2020-02-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag helt lost på MC klubbar och deras undergrupper och hangarounds, men läste för ett jag sedan om någon som blev utesluten från en klubb och vilka hemska effekter det fick på honom och hans tjejs liv.

De krävde honom på stora pengar och när han inte fixade detta ökade summan. De blev hotade och misshandlade. Minns inte upplösningen längre, men eftersom han gick ut i media om det så borde det finnas något som gjorde att han vågade göra det?
Har någon av MGM anknytning till kriminella MC-gäng?
Citera
2020-02-07, 15:10
Medlem
Citat:
Nu är jag helt lost på MC klubbar och deras undergrupper och hangarounds, men läste för ett jag sedan om någon som blev utesluten från en klubb och vilka hemska effekter det fick på honom och hans tjejs liv.

De krävde honom på stora pengar och när han inte fixade detta ökade summan. De blev hotade och misshandlade. Minns inte upplösningen längre, men eftersom han gick ut i media om det så borde det finnas något som gjorde att han vågade göra det?

Ja lämnar någon i Bad Standing kan man få dryga böter. Kanske är något liknande. Är de pressade på något vis? Eller bara korkade och sadistiska, kanske allt samtidigt.
Citera
2020-02-07, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är märkligt att spannet för när morden misstänks ha ägt rum är så stort:

Mitti Vallentuna:

"Enligt häktningsframställan så ska dubbelmordet ha skett någon gång under tiden 10-15 januari. Det var den 15 januari som paret hittades på gården i Vallentuna."

Visserligen är inte obduktionen kanske klar, men det borde väl vara ganska klart om de mördades strax för de hittades? Det är möjligt att åklagaren inte vill låsa sig i för snäva datum för att ev missa något väsentligt.

https://mitti.se/nyheter/anhallna-dubbelmordet-vallentuna/?omrade=vallentuna

På tal om dom mot gm 2:

"Enligt häktningsframställan så ska dubbelmordet ha skett någon gång under tiden 10-15 januari. Det var den 15 januari som paret hittades på gården i Vallentuna."

Även det från samma tidning.

Citerar mig själv då jag ser att jag slarvat.

På tal om mgm 2:
(min fetning)

"Männen som är i 25-årsåldern är båda två hemmahörande i Vallentuna kommun. Den ene misstänkte mannen är ostraffad sedan tidigare. Den andre mannen dömdes till ungdomstjänst för misshandel och ofredande för flera år sedan."

Det är alltså 25-åringen som avses där.
Citera
2020-02-07, 15:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har någon av MGM anknytning till kriminella MC-gäng?

Inte direkt:

"En av de misstänkta ska ha kopplingar till ett kriminellt mc-gäng, enligt uppgifter till Aftonbladet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlaKq/tva-man-anhallna-misstankta-for-dubbelmordet

Någon i tråden skrev att han blivit utesluten. Vet inte sanningshalten i detta.

Bara en tanke.
Citera
2020-02-07, 15:15
Medlem
Har varit inne på ekonomisk utpressning redan tidigare.
Visserligen hände det länkade fallet 2011, men dessa vidriga gärningsmän kanske har läst eller fått vetskap om det.

"Ett halvår efter dådet i Göteborg, mellan den 31 augusti och 2 september, satt riskkapitalisten fången i sin egen lägenhet på Strandvägen i Stockholm.

"Det är också styrkt att Philip Holst-Cappelen under den tiden genom våld och hot om våld tvingat Xxxx (Riskkapitalisten reds. anm.) att överföra 12 000 000 kr till ett konto i SEB samt att han hotat att döda Xxxs (Riskkapitalistens reds. anm.) familj om han gick till polisen".

Båda offren har berättat om sina mardrömsdygn med kidnapparen. Hur han fängslat dem till händer och fötter och lindat silvertejp hårt runt munnen. Fastfängslade har de fått tagit emot dödshot rörande både dem själva men även deras familjer."

https://www.realtid.se/18-ars-fangelse-philip-holst-cappelen

En teori...
Citera
2020-02-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Har sovit lite på det här nu. Kopplingen till sursta mellan BO och GM hittar vi genom styvfarsan GÅ, som står skriven på sursta 22. Morden skedde på sursta 26 om jag inte missminner mig. Saknar bara ett motiv egentligen. Kan Lars ha sett något på sursta 22, han inte borde?
En fråga. Var det CÖ eller VK som hade misshandlat/spottat på sin flickvän?
För att fortsätta frossandet i tänkbara orsaker;
Kan Lars flertaliga ggr ha cyklat förbi vargmötet och skumraskverksamheten där, samt sett saker som är klart ohälsosamma att se? Samt att Ryssarna/ långtbortistanarna där har tänkt, att Lars borde tystas?
Samt, att de två häktade raketforskarna haft knarkaffärer ihop med dessa figurer på vargmötet, o på sätt blivit inblandade i ett tillslag på Sursta nr 26?
Citera
2020-02-07, 15:16
Medlem
Citat:

På tal om mgm 2:
(min fetning)

"Männen som är i 25-årsåldern är båda två hemmahörande i Vallentuna kommun. Den ene misstänkte mannen är ostraffad sedan tidigare. Den andre mannen dömdes till ungdomstjänst för misshandel och ofredande för flera år sedan."

Focus är ju då på den tidigare dömde. Vem eller vilka var det han misshandlade och ofredade och kan det ha bäring på detta brott?
Citera
2020-02-07, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja lämnar någon i Bad Standing kan man få dryga böter. Kanske är något liknande. Är de pressade på något vis? Eller bara korkade och sadistiska, kanske allt samtidigt.

Kanske mest "lyckosökare"?
Leva lite lyxliv med allt som det innebär.
Citera
2020-02-07, 15:19
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:

På tal om mgm 2:
(min fetning)

Så det är alltså VK som är kvinnomisshandlarn om jag förstått det t rätt?
Känner igen honom. Gick förmodligen lilt CÖ på Ekebyskolan och hammarbacken och sedan Vallentuna gymnasium. Gissning.
Citera
2020-02-07, 15:19
Medlem
Citat:
Kanske mest "lyckosökare"?
Leva lite lyxliv med allt som det innebär.

Ja absolut kan de ha tänkt skrämma och slå sig till sig en hacka men finns det inte bättre sätt? Risken är ju stor att man tvingas ta till våld om man ska hota sig till stora summor pengar.
Citera
2020-02-07, 15:21
Medlem
Purpleswags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
En äldre man, oklart om det är den biologiska pappan, skriven på samma adress som CÖ, har ett företag som står skrivet på hemadressen men även Sursta 22. Det är en tänkbar koppling åtminstone geografiskt. Något annat som man kan nysta i och teorisera om är att det manliga brottsoffret köpte en ny bil i somras - och CÖ jobbar med bilförsäljning.

Men någon skrev igår en teori om att GM kan ha haft ekonomiska bekymmer, och via omvägar kopplat till Sursta 22 fått veta att ett par i det grannskapet sålt en fastighet för stora belopp. Det låter som en gångbar teori tycker jag.

Alltså, det här! I kombination med att BO ska ha sagt "Jag har sett något jag inte skulle se"

Är ju väldigt intressant.

Kan det vara så att MGM har/hade en odling eller liknande på adressen Sursta 22? Knarklabb? Fan vet jag Något som BO har sett som han inte skulle se. Sen åkte dom dit för att försöka pressa honom men det gick helt åt helvete?
Citera
2020-02-07, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Focus är ju då på den tidigare dömde. Vem eller vilka var det han misshandlade och ofredade och kan det ha bäring på detta brott?

Som jag minns det var det i tonåren, på en tjej som han gav tre knytnävsslag och spottade på.
Det vittnar kanske om kort stubin, kort mellan känsla och tanke och förmodligen lätt att ta till våld.

Men man vet inte bakgrunden och inte heller hur hans våldsbenägenhet har sett ut därefter.
Att den andre inte har någon dom mot sig betyder inte att han kan vara den som är den som är "farligast".

Bakom många fasader finns människor som kan ta till våld och göra extrema saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in