2020-02-06, 23:27
Medlem
Niffys avatar
Det er ikke første gangen vi ser at VG illustrerer artiklene sine i denne saken med mildt sagt mindre flatterende bilder, både av TH og av ekteparet sammen. Bildene av AEH alene er dog stort sett fine, hun smiler, poserer med hund, osv.

Det virker for meg som VG strekker seg så langt de kan i å fortelle en historie mellom linjene, men uten å trå helt over en eller annen strek.

Det som er interessant med det er at vi vet at VG har mye mer informasjon i saken enn det som er blitt offentliggjort.
Citera
2020-02-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Stille før stormen...

På VGs bilde og video av Luemannen, rett før han snur, ser man en blå Ford Focus helt til høyre i bildet, bak trærne?
Jeg greier ikke å se hvilken bilmodell det er 1:05 her
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Ser det ut til å være den samme bilen som sto der også når den andre mannen gikk der?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-06 kl. 23:35.
Citera
2020-02-06, 23:38
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Stille før stormen...

På VGs bilde og video av Luemannen, rett før han snur, ser man en blå Ford Focus helt til høyre i bildet, bak trærne?
Det kan ligne litt på det ja..... mørk blå isåfall!
Citera
2020-02-06, 23:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Stille før stormen...

Godt observert! Frontlyktene ligner veldig. Tok bildet inn i Photoshop, men størrelsen og kvaliteten på web bildet er for dårlig til at jeg kan få det særlig skarpere.

Litt rart at en bil står parkert der, bak treet og ikke foran bygget. Dette er langs gangveien og innenfor bommen som sperrer allmenn biltrafikk.
Citera
2020-02-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Godt observert! Frontlyktene ligner veldig. Tok bildet inn i Photoshop, men størrelsen og kvaliteten på web bildet er for dårlig til at jeg kan få det særlig skarpere.

Litt rart at en bil står parkert der, bak treet og ikke foran bygget. Dette er langs gangveien og innenfor bommen som sperrer allmenn biltrafikk.
Jeg forsto det slik at TH brukte å parkere i det området. Kan det være en innkjørsel dit fra en annen kant (rundt bygget feks)?

Hvis det er Futurums bom, er det ev kanskje slik at ansatte/andre har anledning til å låse opp bommen når de kjører til og fra den parkeringsplassen?
Citat:
Hornerudveien, hvor mennene ble fanget av Futurums overvåkningskamera, er sperret av med en bom i retning Gamleveien (se grafikk). Begge mennene kom fra denne retningen da de gikk til Futurum-bygget – den første passerte klokken 07.36 denne onsdagsmorgenen. Overvåkningsbildene viser at han snur seg brått idet parkeringsplassen der Hagen pleier å parkere kommer til syne.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Senast redigerad av POlROT 2020-02-06 kl. 23:59.
Citera
2020-02-07, 00:07
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det som er ille er at VG velger å vise det fram i denne konteksten. Bildet illustrerer tydelig isfront mellom paret. TH olm i blikket. Typisk sent på natten, langt-ned-i-flasken bilde som de fleste har, men som er gjemt i et fotoalbum. Her tar akkurat dette bildet steget fram fra glemselen, publiseres i VG i forbindelse med en kriminalsak, hvor avisen tar i bruk ALLE virkemidler, også dette bildet, for å fortelle en historie mellom linjene. Dersom media trodde TH var et uskyldig offer ville de aldri illustrert saken med den typen bilde.

Det tror jeg du har rett i!
Citera
2020-02-07, 00:46
Medlem
Mye å legge merke til på fotografiet i VG.

Han har ingen giftering, mens hun tydelig har beholdt sin på. Vodka og appelsinjus, fire glass. To pakker sigaretter, Pall Mall(?) og Marlboro(?). En fyrstikkeske. En pilleeske. Røde levende lys og duken på halv tolv. Ingen snacks, bare brennevin.

Det ser virkelig trist ut.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger
Citera
2020-02-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mye å legge merke til på fotografiet i VG.

Han har ingen giftering, mens hun tydelig har beholdt sin på. Vodka og appelsinjus, fire glass. To pakker sigaretter, Pall Mall(?) og Marlboro(?). En fyrstikkeske. En pilleeske. Røde levende lys og duken på halv tolv. Ingen snacks, bare brennevin.

Det ser virkelig trist ut.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger
Enig i at det ser trist ut. Kan det være i juleferien ettersom det er røde lys?
Hva er det som står på bordet fremst i bildet som ser ut som en rød metallskål? Er det også et askebeger?
Citera
2020-02-07, 01:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg forsto det slik at TH brukte å parkere i det området. Kan det være en innkjørsel dit fra en annen kant (rundt bygget feks)?

Hvis det er Futurums bom, er det ev kanskje slik at ansatte/andre har anledning til å låse opp bommen når de kjører til og fra den parkeringsplassen?

Det er innkjøring for Futurum ansatte jo. Derfor er det rart at bilen ikke har kjørt helt fram til parkeringen foran inngangen. Bilen har neppe noen betydning, sikkert tilfeldig at det er en Ford Focus, og TH kom ikke til jobb før rett over 9.

Luemannen derimot, er jeg overbevist om at har noe med saken å gjøre. Den rekognoseringen er ikke tilfeldig. Eller om det var meningen at han skulle festes på video som et plantet spor.

Det store spørsmålet for meg er hvorfor politiet følte behov for å kommunisere i media at de la bort sporet.
Citera
2020-02-07, 01:05
Medlem
Citat:
Det er innkjøring for Futurum ansatte jo. Derfor er det rart at bilen ikke har kjørt helt fram til parkeringen foran inngangen. Bilen har neppe noen betydning, sikkert tilfeldig at det er en Ford Focus, og TH kom ikke til jobb før rett over 9.

Luemannen derimot, er jeg overbevist om at har noe med saken å gjøre. Den rekognoseringen er ikke tilfeldig. Eller om det var meningen at han skulle festes på video som et plantet spor.

Det store spørsmålet for meg er hvorfor politiet følte behov for å kommunisere i media at de la bort sporet.
For å villede GM og/eller for å fremprovosere en bestemt type adferd fra GM?

Ok. Takk! :-) Jeg misforsto det med parkeringen.
Citera
2020-02-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig i at det ser trist ut. Kan det være i juleferien ettersom det er røde lys?
Hva er det som står på bordet fremst i bildet som ser ut som en rød metallskål? Er det også et askebeger?

Ser ut som et askebeger med noe papirrask i. Kanskje en epleskrott. Det rareste er duken, ingen lar duken henge slik. Det ser heller ikke ut til at de har drukket mye. De er ikke fulle. Bare triste. Og slitne kanskje.
Citera
2020-02-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ser ut som et askebeger med noe papirrask i. Kanskje en epleskrott. Det rareste er duken, ingen lar duken henge slik. Det ser heller ikke ut til at de har drukket mye. De er ikke fulle. Bare triste. Og slitne kanskje.
Enig i at det ikke ser ut som om de har drukket mye og enig i at de ser triste/alvorlige ut og kanskje slitne.
Kanskje duken ev hadde blitt sølt på eller hadde en synlig flekk og ev derfor ble trukket til side før fotograferingen?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in