2020-02-07, 01:29
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Visst är det bra, det är som att det kommer inte smitta sig utanför kina med dödliga resultat eller hur.

Jag önskar att du har rätt och det får väl den framtida tiden visa, jag personligen har skaffat skydd för man vet aldrig.

Intressant att så många tycker att detta blir tråkigt och att det "händer för lite".
Har folk blivit skadade av tidens snabba information, eller vad är det? Händer det inget inom en kvart så drar jag vidare till nästa grej. Då var detta inget att prata om.
Lite farlig attityd tycker jag.

Europa har nu 30 bekräftade fall. Det är mycket.
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-07 kl. 01:32.
Citera
2020-02-07, 01:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dödligheten i lunginflammation kanske är lägre i Sverige, jag skulle satsa en slant på att det faktiskt är så.

En rejäl slant.

Det kan sannolikt finnas en faktor med i ekvationen som få eller ingen har nämnt i tråden såvitt jag minns, den faktorn kan möjligen förklara varför så många tycks dö av lunginflammation i Wuhan.

Ett svagt minne faktiskt att jag har tangerat ämnet, vid närmare eftertanke.

Jag vet vad du menar, lungor, rökare har kul men inte så länge...

Men nu ska jag sova och natti på er alla
Citera
2020-02-07, 01:35
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Du kan ju annars använda NHC:s egen länk på engelska. Den visar andra siffror än det du klistrat in.
http://en.nhc.gov.cn/2020-02/06/c_76264.htm

Det ser ut att vara gårdagens siffror på sidan du har länkat.
Tror jag?
Citera
2020-02-07, 01:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Du kan ju annars använda NHC:s egen länk på engelska. Den visar andra siffror än det du klistrat in.
http://en.nhc.gov.cn/2020-02/06/c_76264.htm
Du länkar en rapport som är ett dygn gammal. Det jag länkar från Hubei är färskare siffror.
Citera
2020-02-07, 01:39
Medlem
Hypokondrias avatar
En sak jag tänkt på:

Vi vet inget om hur många som har insjuknat då uppgifterna kommer ifrån Kina men av de som har insjuknat är det någon som har sett en intervjuv med någon som tillfrisknat ?

Eller har några faktauppgifter (förutom siffror och påståenden) om hur tillfrisknandet gått till?

Media brukar ju vara duktiga på att hitta personer som drabbats och räddats men kan inte hitta några sådana stories ännu?

Har sett att många dött väldigt sent och efter mer än 3v sjukdom av först mildare karaktär som sen ser ut att bli bra tills det sätter sig på lungorna och det går fort som för den 34åriga visselblåsarläkaren.
(Mest manliga dödsoffer verkar det vara tycker jag??)

Har varit intressant att följa webasto-tyskarna och de sista uppgifterna tyder väl på att en av männen fått tjall på lungorna nu och nu verkar vi inte få vi mer info därifrån.
Därför lite besynnerligt när vi inte heller kommer få mer info om Jönköpingsfallet framöver då de skyller på patientsekretess så ingen kommer ju få reda på vad som händer där..

Därför jag vill se lite glad info om lyckliga fall av Corona 😊 (Finns de?)

Kan väl inflika att jag inte är konspiratorisk utan gillar fakta svart på vitt.
Citera
2020-02-07, 01:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag vet vad du menar, lungor, rökare har kul men inte så länge...

Men nu ska jag sova och natti på er alla

Nej nej, jag syftar på ESBL som är utbrett i Kina, här finns en studie att läsa, och av en slump nämns Wuhan och Hubei.

https://europepmc.org/article/PMC/6708689

Citat;

Therefore, the aim of this study was to investigate the clinical and molecular epidemiology characteristics of ESBL-producing E. coli and K. pneumoniae causing pneumonia at a large teaching hospital with 5000 beds in Hubei province, China.

Utbredd antibiotikaresistens, som dessutom smittar, inte osannolikt i ett land som missbrukar antibiotika som om vore lördagsgodis.
Senast redigerad av OY 2020-02-07 kl. 01:46.
Citera
2020-02-07, 01:52
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Tror du på en kommunistisk tomte så är siffrorna sanna, skaffa dig egen information om du vill.

Nej jag litar såklart inte på Kinas egna siffror men om du kollar vem jag svarade så förstår du att jag ifrågasatte de andra siffrorna som var mer positiva. Men nu verkar det som om jag presenterat gårdagens siffror, hur det nu är möjligt med tanke på att det är den 7/2 sedan snart två timmar och dessa är de senaste på den officiella sidan från NHC.
Citera
2020-02-07, 01:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
En sak jag tänkt på:

Vi vet inget om hur många som har insjuknat då uppgifterna kommer ifrån Kina men av de som har insjuknat är det någon som har sett en intervjuv med någon som tillfrisknat ?

Eller har några faktauppgifter (förutom siffror och påståenden) om hur tillfrisknandet gått till?

Media brukar ju vara duktiga på att hitta personer som drabbats och räddats men kan inte hitta några sådana stories ännu?

Har sett att många dött väldigt sent och efter mer än 3v sjukdom av först mildare karaktär som sen ser ut att bli bra tills det sätter sig på lungorna och det går fort som för den 34åriga visselblåsarläkaren.
(Mest manliga dödsoffer verkar det vara tycker jag??)

Har varit intressant att följa webasto-tyskarna och de sista uppgifterna tyder väl på att en av männen fått tjall på lungorna nu och nu verkar vi inte få vi mer info därifrån.
Därför lite besynnerligt när vi inte heller kommer få mer info om Jönköpingsfallet framöver då de skyller på patientsekretess så ingen kommer ju få reda på vad som händer där..

Därför jag vill se lite glad info om lyckliga fall av Corona 😊 (Finns de?)

Kan väl inflika att jag inte är konspiratorisk utan gillar fakta svart på vitt.

Det finns säkert.
Jag är lite osäker på om någon vill basunera ut att de har traskat omkring med ett livsfarligt virus. Även om de har blivit friskförklarade, skulle jag tro att folk håller sig borta från dem ändå.
Men jag gissar bara.
Citera
2020-02-07, 01:54
Medlem
Läste någonstans att ett misstänkt fall utav coronavirus finns i Växjö.
Tydligen hade snubben varit i kina!
Citera
2020-02-07, 01:55
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Nej jag litar såklart inte på Kinas egna siffror men om du kollar vem jag svarade så förstår du att jag ifrågasatte de andra siffrorna som var mer positiva. Men nu verkar det som om jag presenterat gårdagens siffror, hur det nu är möjligt med tanke på att det är den 7/2 sedan snart två timmar och dessa är de senaste på den officiella sidan från NHC.

Prova denna då?

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Scrolla ner lite för rapporterna till Timeline
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-07 kl. 01:57.
Citera
2020-02-07, 02:08
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Prova denna då?

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Scrolla ner lite för rapporterna till Timeline

Japp du har helt rätt, men det var lite intressant att kolla på NHC:s sida. Din länk hade jag redan men inte kollat på den på ett bra tag. Det jag reagerade på var att de hade 73 nya dödsfall vilket var en siffra jag inte kände igen och därför antog felaktigt att det var den senaste rapporten. Det är nog snart dags att sova lite tror jag :-)
Citera
2020-02-07, 02:11
Medlem
booreds avatar
En virussmittad båt det där.

00:39: 41 new cases in Japan, on the cruise ship near Tokyo, raising the ship’s total to 61. (Source)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in