2020-02-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Visste inte ens att det var fler än den belgiska kvinnan utan symtom som smittats!

Ursäkta. Det blev dubbelpostat pga datortrassel. Raderat.
Senast redigerad av Tjelovek 2020-02-07 kl. 09:19.
Citera
2020-02-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men tror du det funkar så? Går ju inte att stoppa detta utan att sätta hela världen i karantän. Nån flyger från Kina till Rumänien till Stockholm eller tar bilen hit whatever. Bara för att du sätter folk i karantän som flyger hit dirrkt från Kina är knappast en garanti. Herregud, förkylningar går inte att stoppa.

Nej jag förstår det, är mer arg över deras arroganta inställning och överlägsna uttalande till oss, befolkningen. Bättre då att säga som du skrev nyss ”vi kan inte stoppa allt men vi gör vårt yttersta” att iallafall sätta de från Wuhan i karantän är en liten åtgärd. Nu skulle de som riskerats smittats vara hemma så mycket som möjligt 😆 eftersom det var ”heeelt omöjligt” att de kunde vara sjuka osv
Det är det jag stör mig på.
Citera
2020-02-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Så typ 30% som satt svenska evakuerings-planet har alltså insjuknat?
BRA JOBBAT SWEDEN. Nu återstår det att se hur många våra "frivilliga karantänister" har smittat på Ica Maxi!

Nu vet jag inte hur du räknar när du får 30%, vem mer tänker du på?
Citera
2020-02-07, 09:24
Medlem
Hur många väntar vi provsvar på från Sverige?
Citera
2020-02-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur

Är väl bara två?
- Gävleborg
- Kronoberg

Sedan finns det några med förkylning som varit i Asien som sökt sig till sjukvården, men som inte ens fick göra test. Bland annat ett fall i Luleå...
Citera
2020-02-07, 09:28
Medlem
Citat:

Gävleborg
Kronoberg
Tror jag.
Fanns det även ett i Småland?
Citera
2020-02-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Är väl bara två?
- Gävleborg
- Kronoberg

Sedan finns det några med förkylning som varit i Asien som sökt sig till sjukvården, men som inte ens fick göra test. Bland annat ett fall i Luleå...

Fick de inte ens göra test? Varför? Inte tillräckligt hög feber eller varit på fel plats i Asien. Aja jag litar inte på många när det gäller skydd och beredskap inför detta virus längre. Kommer bara lita på mig själv och eventuellt Björn Olsen
Citera
2020-02-07, 09:30
Medlem
Citat:
Gävleborg
Kronoberg
Tror jag.
Fanns det även ett i Småland?
Kronoberg täcker delar av Småland...
Citera
2020-02-07, 09:30
Medlem
Citat:
Kronoberg täcker delar av Småland...

Okej fel av mig. Tyckte det skrevs både och i media igår.
Men iallafall två fall som väntar på svar.
Citera
2020-02-07, 09:31
Medlem
Citat:
Fick de inte ens göra test? Varför? Inte tillräckligt hög feber eller varit på fel plats i Asien. Aja jag litar inte på många när det gäller skydd och beredskap inför detta virus längre. Kommer bara lita på mig själv och eventuellt Björn Olsen
Som jag fattade det så är det flera som blivit hemskickade och tillsagda att hålla sig i karantän och höra av sig när de har tydligare symptom på Corona. De har då varit i fel del av Asien, ja.
Citera
2020-02-07, 09:32
Medlem
Citat:
Är väl bara två?
- Gävleborg
- Kronoberg

Ojdå, det kan ju vara fler som bara blir hemskickade med vanlig förkylning,..typ vänta och avvakta några dar till, om det blir värre hör du av dig. Är ju inte helt osannolikt de fått det svaret!
Citera
2020-02-07, 09:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ojdå, det kan ju vara fler som bara blir hemskickade med vanlig förkylning,..typ vänta och avvakta några dar till, om det blir värre hör du av dig. Är ju inte helt osannolikt de fått det svaret!

Vad skall man säga? denna nonchalans är obegriplig. Om personen varit i Kina eller haft kontakt men någon som är smittad så kan väl inte sjukvården neka provtagning. Är de alldeles tappade.
Sjukdomen är ju oftast mild i början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in