2020-02-06, 22:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ingen som riktigt vet varför åklagaren Åsa Hiding går så hårt åt just den här familjen. Frågan är väl om hon ens vet det själv längre.
Det är inte lätt att förstå. Kanske det går att utläsa viss tvekan i att hon anser sig behöva en bautalunta på 14 000 sidor för till att förklara varför.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-06 kl. 22:37.
Citera
2020-02-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ingen som riktigt vet varför åklagaren Åsa Hiding går så hårt åt just den här familjen. Frågan är väl om hon ens vet det själv längre.

Förmodligen för att det är olagligt att mörda någon enligt lag och bevisen pekar mot SD?
Citera
2020-02-06, 22:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Mordplatsen - medvetet val?
Är mordplatsen vid bullerplanket ett medvetet och planerat val? Tänkte GM att ett mord inomhus skulle innebära för stora risker till DNA-avsättningar?
Tanken att teknikerna skulle plocka bort en besudlad syrénbuske och skicka på analys fanns nog inte med i GM:s tänkta efterscenarion. Om busken hade färska besudlingar av t ex SD:s DNA med gradering +4 blir det ytterst besvärligt att förklara hur det har kunnat hamna där.

Jag tror att det kommer framgå i fupen att LW och SD vid flera tillfällen träffats vid bullerplanket tidigare under deras relation.
Citera
2020-02-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror att det kommer framgå i fupen att LW och SD vid flera tillfällen träffats vid bullerplanket tidigare under deras relation.

Vilket kan tyda på att platsen var synnerligen väl vald.
Citera
2020-02-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, men du måste förstå kontexten. Egoistisk är du garanterat om du väljer att vara otrogen, eller ge dig i lag med en redan upptagen person, det är givet. Det gör du knappast för att du älskar fru och familj så mycket. Men det är samtidigt ett alltmer av samhället accepterat koncept. Det finns till och med otrohetssajter idag för likasinnade. Fri sexualitet utan tabun där ingen annan än du själv sätter gränser, kan bli gränslös. Att byta partners Hej vilt anses vara allas rättighet, att ligga med en upptagen person, tycker många i tråden är normalt etc.

Men även om du är ett ego, så innebär inte det att du vill att dina ungar ska behöva växa upp med andra personer för att barnens båda föräldrar sitter på kåken. Det är viss skillnad. Även om du inte tänder på din fru, kan du fortfarande vilja att barnen ska ha tillgång till någon av sina föräldrar.

Vad du menar med att när S häktades tänkte han bara på sig själv vet jag inte. Han har iallafall inte skvallat på fd frun, för hon är på fri fot. Att insatsstyrkan skulle komma, kunde han knappast heller planera för eller räkna ut.

Klokt skrivet. Men jag tvivlar på att SD kommer ta allt ansvar, om han är skyldig - men inte var ensam gärningsperson. När det hettar till ordentligt i en framtida rättegång och han står inför faktum att han nog kommer få låt säga 18 år eller livstid - då kommer han inte bry sig ett skit om varken HD eller sina barn. Det är vad jag tror... För om han då kan skydda åtminstone sin ena skinkhalva så kommer han göra det.
Senast redigerad av zilvereko 2020-02-07 kl. 00:07.
Citera
2020-02-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Åkl,s initialt tillika kriminalhistoriskt intressanta dubbla misslyckanden att få den MT häktad på sannolika samt hennes oerfarenhet av mordutredningar får en att undra om hon inte tagit sig vatten över huvudet. Ser ut som denna osedvanligt klantigt skötta och följaktligen onödigt komplicerade utredningen är Åkl,s debut inom grova våldsbrott.

2019-01-20, 21:51

https://www.sn.se/nyheter/nykoping/aklagaren-lagger-ner-utredning-om-dodfodda-barnet-sm4557651.aspx

https://nyheteridag.se/man-valdtogs-tva-man-anhallna/

https://www.lindenytt.com/nyheter/forare-atalad-for-olyckan-dar-patric-fran-vedevag-dog/

Vad vill du egentligen säga? Finns väl ingen åklagare som går direkt från skolbänken till mordrättegångar. Du är bara patetisk, löjlig.
Citera
2020-02-07, 01:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket kan tyda på att platsen var synnerligen väl vald.

Spekulation:

..Och att SD till slut fick erkänna att så var fallet när utredarna visade på att hans DNA hittats på platsen. Problematiskt läge för honom; först neka till att han och LW varit där innan mordet, för att sedan berätta det, vilket i sig då binder honom till mordplatsen och ger misstanke om planering. Frågan är då: Var satt DNA:T, och i vilken form, och har utredarna kunnat fastställa om det funnits där under en längre tid eller inte?
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-07 kl. 01:30.
Citera
2020-02-07, 08:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Men vem skulle kunna veta något sådant?
Förutom SD naturligtvis.

Jag tänker att om de skulle ha träffats där tidigare, skulle L*ena berättat det för någon utomstående?
Kanske, men jag tvivlar.

Jag tänker också att de skulle ha andra möjligheter, och jag tror att det var Holmes som sa något om att det hade hänt att de träffades i visningslägenheter.

Jag tvivlar inte på att det är något som SD kommer att säga. Det finns säkert bevis för att han har varit där. Och han har ju läst tråden, så om han själv inte hade kommit på det å har han fått uppslag härifrån.
Citera
2020-02-07, 08:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ett mysterium för mig varför Hiding gick in så hårt på MGK, det var ju inte något mjunigt som "skyddande av brottsling" utan mord som gällde, helt obegripligt att hon sedan släpptes utan förhandling för att i nuläget vara helt avskriven som delaktig på något sätt i mordet.
Tänk om det verkligen är så att SD har skyllt på HD och gett några små tips om varför han tror att det är hon som är mördaren.
Det skulle nog räcka för att ta in henne.
Sedan har åklagaren inte hittat något som bekräftar detta och därför släpptes hon.
OBS. Spekulation
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Vad du menar med att när S häktades tänkte han bara på sig själv vet jag inte. Han har iallafall inte skvallat på fd frun, för hon är på fri fot. Att insatsstyrkan skulle komma, kunde han knappast heller planera för eller räkna ut.
Varför tror du att han inte har skvallrat på HD?
Det intryck jag har fått av honom från alla hans bloggar är att han inte bryr sig om någon annat än sig själv.
Citera
2020-02-07, 09:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tänk om det verkligen är så att SD har skyllt på HD och gett några små tips om varför han tror att det är hon som är mördaren.
Sedan har åklagaren inte hittat något som bekräftar detta och därför släpptes hon.
OBS. Spekulation
Det intryck jag har fått av honom från alla hans bloggar är att han inte bryr sig om någon annat än sig själv.
I så fall har HD inte fått reda på att det är SD som pekat ut henne. flixa81 skrev i ett inlägg i höstas (efter att HD blivit släppt) att hen "hört på stan" att HD tror att SD är oskyldig.
Citera
2020-02-07, 09:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
OBS. Spekulation

MGK togs in för fort för att MGM skulle ha kunnat skyllt på henne, britsen i MGM,s cell hade ju inte ens hunnit blivit uppvärmd när hon hämtades in.

Min åsikt är att MGK togs in på egna meriter och ser man rent krasst på fallet så hade ju MGK störst anledning att vara förbannad på LW, LW hade ju verkligen gått bakom ryggen på MGK och svikit henne på alla sätt som var möjliga.

LW hade ju redan golat ner MGM om otroheten så där fanns det ju ingen mer skada att göra.
Citera
2020-02-07, 11:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
]Nej fulla restriktioner medger inte samsittning ens om den andra häktade har restriktioner.[/b]

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/hakteslag-2010611_sfs-2010-611

Att kombinationen häktningen och isolering kan förlängas utan begränsning gör att Sverige sticker ut som Europas värsting i utövandet av den mer sofistikerade tortyren som är psykisk istället för fysiskt. Ovärdigt ett modernt rättsystem.

Som medialt uppmärksammade referenser.
https://www.lt.se/artikel/peter-har-suttit-haktad-langst-i-sverige
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jag-utsattes-for-tortyr-staten-maste-betala
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/han-satt-haktad-i-fyra-ar-tanderna-ramlade-ut

Då har häktet i Saltvik begått ett grovt tjänstefel enligt mej eftersom en dotter till mycket nära vänner av mej satt häktad nov-jan för narkotikabrott med fullständiga restriktioner.Hon har berättat själv att hon och en annan tjej med restriktioner fick baka sockerkaka, träna, spela PlayStation 4 ihop.
(FB) Sundsvall Polisen slog till efter tips: "Inte ofta vi hittar så mycket narkotika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in