2020-02-07, 08:17
Medlem
itsurewasntmes avatar
Vid tidpunkten för brottet är torget fullt av skolungar på väg hem till villorna och radhusen från gymnasiet eller högstadiet. Är inte likgiltighet mot allmänheten det äckligaste av allt i landet som aldrig varit så säkert? Gränslöst (precis som Sverige.)
Citera
2020-02-07, 08:20
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Inga fackeltåg och handhjärtan? Har svenskarna tröttnat med manifestationer?

Det verkar så. Numera skapar tjejer och kvinnor hemliga Facebook grupper där de har bytt kärlek till hot och hat.
Citera
2020-02-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Inte alls omtyckt kille då eftersom ingen verkar bry sig? Ingen hämnd eller ngt sådant heller förmodligen. (Vi hade ett liknande på Mc Donalds triangeln Malmö där killen bara verkade saknad av närmsta familj)

Verkar ju ha varit en sub/tram-torsk så nej ingen lär väl sakna honom. Brukar ju inte vara så trevliga personer i allmänhet. Var väl lika bra att han blev tagen av daga
Citera
2020-02-07, 08:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Antar att det var i Sollentuna centrum utanför Sollentuna Centrum, men det är ändå ett ganska utspritt område; Turebergs torg norr Centrum eller Aniaraplatsen söder om Centrum.

Om du läser tråden samt dom flesta artiklar kan du inte missa att det hände mitt på busstorget, närmare bestämt vid busskuren där 607 (min buss) avgår ifrån.
Citera
2020-02-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Vid tidpunkten för brottet är torget fullt av skolungar på väg hem till villorna och radhusen från gymnasiet eller högstadiet. Är inte likgiltighet mot allmänheten det äckligaste av allt i landet som aldrig varit så säkert? Gränslöst (precis som Sverige.)
Det allvarligaste med den här skjutningen är dels att den sker mitt på dagen i rusningstid, dels att skytten kunde ha dödat precis vem som helst av de förbipasserande. REN TUR att ingen oskyldig blev skjuten.
Är det inte nog nu?
Citera
2020-02-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Om man är 17 är man ett barn. Det är man inte om man är 20.

Det har jag inte sagt något om. Men 17 är fortfarande i ”20års” åldern.
Citera
2020-02-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Var de träffar säger inte mycket. De skjuter väldigt illa i dessa sammanhang. Ibland träffar de inte alls.

Jo, det gör dom. Men om uppgiften stämmer att han var skjuten i bröstet menar jag att det avviker från de senaste gängskjutningar då dom har skjutit mot huvudet.
Citera
2020-02-07, 09:38
Medlem
umadbroskis avatar
Läste precis igenom DN. Dagen efter att en ung kille skjuts till döds under rusningstrafik och det står inte ens en notis vet man att fördärvet är här haha.

Lovely
Citera
2020-02-07, 09:48
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Korrekt. Det handlar om att flytta fokus. Dag efter dag samma visa i mainstream-media.

Startat en chatt med DN, ska fråga rakt ut och se vad jag får för svar haha
Citera
2020-02-07, 10:00
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Startat en chatt med DN, ska fråga rakt ut och se vad jag får för svar haha

Hon har inte fel haha, men alltså inte förstasidematerial

"Den ligger i Stockholmssektionen"
Citera
2020-02-07, 10:02
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Jo, det gör dom. Men om uppgiften stämmer att han var skjuten i bröstet menar jag att det avviker från de senaste gängskjutningar då dom har skjutit mot huvudet.

Vilken tur att de alltid träffar. Då behöver ju de som står i närheten inte oroa sig.

Vet man att offret inte har skyddsväst kan nog ett skott i hjärtat också funka ganska bra.

Har vi något namn på BO? Det finns ju så mycket info om honom redan att någon borde veta vem det är.
Citera
2020-02-07, 10:06
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Om du läser tråden samt dom flesta artiklar kan du inte missa att det hände mitt på busstorget, närmare bestämt vid busskuren där 607 (min buss) avgår ifrån.

Inte misshandeln kl 21.20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in