrivet henne.
Citera
2019-09-08, 12:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det var rättshjälp dvs staten som betalade så de kunde ha valt vilken advokat som helst i Stockholm. Men Henrik tror jag såg sin chans att jäklas med Karin.

Jaa, det det är ju märkligt att en 20-åring vars morsa har egen advokatbyrå samt en massa advokatvänner får advokat betalad av skattemedel/rättshjälp. Det var väl ett brottsmål, men då brukar ju tingsrätten utse en advokat, "vanligt folk" brukar inte få välja och det brukar vara synnerligen svårt att få tillstånd att byta.

Jämför med ett 3-årigt medellöst och föräldralöst barn som inte fick rättshjälp för advokat för att få tillstånd umgänge med sin 10-årige bror som tvångsplacerats på fosterhem. Och som i framtiden är de enda biosläkt de har.

"Likhet inför lagen", MY ASS!!!
Citera
2019-09-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Hon kan ha hittat GM genom alkoholproblemen.
Troligen från en av barerna hon frekventerar. Nån avdankad gammal brottsling hon lärt känna, som blev erbjuden en rejäl slant. Att det är en klant visar inte minst att det blev tumult i trapphuset och att han missade målet grovt. Det blev blod på platsen, men inte fler skador än att operation kunde hjälpa BO.
Citera
2019-09-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Kaliber .22 är väl bara en välgrundad gissning som blivit trådsanning? Givet att en hel del redan verkar känt av Polisen är nog det här fallet något enklare att utreda än många andra skjutningar.

Jag håller med. Undrar om rikslarm är utfärdat. Skytten borde vara gripen inom en väldigt snar framtid. Den häktade måste ju ha knäckts i förhör redan om vår polis kan hålla riktiga förhör. Undrar också om GM som anstiftare antagit tilldelad försvarare.
Senast redigerad av Tegin 2019-09-08 kl. 12:08.
Citera
2019-09-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Kan du med säkerhet fastställa det.

Vad spelar hans sexuella läggning för roll?
Citera
2019-09-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vad dog hennes föräldrar av? Jag förstår inte att folk i den här tråden inte rotar mera i vad hennes syster och föräldrar dog av, för det här ger mig Johanna Möller-vibbar.

Tänk om hon är inblandad i sina föräldrar och systers död och att han fick reda på det/eller misstänkte det och lämnade henne och allt brakade ihop efter det.

Att hon har försökt leja en torped 2015 för att döda maken tyder ju också på att det kan vara troligt att hon är inblandad i sina föräldar och systers död. Hon var väl 36 år när föräldrarna dog, det är inte så vanligt att bli föräldralös redan i den åldern.

Det är inte helt ovanligt heller att dö i 76 resp 74 års ålder?

Systern däremot dog när hon var bara 60. Men systern hade barn så KL skulle inte ha ärvt henne oavsett om hon dödade henne.
Citera
2019-09-08, 12:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Vad dog hennes föräldrar av? Jag förstår inte att folk i den här tråden inte rotar mera i vad hennes syster och föräldrar dog av, för det här ger mig Johanna Möller-vibbar.

Tänk om hon är inblandad i sina föräldrar och systers död och att han fick reda på det/eller misstänkte det och lämnade henne och allt brakade ihop efter det.

Att hon har försökt leja en torped 2015 för att döda maken tyder ju också på att det kan vara troligt att hon är inblandad i sina föräldar och systers död. Hon var väl 36 år när föräldrarna dog, det är inte så vanligt att bli föräldralös redan i den åldern.

Jag tror att båda föräldrarna var 75 år när de dog med ca ett halvårs mellanrum. KL bör snarare ha varit 44 år då.
Citera
2019-09-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vad spelar hans sexuella läggning för roll?

I vissa kretsar blir det mer tumult än andra. Jag lämnar det där.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Beslutet

https://minfil.com/yd88k85fn7/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Jag säger inte att det kan vara detta beslut som fick Karin att gå över gränsen men det är vad jag tror.

Citat:
Åklagarens yttrande

https://minfil.com/rcDck051nc/_klagarens_yttrande_PNG
Tack för uppladdningarna. Jag tycker att det är viktigt att betona att varken åklagare eller tingsrätt har funnit någon bevisning med någon som helst styrka som skulle tyda på att JN (den så kallade "älskarinnans dotter") skulle ha skickat de e-postmeddelanden till SH ("MGM:s nya man" som hemställan om kontaktförbud grundar sig på. Åklagaren säger följande:
Förundersökning för att utröna vem eller vilka som sänt de nu aktuella e-postmeddelandena pågår alltjämt. Det kan noteras att förundersökningssekretess föreligger för av åklagaren insänt material. Det kan dock upplysas om att förbudspersonen [dvs JH, min anm) ej är uppsatt som skäligen misstänkt utan som utpekad person.

Och tingsrätten kommer till följande slutsats:
Det saknas, även med beaktande av det som förekommit vid tingsrätten, utredning som med någon styrka talar för att det är JN som har skickat de aktuella meddelandena. Det har inte kommit fram några andra särskilda omständigheter som tyder på att det finns risk för att JN kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera SH. Förutsättningarna för kontaktförbud är således inte uppfyllda och SH:s överklagande ska avslås.

Det är alltså enbart SH och KL:s övriga entourage som påstår att det är JN som har skickat e-meddelandena, medan rättsväsendet inte ser någon bevisning som tyder på detta. De flerfaldiga uppgifterna i tråden om att "älskarinnans dotter" skulle ha "stalkat KL:s nye man" är alltså rena partsinlagor, som rättsväsendet inte har funnit stöd för, vilket tråden ska vara väl medveten om.

Jag vill tillägga att ett överklagande av ett kontaktförbudsavslag på så klena grunder som det förefaller vara fråga om här, ger mig en tydlig smak av rättshaverism i munnen.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Kan du med säkerhet fastställa det.

Det behöver jag inte egentligen. Det är bara att läsa misshandelsdomen från 2016.
https://minfil.com/ndYfl0bfb6/Stockholms_TR_B_633-14_Dom_2016-03-07.pdf
Citera
2019-09-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det behöver jag inte egentligen. Det är bara att läsa misshandelsdomen från 2016.
https://minfil.com/ndYfl0bfb6/Stockholms_TR_B_633-14_Dom_2016-03-07.pdf

Tack för uppgiften. Vi får hoppas att polisen gör ett riktigt arbete vilket kommer att krävas i detta fall. ASAPs förundersökning kommer att ligga redigt i lä.
Citera
2019-09-08, 12:14
Medlem
Har Stefan blont hår?

K är anhålllen och misstänkt för anstiftan till mordförsök. Det kan bli 10 år. På måndag fortsätter häktningsbeslutet. Utredningen i helgen visar väl att det finns sannorlika skäl att hon skall hållas kvar två veckor till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in