2020-02-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.

Måste vara jobbigt för henne!

Kan tänka mig att man i hennes situation antingen helt blockerar det och tror helt på hans oskuld, eller åtminstone tror att han inte visste om vad som skulle hända och han inte deltagit i själva mordet.

Undrar om hon sett något på hans sätt den senaste tiden? Om han har verkat nervös, må dåligt eller varit som vanligt?

Hoppet är det sista som lämnar en...

Snodde den bild som hon nog helst av alla ville dölja. Men, kära P, tänker inte lägga upp den här, så det är lugnt. Raderar...
Citera
2020-02-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purpleswag
Alltså, det här! I kombination med att BO ska ha sagt "Jag har sett något jag inte skulle se"

Är ju väldigt intressant.

Kan det vara så att MGM har/hade en odling eller liknande på adressen Sursta 22? Knarklabb? Fan vet jag Något som BO har sett som han inte skulle se. Sen åkte dom dit för att försöka pressa honom men det gick helt åt helvete?

Eller så såg Lars när gossarna hade bögsex? Bara spekulationer....
Citera
2020-02-07, 16:09
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, men hade fattat det som att han hade slutat jobba (tack vare god ekonomi).

Men skärpning nu: de har inte häktats.

Bara vid mindre/enklare brott sker det att domstolen efter lite paus avkunnar dom i salen.

Annars är det alltid så att domen kommer efter, ofta tar det 2 v. Så de färdiga domarna läses i praktiken aldrig upp i rättssalen.
Men vi som vill veta då? Är vi hänvisade till att vänta tills det står i aftonbladet?
Citera
2020-02-07, 16:16
Medlem
terrieterries avatar
Ett mycket märkligt sammanträffande. En vän till mig upptäckte att hon i sin tur har en vän på facebook som var vän med CÖ där. När hon gick in på hans sida så kom det upp "Ni har en gemensam vän". Den personen är medlem i ett mc-gäng så jag gissar att det är CÖ som har mc-kopplingar.

På kvällen dock när hon skulle kolla detta igen, så var de inte längre vänner. Antar att den gemensamma vännen hade fått nyss om CÖ's anhållan och därför tog bort CÖ från vänlistan.
Citera
2020-02-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Att begå ett sådant brott i sin egen omedelbara närhet och efter det bara stanna kvar och hoppas på det bästa, tycker jag inte vittnar om någon påtaglig intelligens i alla fall.

Ja, det blir väl en nöt för polisen att knäcka om det där yttrandet har med det här att göra. Han kan ju ha pratat om något mycket mer trivialt, som att han såg någon vänstra eller stjäla något i affären... Vad som helst.

Som sagt, jag tycker inte att de verkar vara några direkta ljushuvuden. Jag har ingen koll alls på vad man eventuellt skulle kunna avtvinga människor med hjälp av bankkonton, överföringar och dylikt. Det kanske går att komma över ganska stora summor?

Eller så kan de ha tänkt att eftersom han nyligen hade fått en stor summa pengar så hade han investerat i dyrbarheter som skulle finnas i hemmet? Jag har ingen aning. Det övergår min fattningsförmåga hur något byte skulle kunna få människor att göra det de gjorde mot Sussie.
Har kollat med min bank, de tillåter överföringar till annat konto via mobila, men max 150 000 / veckan. Men det finns de som mördar för mindre.
Citera
2020-02-07, 16:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Bara vid mindre/enklare brott sker det att domstolen efter lite paus avkunnar dom i salen.

Annars är det alltid så att domen kommer efter, ofta tar det 2 v. Så de färdiga domarna läses i praktiken aldrig upp i rättssalen.

Rubar, du vet väl att alla inte är lika insatta i hela den rättsliga processen som du är? Lite tålamod får du ha med oss!

Vilket väl är bra på sätt och vis. Om man nu är på rätt sida av rättssystemet så kanske detta inte ockuperar ens sinne väldigt mycket.

Jag tror att det är väldigt lätt att tro att man blir häktad när det står i tidningen att de begärs häktade.

Men jag har också otåligt väntat på besked om de blir häktade!
Citera
2020-02-07, 16:27
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har kollat med min bank, de tillåter överföringar till annat konto via mobila, men max 150 000 / veckan. Men det finns de som mördar för mindre.
Ok. Ja, det är ju ändå en del pengar.
Citera
2020-02-07, 16:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Men vi som vill veta då? Är vi hänvisade till att vänta tills det står i aftonbladet?

Jag har följt direktrapportering i media vid ett eller två (?)väldigt uppmärksammat fall.Då är journalister på plats och skriver fortlöpande i kortfattad text så du kan följa rättegången. Kanske det hände i detta fall också?

Man har ju rätt att få vara med på rättegångar om det inte är lyckta dörrar. Kanske kan vara svårt med plats ibland? Vet inte hur de ordnar det då om de inte lyckas hitta någon lösning.

Men pressen är också ofta snabba med att få ut domen om det är uppmärksammat som det här fallet är.
Citera
2020-02-07, 16:57
Medlem
Citat:

Klart dom är häktade sluta pladdra.
Citera
2020-02-07, 16:58
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har följt direktrapportering i media vid ett eller två (?)väldigt uppmärksammat fall.Då är journalister på plats och skriver fortlöpande i kortfattad text så du kan följa rättegången. Kanske det hände i detta fall också?

Man har ju rätt att få vara med på rättegångar om det inte är lyckta dörrar. Kanske kan vara svårt med plats ibland? Vet inte hur de ordnar det då om de inte lyckas hitta någon lösning.

Men pressen är också ofta snabba med att få ut domen om det är uppmärksammat som det här fallet är.

Det lär ta minst 6 månader innan eventuell rättegång
Citera
2020-02-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Eller så såg Lars när gossarna hade bögsex? Bara spekulationer....

Tror mer på knarket, det brukar flöda in och ut hos såna här pojkar.
Kanske tvättade han knarkpengar i bilfirman åt mc gänget.
Han tog i alla fall annabola.
Citera
2020-02-07, 17:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det lär ta minst 6 månader innan eventuell rättegång

Det brukar ta tid som du säger.
I det här fallet har förundersökning bara pågått i tre veckor eller något sådant.
Om fler gm är involverade kan det försvåra utredningen.

Nu är två kanske snart häktade och då kan man få lite snabbare svar från NFC har jag förstått. Men det är mycket som ska på plats innan man kan komma till ett åtal, särskilt om det inte finns bindande bevis.

Vi hoppas nu först på att vi får se ett häktningsbeslut för bägge på sannolika skäl (om de nu är rätt personer vill säga)!

Om de är skyldiga, men måste släppas för att TR inte anser att det finns bevis nog, kan de försvåra utredningen.

Om de är oskyldiga, då är orden överflödiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in