Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Hon häktades dagen efter SD och fick sitta en vecka häktad och fick sitt hus undersökt.
Vet du varför?
Vet, är det väl ingen i denna tråden som gör men däremot ser jag inte spöken där de inte finns, eller har en väl uttänkt konsperationsteori om saken. Varför krångla till saken i onödan? Svaret brukar ligga i det enkla och uppenbara.
H tas in för att hon saknar alibi, har motiv till brottet och beter sig märkligt efter mordet som bästis till den otrogne ex-maken. Sedan kanske Hiding vill passa på att öka trycket på SD, men det blir snarare en bonus i sammanhanget?
När Toni Alldén som dömdes för mordet på Caroline Stenwall 2008, satt häktad så vet jag att man blandade in sonen för att öka trycket på Toni. Sonen häktades inte, däremot utövade man påtryckningar på Toni angående var C var och hur hon mördats med hänvisning till att sonen annars kunde utredas och misstänkas för mordet osv. Då började Toni snacka.
Nu tror inte jag att detta är den primära anledningen i HD:s fall, utan polisen har helt enkelt misstänkt henne som skyldig till mord på LW av ovan självklara och uppenbara anledningar.
Att SD eventuellt tjallat på henne anser jag långsökt. För det första kanske hon ej är inblandad. Skulle då SD ändå ljuga och peka ut modern till hans två döttrar, för att rentvå sig själv? Så ond är inte mannen. H har inte gjort S illa, utan S har skadat H genom otroheten. Skulle han nu därtill peka ut en oskyldig? Låter som science fiction.
För det andra, om H ändå är inblandad, så trodde polisen att hon var inblandad i själva mordet. Men om SD tjallar och avslöjat all hennes inblandning, hur ska han då få ut sig själv ur ekvationen? Han har ju troligtvis varken erkänt mord eller medhjälp till mord, vad jag förstår. Han förnekar väl all inblandning? Nej, det låter orimligt. Han vill nog snarare peka ut Sherlock Holmes och alla andra av Ls friare, som han menar L har hanterat "oskickligt" och lett fram till hennes död. Gissar jag. Tror det klientelet är hans trumf i rockärmen.