2020-02-07, 01:33
Medlem
Niffys avatar
Det er litt vanskelig å se på bildet, men står det to flasker med kork på bordet, i tillegg til en kartong med appelsinjuice?

For jeg antar at det oransje er en pappkartong med juice, ingen skrukork ennå siden det er fra 80-tallet, men jeg syns jeg ser TO flaskekorker, den ene over den andre.

Og pga. lyset er det også veldig vanskelig å vurdere hvor mye som er borte av den flasken vi ser fremst.

Ikke at dette har noe å si, men siden vi nå først analyserer og plukker fra hverandre dette bildet...
Citera
2020-02-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er litt vanskelig å se på bildet, men står det to flasker med kork på bordet, i tillegg til en kartong med appelsinjuice?

For jeg antar at det oransje er en pappkartong med juice, ingen skrukork ennå siden det er fra 80-tallet, men jeg syns jeg ser TO flaskekorker, den ene over den andre.

Og pga. lyset er det også veldig vanskelig å vurdere hvor mye som er borte av den flasken vi ser fremst.

Ikke at dette har noe å si, men siden vi nå først analyserer og plukker fra hverandre dette bildet...
Jeg tror at det du ser er en lys etikett på flaskehalsen på samme flaske som man ser flaskekorken på.

Man ser også skygge fra flaskekorken på THs ene buksebein, og skygge fra juicekartongen på det beige teppet til høyre bak TH. Det er kanskje blitzen fra fotoapparatet som forårsaker disse kraftige skyggene? Nei det må være en lampe til venstre utenfor bildet med sterkt lys, ettersom det også er skygge bak AE.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 01:42.
Citera
2020-02-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig i at det ikke ser ut som om de har drukket mye og enig i at de ser triste/alvorlige ut og kanskje slitne.
Kanskje duken ev hadde blitt sølt på eller hadde en synlig flekk og ev derfor ble trukket til side før fotograferingen?

Nei. Duken ser ut til å være alt for stor for bordet. Det ser rart ut.

Hvem er de to andre som er til stede. Hvorfor ble dette bildet tatt.

Ser ut til å være en konflikt, kanskje en ekteskapelig krise på gang her.
Citera
2020-02-07, 01:42
Medlem
Niffys avatar
I realiteten tror jeg nok bildet i seg selv er ganske uskyldig og bare ble tatt i et uheldig øyeblikk, men som flere her har vært inne på er det spesielt at VG velger å bruke akkurat slike bilder i artiklene sine, for selv om realiteten kan være en helt annen så gir jo bildet unektelig et visst inntrykk.
Citera
2020-02-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Duken ser ut til å være alt for stor for bordet. Det ser rart ut.

Hvem er de to andre som er til stede. Hvorfor ble dette bildet tatt.

Ser ut til å være en konflikt, kanskje en ekteskapelig krise på gang her.
Du har rett i det med duken.
Hvis dette er et hyggelig lag med 2 venner/familiemedlemmer el.l. til stede, der en av de andre er fotografen, er det kanskje litt spesielt at den 3. ikke er med på bildet. Men det er jo mange som ikke er komfortable med å fotograferes, og det kan være årsaken til at person nr 3 ikke er med på bildet.

Hvorfor bildet ble tatt, har jeg ikke noen formening om. Noen er jo glade i å fotografere.

Han ser ut til å ikke møte blikket til noen, og hun ser bort på han med et bekymret blikk (synes jeg det ser ut som).
Citera
2020-02-07, 01:48
Medlem
På flere fotografier kan man se at hun lener seg vekk fra han. Kroppsspråket sier sitt.
Citera
2020-02-07, 01:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
På flere fotografier kan man se at hun lener seg vekk fra han. Kroppsspråket sier sitt.

Ja, det har jeg lagt merke til på flere av de eldre bildene VG har valgt å publisere....
Citera
2020-02-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett i det med duken.
Hvis dette er et hyggelig lag med 2 venner/familiemedlemmer el.l. til stede, der en av de andre er fotografen, er det kanskje litt spesielt at den 3. ikke er med på bildet. Men det er jo mange som ikke er komfortable med å fotograferes, og det kan være årsaken til at person nr 3 ikke er med på bildet.

Hvorfor bildet ble tatt, har jeg ikke noen formening om. Noen er jo glade i å fotografere.

Han ser ut til å ikke møte blikket til noen, og hun ser bort på han med et bekymret blikk (synes jeg det ser ut som).

Ser ut som om de unngår å se på hverandre. Begge to.

Han ser på ingenting, i bildet. Hun ser på ingenting, utenfor bildet.
Citera
2020-02-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ja, også på et foto langt nede i denne artikkelen. Tekst under bildet: "Her sitter hun sammen med ektemann Tom Hagen på et eldre fotografi"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qKan9/jakter-flere-gjerningspersoner-vi-vil-laste-opp-en-video-av-hennes-siste-minutter

Et bilde her med ekteparet og en hund i snøen. De ser ut til å myse med øynene/ansiktet grunnet sola eller solas refleksjoner i snøen, så det er vanskelig å tolke ansiktsuttrykkene. Kanskje de også lener seg litt fra hverandre for at alle skal bli med på bildet?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 01:58.
Citera
2020-02-07, 01:53
Medlem
Citat:
I realiteten tror jeg nok bildet i seg selv er ganske uskyldig og bare ble tatt i et uheldig øyeblikk, men som flere her har vært inne på er det spesielt at VG velger å bruke akkurat slike bilder i artiklene sine, for selv om realiteten kan være en helt annen så gir jo bildet unektelig et visst inntrykk.
Enig med deg i det.
Citera
2020-02-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ja, det har jeg lagt merke til på flere av de eldre bildene VG har valgt å publisere....

På dette bildet synes jeg de ser lamslåtte ut. Som om noe forferdelig har skjedd. Kanskje en sjokkerende nyhet, en sjokkerende hendelse.

Men de støtter ikke hverandre. De søker ikke sammen. Men er lamslåtte hver for seg.
Citera
2020-02-07, 02:31
Medlem
Jeg er litt lei av at det ofte bare blir sluppet små drypp i disse nyhetsartiklene om saken.

Men kanskje flere av de store avisene allerede har en større nyhetssak liggende klar, og at de kun venter på klarsignal fra politiet før de kan offentliggjøre det?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in