2020-02-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jaså?
Är det sant?
Det värmer mitt hjärta.

Väldigt formellt skrivet av mig, men menar bra, alltså.

Det är sant, miljoner Kineser samlas på deras sociala media. De stöder och sörjer den döda läkaren.
Citera
2020-02-07, 19:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Nej. Dödligheten är inte 25%

En tysk infektionsläkare som arbetar med dom tyska fallen beräknade dödligheten till mellan 0.1 - 0.5 %

Vad baserades det på? Ingen har väl dött i Tyskland än?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Finns i vart fall en grupp som tänker, om inte, Yeees! Apropå coronaviruset, utan åtminstonde come on I’m ready!
Tänk : svensk prepper. En kille vars en stor del av lönen gått till prepperutrustning de senaste 10 åren. Enda intresse utanför jobbet. Missat familjebildning tack vare sitt enorma prepperintresse och det är ingen idé’ bilda familj, men som ibland varit deprimerad..missar jag och leva? Mellan varven av all preppertid inte minst på datorn.

Borde vara jäv-igt bittert preppa och ingenting händer.
Antar en o annan server håller på överhettas av preppertalks just nu.

Märklig uppfattning du har om de som försöker ha en viss framförhållning om problem uppstår. Att i detta fall kunna isolera sig i hemmet några månader är varken något helt främmande eller heller svårt att fixa för flertalet. Varför håna dem som inte behöver springa till ICA och trängas med dig om det verkligen skiter sig?
En samhällskollaps är för övrigt det sista jag vill uppleva. I ett sådant skeda tar all mat slut till slut och en Mad Max-miljö är inget som hägrar. Man kan för övrigt njuta av livet och nuet och samtidigt ha mat hemma...
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Lisa Haven har lagt upp en ny video...

"Coronavirus Death Camps…They’re Not Just In China—AI Predicts 53 Million Die..."

https://www.youtube.com/watch?v=eKYdYlog0Oc

Take It Or Leave It...

Helt logiskt. Syftet är inte att döda människor i dessa läger utan att försöka rädda resterande. Frivillig karantän kommer inte fungera för att för att stoppa spridning, inte dessa läger heller. Men det är det bästa styrande organ kan försöka med. Vi får hoppas att viruset mutera likt SARS och blir mildare, det ända vi kan göra i realiteten.

Må gud vara med er.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Döda / tillfrisknade kan du bara använda efter epidemin är över och man har komplett resultat. Under pågående epidemi är det totalt missvisande att använda den siffran.

Eftersom Beijing bestämmer siffrorna är det mycket svårt att räkna. Bara de som fått lungröntgen + 2 positiva virustester räknas som smittade. Döda räknas bara bland de som diagnosticerats innan de dör.

Så vi får vänta tills ett öppet/trovärdigt land får större spridning för att kunna räkna noggrant.
Citera
2020-02-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
SKrivs detta via översättningar i Google Translate eller? Det går inte att förstå vad som skrivs...

Hur bra skulle du skriva efter 25 år i Kina. Se mina inlägg, Jag gillar neo Konfunismen. Jag ogillar legalismen som tidiga kejsare, Mao.
Den största skolan inom neo konfunismen tror att människan föds god. Barnet behöver kärlek, vatten och sol för att växa bra och bli en bra människa. Om barnet saknar vatten blir barnet en tyrann.
Legalismen säger att människan föds ond och barnet behöver en stark och strikt ledare
Citera
2020-02-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddanollaren
ok menar du att fattiga är mindre värda? varför dog doktorn som avslöjade viruset i wuhan är han fattig?
Varför handlar rika kineser pa wetmarkets och andra institutitioner som handhaver livsmedel pa ohygieniskt vis? Varför sitter 400 miljoner kineser i karantän? Är det de fattiga kineserna?

De dör för att vård kostar pengar. Har du inte pengar så isolerar man dessa bara. Läkaren fick inte den vård han behövde. Man kopplade inte in respirator av någon anledning. Han hyllas som martyr i Kina.
Citera
2020-02-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vad baserades det på? Ingen har väl dött i Tyskland än?

Exakt tyskar har ju som Historien visar sin egen Logik tyvär.

Man kann ju ej dra slutsatser av denna art ännu. Och i tskland e ju antalet officielt smittade pa tvasiffrigt plan!!!
Citera
2020-02-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddanollaren
ok menar du att fattiga är mindre värda? varför dog doktorn som avslöjade viruset i wuhan är han fattig?
Varför handlar rika kineser pa wetmarkets och andra institutitioner som handhaver livsmedel pa ohygieniskt vis? Varför sitter 400 miljoner kineser i karantän? Är det de fattiga kineserna?

Alla är lika mycket värda
Citera
2020-02-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
De dör för att vård kostar pengar. Har du inte pengar så isolerar man dessa bara. Läkaren fick inte den vård han behövde. Man kopplade inte in respirator av någon anledning. Han hyllas som martyr i Kina.
Jag fragar ej dig men du svarar och du svarar ej ens pa mina spörsmal. Läs fragorna igen!!!

Citat:
Citera
2020-02-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Jag kollar allt, skyddskläder, jula, biltema, målarsajter, bygghandel + ändå fler....finns inga ffp3. Alla anställda på företagen har köpt ut de som fanns kanske...
Det finns inga att få tag i, en bekant har försökt i minst en vecka, det skulle vara om du av en slump kanske hittar nått i någon lanthandel ute på vischan, men det är lugnt vår FHM har sagt att skydden ställer till med mer skada än nytta, så du är i goda händer.
Citera
2020-02-07, 19:25
Medlem
Verkar vara nedstängning av kineser till Storbritannien på gång.

One MP on the All Party Parliament China Group announced the virus "is getting more serious" and claimed they would be surprised if the travel restriction was not imposed "in the next week or two"

https://www.express.co.uk/life-style/health/1239427/coronavirus-latest-news-Wuhan-China-travel-ban-from-government-uk
Senast redigerad av pollarn 2020-02-07 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in