2020-02-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Med andra ord, exakt det som jag påstått i snart två år. Eftersom det ÄR (eller snarast kanske VAR) ett ställe som dessutom var känt för den typen av möten, så har det varit logiskt från dag ett.

Vad det gäller HD, så är det fortfarande något som skaver. Jag tror inte hon är helt oskyldig. Inte efter det glada och poserande uppträdandet, efter det brutala mordet på LW. Och NÅGOT var det som fick polisen att ta in henne....

Jag har tidigare ansett det vara ett ytterst underligt och olämpligt
ställe för två personer i LW:s och SD:s ålder att träffas och ha sex på.

Men du skrev tidigt i tråden att du kände till att bullerplanket är ett
känt tillhåll för sådana aktiviteter, så givetvis tror jag på det.

Men, att de två även träffades i visningslägenheter och hemma
hos LW.
Citera
2020-02-07, 14:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har tidigare ansett det vara ett ytterst underligt och olämpligt
ställe för två personer i LW:s och SD:s ålder att träffas och ha sex på.

Men du skrev tidigt i tråden att du kände till att bullerplanket är ett
känt tillhåll för sådana aktiviteter, så givetvis tror jag på det.

Men, att de två även träffades i visningslägenheter och hemma
hos LW
.

Visningslägenheter, visningshus, halvfärdiga byggen. Kanske bo något hotellrum med om han var utanför Örebro i jobbet. De hade nog en massa ställen där de kunde mötas, när det inte passade hemma hos LW.
Citera
2020-02-07, 14:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Med andra ord, exakt det som jag påstått i snart två år. Eftersom det ÄR (eller snarast kanske VAR) ett ställe som dessutom var känt för den typen av möten, så har det varit logiskt från dag ett.

Vad det gäller HD, så är det fortfarande något som skaver. Jag tror inte hon är helt oskyldig. Inte efter det glada och poserande uppträdandet, efter det brutala mordet på LW. Och NÅGOT var det som fick polisen att ta in henne....

Instämmer i det.
Om försvaret ger sig faan på att få in HD i ekvationen så bör Åkl försett sig med psykintyg på att HD är mentalt outvecklad och inte hade en aaaning om att någon blivit mördad ).
Det är en omöjlighet att hon inte vetat.
Det kan vara så att det legat och skvalpat på en halvt medveten nivå spärrad av att hon inte velat veta.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-07 kl. 14:32.
Citera
2020-02-07, 14:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Javisst, HD har ju ett klassiskt motiv som går att "förstå" på nåt sätt. (Vad SD-motivet skulle vara är minst sagt oklart, mängder av sådana har lanserats .) Men åklagaren har ju avskrivit henne så då kanske det är någon helt annan än SD/HD, vem vet.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-07 kl. 15:08.
Citera
2020-02-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Javisst, HD har ju ett klassiskt motiv som går att "förstå" på nåt sätt. Vad SD-motivet skulle vara är minst sagt oklart, mängder av sådana har lanserats . Men åklagaren har ju avskrivit henne så då kanske det är någon helt annan än SD/HD, vem vet.

SD:s motiv är knappast svåra att förstå med tanke på de hot och trakasserier han utsatte henne för. Med tanke på deras karaktär skulle jag säga att SD var mycket svartsjuk och hade ett grovt kontrollbehov. Förmodligen ville LW gå vidare och han accepterade inte detta.
Citera
2020-02-07, 14:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det skall också poängteras att hon hade tillräckligt stora barn för att klara sig själva ett tag. Jag ser inga konstigheter med detta. Bara bra för barnen att lära sig ta visst ansvar tidigt i hemmiljö.
Det var väl en typiskt replik. Och hade barnen gnällt över att dom kände sig otrygga att inte veta om mamma stack iväg nattetid för att träffa sina manliga "vänner" så fick väl barnen lära sig ta ansvar för sina egna behov med stöd av handgripligheter?

Det har vittnats om att ett flertal vuxna varit medvetna om försummelsen givet medgörare är ett måste för att misskötseln ska fortgå.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Även hos LW ska det ha brunnit i köket en natt.
Barnen ensamma hemma och LW ute för geocache.
Åtminstone om man ska tro sonen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-07 kl. 14:53.
Citera
2020-02-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Javisst, HD har ju ett klassiskt motiv som går att "förstå" på nåt sätt. Vad SD-motivet skulle vara är minst sagt oklart, mängder av sådana har lanserats . Men åklagaren har ju avskrivit henne så då kanske det är någon helt annan än SD/HD, vem vet.

I mina ögon torde båda två ha motiv. Javisst finns möjligheten att även någon annan hade det.
Citera
2020-02-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var väl en typiskt replik. Och hade barnen gnällt över att dom kände sig otrygga att inte veta om mamma stack iväg nattetid för att träffa sina manliga "vänner" så fick väl barnen lära sig ta ansvar för sina egna behov med stöd av handgripligheter?

Det har vittnats om att ett flertal vuxna varit medvetna om försummelsen givet medgörare är ett måste för att misskötseln ska fortgå.

Det är väl ganska klarlagt vad LW skulle ut och göra den gången och det var inte att ”träffa sina manliga vänner”. Mycket tråkigt att du så ofta försöker sprida rena lögner i tråden.
Citera
2020-02-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon häktades dagen efter SD och fick sitta en vecka häktad och fick sitt hus undersökt.

Vet du varför?

Vet, är det väl ingen i denna tråden som gör men däremot ser jag inte spöken där de inte finns, eller har en väl uttänkt konsperationsteori om saken. Varför krångla till saken i onödan? Svaret brukar ligga i det enkla och uppenbara.

H tas in för att hon saknar alibi, har motiv till brottet och beter sig märkligt efter mordet som bästis till den otrogne ex-maken. Sedan kanske Hiding vill passa på att öka trycket på SD, men det blir snarare en bonus i sammanhanget?

När Toni Alldén som dömdes för mordet på Caroline Stenwall 2008, satt häktad så vet jag att man blandade in sonen för att öka trycket på Toni. Sonen häktades inte, däremot utövade man påtryckningar på Toni angående var C var och hur hon mördats med hänvisning till att sonen annars kunde utredas och misstänkas för mordet osv. Då började Toni snacka.

Nu tror inte jag att detta är den primära anledningen i HD:s fall, utan polisen har helt enkelt misstänkt henne som skyldig till mord på LW av ovan självklara och uppenbara anledningar.

Att SD eventuellt tjallat på henne anser jag långsökt. För det första kanske hon ej är inblandad. Skulle då SD ändå ljuga och peka ut modern till hans två döttrar, för att rentvå sig själv? Så ond är inte mannen. H har inte gjort S illa, utan S har skadat H genom otroheten. Skulle han nu därtill peka ut en oskyldig? Låter som science fiction.

För det andra, om H ändå är inblandad, så trodde polisen att hon var inblandad i själva mordet. Men om SD tjallar och avslöjat all hennes inblandning, hur ska han då få ut sig själv ur ekvationen? Han har ju troligtvis varken erkänt mord eller medhjälp till mord, vad jag förstår. Han förnekar väl all inblandning? Nej, det låter orimligt. Han vill nog snarare peka ut Sherlock Holmes och alla andra av Ls friare, som han menar L har hanterat "oskickligt" och lett fram till hennes död. Gissar jag. Tror det klientelet är hans trumf i rockärmen.
Citera
2020-02-07, 15:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, då förstår jag.
Ja, vem vet. Men det låter också lite konstigt. Man kan ju bara ta en promenad bortåt åt andra hållet där grannar inte finns eller sätta sig i/åka en bit med bilen. Kan förstås ha fel. Möjligen kan de ha gått in en bit på Rättaresväg /cykelbanan om de behövde prata.

Jag tror inte att hon skulle ha gått bakom ett plank med honom den senaste tiden och sannerligen inte på mordnatten. Bara en magkänsla.

Det är idag inte möjligt att tidsbetämma DNA. Men det kan nog finnas andra saker som kan avgöra om DNA:t är av färskare datum. T ex om det har kommit pollen, damm, mm över växter osv. Jag tänker också på att det var vår, och många blad/gräs var väl ganska nyutsprungna. Säg att det fanns DNA spår på någon växdel som en kvist, men inget på bladen. Det verkar då som att det kan vara en gammal avsättning.
Medan nyare avsättningar kan finnas på det som senast kommit fram, t ex ända fram på de nyaste bladen. Bara tankar, inget jag vet.

Jag hoppas dock på något mer bindande, som att hans DNA finns med hennes på något sätt som kan bindas till mordet och som är ett troligt mordvapen/ tillhygge/redskap. Det är mycket att hoppas på. Farhågan är dock att det blir ett indiciemål.

Tänker du att SD kände till utrymmet vid planket där hon hittades i förväg, eller att han bara hade ren tur att det ganska undangömda stället fanns lägligt där? Om han kände till det; på vilket sättet fick han nys om det?
Citera
2020-02-07, 15:57
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ingen som riktigt vet varför åklagaren Åsa Hiding går så hårt åt just den här familjen. Frågan är väl om hon ens vet det själv längre.

Så du tror inte åklagaren har på fötterna inför rättegången; att det är 14 000 sidors utredning pekar väl på att ärendet är noga utrett i alla fall? Börjar du känna av en viss nervositet nu när åtalet och den fällande domen kommer närmare och närmare?
Citera
2020-02-07, 16:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Det vore perfekt för SD:s försvar om det förhåller sig så att platsen är allmänt känd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in