2020-02-07, 12:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Kan det varit så LW hade tänkt sig ett litet nyp inför resorna och när hon inte fick som hon ville så gav hon sin vana trogen SD en hurring och han puttade tillbaka, hon slog, klatch, han slog, smasch, hon börja hotskrika och slog igen , han slog och hon skrek, han slog ännu hårdare för att få tyst på hesa-fredrik-sirenen-mitt-i-natten då hon insåg att slaget var förlorat och gav ett dödsvrål så högt att vittnet daalan hörde skriken.

Förresten då MP ett idealiskt ställe för ett fulknull så är det väl uteslutet narcissisterna inte tillfredsställt sina köttsliga begär där tidigare?

I vilket fall är det sannolikt så att GM ville sätta LW på plats och ur det har våldet accelererat till besinngslöshet.

Har fortfarande svårt att förlika mig med att om slagsmål förekommit (vilket jag förutsätter) att det inte gått att binda SD vid gärningen då han t.o.m var misstänkt för brottet innan det uppdagats. Det är den största anledningen jag har känt tvekan om honom som GM.

Han har dessutom varit under hemliga restriktoner f.o.m den tidiga skäligen häkningen. Det är osannolikt att han inte lämnat spår efter sig även med hänsyn till att kroppen låg tillgänglig för kalasande djur och värme i flera dygn innan den hittades.

Kanske har jag underskattat NFCs väntetider. Enligt mitt förmenande har NFC då analyserna inte varit positiva till MGM,s nackdel flera ggr fått förnyade instruktioner om vad som bör analyseras med ytterligare väntetid som följd.

Kan ha varit någonting som ett jordprov visat att SD befunnit sig på platsen som föranledde stormingen av SD hem. Den berömda ketchupeffekten m.a.o. Å andra sidan kan försvaret hävda att SD och LW träffats vid flera tillfällen för snabbknull bakom planket och att jorden inte härstammar från det tillfället då LW mördades.

En annan tes är att analysen av mobilerna räckte till att häkta SD på sannolika.
En tredje tes är att SD (innan han med hjälp av MV fick veta att han stod under hemliga restriktioner såväl hemma, bilen och digitalt) pratade bredvid mun och att det är detta som fick honom på sannolika. Mot det talar att HD inte verkar varit inbegripen i vad han företagit sig bakom planket såtillvida man inte tror han pratat med sig själv.

Varför jordprov eller inspelning som ex, är för att man kan nog utgå från att om det vore något som odiskutabelt binder honom vid MP den aktuella tidpunkten (hud under naglar på BO etc) så hade Åkl inte behövt 14 000 sidor för att binda honom vid brottet.

Vad som däremot inte ska underskattas är att den illa skötta utredningens fatala misstag och polishusets inre konflikter fortsatt även efter att media/oss förvägrades insyn av Lars "munkavlen" Bergman.

Så, kan kombon exeptionellt illa skött utredning och väntetiderna på NFC uppväga det jag påstått vara näranog en omöjlighet. D.v.s att SD misstänkt och satt under full span från dag ett (1) inte kunnat bindas vid mordet på LW?

Då både brottsplats, misstänkt gärningsman och brottsoffer fanns inom några dagar efter mordet är det uppseendeväckande att det inte gått att binda MGM vid gärningen

Obs jordprov bara ex.

Man är liiiite nyfiken på att få veta hur det förhåller i.om med släppet av det hett efterlängtade FUP.
Hiding kom igen nu!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-07 kl. 12:42.
Citera
2020-02-07, 12:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då har häktet i Saltvik begått ett grovt tjänstefel enligt mej eftersom en dotter till mycket nära vänner av mej satt häktad nov-jan för narkotikabrott med fullständiga restriktioner.Hon har berättat själv att hon och en annan tjej med restriktioner fick baka sockerkaka, träna, spela PlayStation 4 ihop.
(FB) Sundsvall Polisen slog till efter tips: "Inte ofta vi hittar så mycket narkotika
Är du säker på att det inte var restriktioner och inte fullständiga vilket lever upp till sitt ord.
Citera
2020-02-07, 12:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vem skulle kunna veta något sådant?
Förutom SD naturligtvis.

Jag tänker att om de skulle ha träffats där tidigare, skulle L*ena berättat det för någon utomstående?
Kanske, men jag tvivlar.

Jag tänker också att de skulle ha andra möjligheter, och jag tror att det var Holmes som sa något om att det hade hänt att de träffades i visningslägenheter.

Jag tvivlar inte på att det är något som SD kommer att säga. Det finns säkert bevis för att han har varit där. Och han har ju läst tråden, så om han själv inte hade kommit på det å har han fått uppslag härifrån.

LW kan ju ha nämnt det för någon, om inte det så kan det ha framgått i digital kommunikation mellan henne och SD.

Edit: Jag menar inte att de träffats där tidigare för att idka samlag. Visst, det kan väl ha hänt någon gång, en del gillar ju en sådan extra spänning. Men det kan ha varit ett ställe för att prata undanskymt vid sena kvällar/nätter istället för att då vara i LW:s bostad när barn varit hemma.
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-07 kl. 12:43.
Citera
2020-02-07, 12:41
Medlem
Honan6s avatar
Angående diskussioner om restriktioner så rapporterades det i NA 19 dec:

"Mannens ingående och utgående post granskas av åklagaren. Det är endast med åklagarens tillstånd som mannen får ta emot besök. Han får inte heller umgås med andra häktade."

Jag kan inte tänka mig att åklagaren plötsligt skulle tillåta lättnader på restriktionerna innan åtal och särskilt med anledning till att han nekar till den allvarliga brottsmisstanken om mord.

Vad det gäller besök, så kanske åklagaren anser att döttrarna bör kunna tillåtas få besöka sin pappa under övervakning - under förutsättning att de vill träffa honom.
Kanske han har tillåtits besök av döttrarna och han vid besöket gett dem några uppgifter att utföra i hemmet? Jag tänker på att SD i december yrkade på att avspärrningarna vid hemmet skulle hävas för att anhöriga skulle få tillträde till huset fast de redan har fått hämta nödvändiga tillhörigheter.

Kriminalvårdens info om besök
www.kriminalvarden.se/for-familj-och-vanner/besok/
Citera
2020-02-07, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
LW kan ju ha nämnt det för någon, om inte det så kan det ha framgått i digital kommunikation mellan henne och SD.

Ja, det kan förstås ha framgått i någon kommunikation, det har du rätt i.

Om det har varit så att de har träffats där tidigare, känns det ändå osannolikt att hon frivilligt skulle bege sig ända ner till planket i sådant syfte, särskilt med dörren öppen och med tanker på att hon yttrat att hon var rädd.

Men det kan förstås knyta mgm till platsen genom att han varit där tidigare av det skälet.

Själv har jag svårt att tro att två vuxna personer med tillgång till andra platser skulle välja ett sådant ställe och dessutom riskera att någon kom dit. Det finns ju både ungdomar och hundägare som skulle kunna komma dit.

Men visst, vem vet.
Citera
2020-02-07, 12:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är du säker på att det inte var restriktioner och inte fullständiga vilket lever upp till sitt ord.

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte om det var fullständiga restriktioner eller restriktioner men det jag vet är att hon fick inte ringa sina föräldrar och all post gick igenom åklagaren och hon fick inte ta i mot besök
Citera
2020-02-07, 12:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ja, det kan förstås ha framgått i någon kommunikation, det har du rätt i.

Om det har varit så att de har träffats där tidigare, känns det ändå osannolikt att hon frivilligt skulle bege sig ända ner till planket i sådant syfte, särskilt med dörren öppen och med tanker på att hon yttrat att hon var rädd.

Men det kan förstås knyta mgm till platsen genom att han varit där tidigare av det skälet.

Själv har jag svårt att tro att två vuxna personer med tillgång till andra platser skulle välja ett sådant ställe och dessutom riskera att någon kom dit. Det finns ju både ungdomar och hundägare som skulle kunna komma dit.

Men visst, vem vet.

Jag editerade mitt svar till dig. Jag menar att det tidigare kan varit så att SD velat komma hem till LW för att prata, men att LW inte ville göra det inne i sin bostad pga. barn. Då är ju planket ett okej undangömt ställe i närheten av hennes bostad som kan fungera bra.
Citera
2020-02-07, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag editerade mitt svar till dig. Jag menar att det tidigare kan varit så att SD velat komma hem till LW för att prata, men att LW inte ville göra det inne i sin bostad pga. barn. Då är ju planket ett okej undangömt ställe i närheten av hennes bostad som kan fungera bra.

Ok, då förstår jag.
Ja, vem vet. Men det låter också lite konstigt. Man kan ju bara ta en promenad bortåt åt andra hållet där grannar inte finns eller sätta sig i/åka en bit med bilen. Kan förstås ha fel. Möjligen kan de ha gått in en bit på Rättaresväg /cykelbanan om de behövde prata.

Jag tror inte att hon skulle ha gått bakom ett plank med honom den senaste tiden och sannerligen inte på mordnatten. Bara en magkänsla.

Det är idag inte möjligt att tidsbetämma DNA. Men det kan nog finnas andra saker som kan avgöra om DNA:t är av färskare datum. T ex om det har kommit pollen, damm, mm över växter osv. Jag tänker också på att det var vår, och många blad/gräs var väl ganska nyutsprungna. Säg att det fanns DNA spår på någon växdel som en kvist, men inget på bladen. Det verkar då som att det kan vara en gammal avsättning.
Medan nyare avsättningar kan finnas på det som senast kommit fram, t ex ända fram på de nyaste bladen. Bara tankar, inget jag vet.

Jag hoppas dock på något mer bindande, som att hans DNA finns med hennes på något sätt som kan bindas till mordet och som är ett troligt mordvapen/ tillhygge/redskap. Det är mycket att hoppas på. Farhågan är dock att det blir ett indiciemål.

Citera
2020-02-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ok, då förstår jag.
Ja, vem vet. Men det låter också lite konstigt. Man kan ju bara ta en promenad bortåt åt andra hållet där grannar inte finns eller sätta sig i/åka en bit med bilen. Kan förstås ha fel. Möjligen kan de ha gått in en bit på Rättaresväg /cykelbanan om de behövde prata.

Jag tror inte att hon skulle ha gått bakom ett plank med honom den senaste tiden och sannerligen inte på mordnatten. Bara en magkänsla.

Det är idag inte möjligt att tidsbetämma DNA. Men det kan nog finnas andra saker som kan avgöra om DNA:t är av färskare datum. T ex om det har kommit pollen, damm, mm över växter osv. Jag tänker också på att det var vår, och många blad/gräs var väl ganska nyutsprungna. Säg att det fanns DNA spår på någon växdel som en kvist, men inget på bladen. Det verkar då som att det kan vara en gammal avsättning.
Medan nyare avsättningar kan finnas på det som senast kommit fram, t ex ända fram på de nyaste bladen. Bara tankar, inget jag vet.

Jag hoppas dock på något mer bindande, som att hans DNA finns med hennes på något sätt som kan bindas till mordet och som är ett troligt mordvapen/ tillhygge/redskap. Det är mycket att hoppas på. Farhågan är dock att det blir ett indiciemål.

Tror inte heller hon gått till planket frivilligt.

LW har nog kämpat som fn och han hade nog färska synliga rivmärken när han var misstänkt övertrevlig och intresserad av att hjälpa dagen efter? Därför hans tjat om rivsår som orsakats av naturen?

Även om naturens lag hade gått åt hårt på LW:s kropp kan SD-DNA hittats under hennes naglar. Tror jag.
Citera
2020-02-07, 13:57
Medlem
Citat:

Det är vad jag också har trott hela tiden. Hon lurades dit i god tro. Eventuellt väntade ytterligare en person där bakom planket.
Senast redigerad av zilvereko 2020-02-07 kl. 14:07.
Citera
2020-02-07, 14:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tror inte heller hon gått till planket frivilligt.

LW har nog kämpat som fn och han hade nog färska synliga rivmärken när han var misstänkt övertrevlig och intresserad av att hjälpa dagen efter? Därför hans tjat om rivsår som orsakats av naturen?
Även om naturens lag hade gått åt hårt på LW:s kropp kan SD-DNA hittats under hennes naglar. Tror jag.

Då hade inte Åkl behövt 14 000 sidor för att övertyga om hans skuld.
Eller tror du Åkl är lika förtjust i att delge alla sina egna tanker som trådens ordrika spammare ?

Hmm du vill väl inte hon har gått dit?
Var övertugad om att LW gått till planket vem av hennes snubbar det än gällt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-07 kl. 14:11.
Citera
2020-02-07, 14:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag tror att det kommer framgå i fupen att LW och SD vid flera tillfällen träffats vid bullerplanket tidigare under deras relation.

Med andra ord, exakt det som jag påstått i snart två år. Eftersom det ÄR (eller snarast kanske VAR) ett ställe som dessutom var känt för den typen av möten, så har det varit logiskt från dag ett.

Vad det gäller HD, så är det fortfarande något som skaver. Jag tror inte hon är helt oskyldig. Inte efter det glada och poserande uppträdandet, efter det brutala mordet på LW. Och NÅGOT var det som fick polisen att ta in henne....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in