2020-02-06, 21:27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Trumps starkaste kort i valkampanjen är att motståndarsidans kandidater tycks vara så oerhört svaga. Herregud, Sanders!? Gubben må vara sympatisk, men tåget har gått för länge sedan för honom. Om demokraterna kan få fram en kandidat som är ens i närheten utav Obamas eller Bill Clintons karaktärer (innan Lewinsky) så får Trump inte ens 25%, det blir total slakt. Men om de skickar fram en mossig föredetting (or never been), en feministisk PK-tönt eller gamblar med en kvinna som motkandidat - då spelar de Trump rätt i händerna! Nu måste demokraterna fatta att det absolut viktigaste är att få bort Trump från Vita Huset och inte agera naivt a la Sverige den humanistiska stormakten. Trump är ett alltför stort hot mot världen och ett hån mot medborgarna i alla länder.
Dems hatar Trump bara för den han är som person. Man. Vit. 70+ år, Miljardär. New Yorker. Därför kommer Dems i all sin vishet att utse Bloomberg!

Jag menar, så absurda Dems är i allt de säger och gör, självklart kommer de att utse Bloomberg!!! Den här romanen är redan färdigskriven, publicisten släpper bara ut ett kapitel åt gången, men alla trogna läsare känner redan till slutet.

I betting är Bloomberg tvåa efter Sanders. Nånstans runt 5 gånger pengarna för Bloomberg. Jag fick 5 gånger pengarna för Trumps seger två dagar innan han slog Clinton. Varför inser jag alltid att oddsen är lite bättre än 50/50, när oddsen ger 5 gånger pengarna?
Senast redigerad av Fri 2020-02-06 kl. 21:30.
Citera
2020-02-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu stod det på svenska, men jaha var det omräkning som avsågs?

Det lär ju knappast ändra något. Bernies svans trippelkollar ju redan alla siffror gratis, och gör minst tio pedagogiska YouTube-filmer för varje fel de hittar.

Bernie Sanders anhängare verkar vara väldigt entusiastiska. Han får anses vara favorit nu när Biden floppade så grovt. Men visst är Buttigieg en överraskning i vart fall för mig. Jag ser fram emot New Hampshire.
Citera
2020-02-06, 21:30
Medlem
Är DNC klara med fuskandet nu eller väntar vi fortfarande på resultatet?
Citera
2020-02-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bernie Sanders anhängare verkar vara väldigt entusiastiska. Han får anses vara favorit nu när Biden floppade så grovt. Men visst är Buttigieg en överraskning i vart fall för mig. Jag ser fram emot New Hampshire.
Ja, Sanders är nog ny favorit nu.

Jag står fast vid att Buttigieg kommer vinna det här, men det verkar jag vara rätt ensam om. Det är ofta ett dåligt tecken.
Citera
2020-02-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, Sanders är nog ny favorit nu.

Jag står fast vid att Buttigieg kommer vinna det här, men det verkar jag vara rätt ensam om. Det är ofta ett dåligt tecken.

Vad man än tycker om Sanders så är han ju mycket mer känd och det väger tungt. Kan han minska sin vänsterprofil något utan att tappa sina anhängare, då kan han lyckas.
Citera
2020-02-06, 23:00
Medlem
Konfucius2s avatar
Klockren analys:

https://youtu.be/yp4Re1kCTFU

Joe is Hillary...
Senast redigerad av Konfucius2 2020-02-06 kl. 23:02.
Citera
2020-02-06, 23:01
Medlem
Fris avatar
Citat:
Biden-supporters går inte över till Sanders. Det finns två läger hära som delar supporters internt: Sanders-Warren, och Biden-Bloomberg(-Buttagieg). Inte många kommer att hoppa över mellan de två lägren. Buttagieg inom parentes för jag tror hans supportrar skiljer sig mer från de andra B&B. Buttagieg kommer att hoppa av efter super tuesday och ta med sig profilen som överraskande vinnare, nybörjare som han är, till nästa tornerspel.

Så det som kommer att hända är att Warren och Biden kraschar, så att det står mellan Sanders och Bloomberg. Ingen får egen majoritet så super delegates utser Bloomberg, som sen förlorar mot Trump därför att Trump är en bättre republikansk 70:årig vit heterosexuell miljardär från New York än vad Bloomberg är (som valdes till borgmästare i NY två gånger som REPUBLIKAN) och Dems vill ha "diversity". Enda skillnaden, i såna här klassificeringstermer, är att Bloomberg är judisk medan Trump är presbyterian vilket historiskt var den mest hårda anti-katolska formen av protestantism under Engelska inbördeskriget (Trumps mor är från Skottland).

Bloomberg äger och köper media.
Trump behärskar media, oavsett huruvida de är fientliga eller inte.
Skillnaden är som mellan talaren och han som äger lokalen där talet hålls. Trump är för snål för att betala för det han ändå "äger" med sina gratis ord. Bloomberg är för korkad för att fatta att han inte kan köpa ett budskap som säljer.

Bloomberg får alla att tänka på Bloomberg News. Och nu kommer han att lägga miljarder av sina egna dollars på att köpa reklam i alla andra media. Och han kommer att floppa mot Trump. Det kommer att bli ett bakslag för PK-media som fenomen. Droppen som dränker dem efter fyra år av svåra nederlag mot Trump Derangement Syndrom. Jag tror att Trumps stora seger i november kommer att få stora konsekvenser för media och politik i västvärlden överhuvudtaget. Hans motståndare har gått all in hela tiden oavbrutet, är utmattade och har inget kvar när de bara förvärrat sin situation och står inför 4 år till av en mur de inte kan klättra över.
Senast redigerad av Fri 2020-02-06 kl. 23:19.
Citera
2020-02-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Biden-supporters går inte över till Sanders. Det finns två läger hära som delar supporters internt: Sanders-Warren, och Biden-Bloomberg(-Buttagieg). Inte många kommer att hoppa över mellan de två lägren. Buttagieg inom parentes för jag tror hans supportrar skiljer sig mer från de andra B&B. Buttagieg kommer att hoppa av efter super tuesday och ta med sig profilen som överraskande vinnare, nybörjare som han är, till nästa tornerspel.

Så det som kommer att hända är att Warren och Biden kraschar, så att det står mellan Sanders och Bloomberg. Ingen får egen majoritet så super delegates utser Bloomberg, som sen förlorar mot Trump därför att Trump är en bättre republikansk 70:årig vit heterosexuell miljardär från New York än vad Bloomberg är (som valdes till borgmästare i NY två gånger som REPUBLIKAN) och Dems vill ha "diversity". Enda skillnaden, i såna här klassificeringstermer, är att Bloomberg är judisk medan Trump är presbyterian vilket historiskt var den mest hårda anti-katolska formen av protestantism under Engelska inbördeskriget (Trumps mor är från Skottland).

Bloomberg äger och köper media.
Trump behärskar media, oavsett huruvida de är fientliga eller inte.
Skillnaden är som mellan talaren och han som äger lokalen där talet hålls. Trump är för snål för att betala för det han ändå "äger" med sina gratis ord. Bloomberg är för korkad för att fatta att han inte kan köpa ett budskap som säljer.

Bloomberg får alla att tänka på Bloomberg News. Och nu kommer han att lägga miljarder av sina egna dollars på att köpa reklam i alla andra media. Och han kommer att floppa mot Trump. Det kommer att bli ett bakslag för PK-media som fenomen. Droppen som dränker dem efter fyra år av svåra nederlag mot Trump Derangement Syndrom. Jag tror att Trumps stora seger i november kommer att få stora konsekvenser för media och politik i västvärlden överhuvudtaget. Hans motståndare har gått all in hela tiden oavbrutet, är utmattade och har inget kvar när de bara förvärrat sin situation och står inför 4 år till av en mur de inte kan klättra över.

Håller med dig om att Warren inte har några som helst chanser, hon är för svag helt enkelt. Joe Biden är nere på knä, det är osäkert om han reser sig men är ännu inte uträknad.

Många i USA tycks ändå ogilla Trump men hans chanser har ökat. Problemet med Boomberg är väl att han inte har något budskap så att lansera honom som anti-Trump borde inte räcka. Det är svagt av "Demokraterna" att inte kunna få fram bättre. Buttiegieg blir jag inte alls klok på egentligen. Jag får inget grepp alls om honom men tydligen drar han röster.
Citera
2020-02-06, 23:56
Medlem
BushwickBills avatar
Oväntat att Hilldabeast skulle vara inblandad, de enda som är kvar hos Demokraterna 2020 är människor hypnotiserade av satan. Någon korruptare entitet i västvärlden är svår att hitta, är det inte palatskupper så är det aktivt motarbetande av sina egna medlemmar. Förhoppningsvis imploderar dom hårt 2020 och förevigt försvinner in i historieböckerna.

Om Hillary inte stjäl nomineringen rakt av så kommer hon garanterat kräva VP av Buttyboy eller vem som nu djävulen känner för att ha som representant. Att Trump vinner 2020 är ungefär lika viktigt som sista slaget i Sagan om Ringen, skulle det, gud förbjude, inte ske då är det god natt för republiken och dess invånare. Satan är ute efter revansch!
Senast redigerad av BushwickBill 2020-02-06 kl. 23:58.
Citera
2020-02-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Dems hatar Trump bara för den han är som person. Man. Vit. 70+ år, Miljardär. New Yorker. Därför kommer Dems i all sin vishet att utse Bloomberg!

Jag menar, så absurda Dems är i allt de säger och gör, självklart kommer de att utse Bloomberg!!! Den här romanen är redan färdigskriven, publicisten släpper bara ut ett kapitel åt gången, men alla trogna läsare känner redan till slutet.

I betting är Bloomberg tvåa efter Sanders. Nånstans runt 5 gånger pengarna för Bloomberg. Jag fick 5 gånger pengarna för Trumps seger två dagar innan han slog Clinton. Varför inser jag alltid att oddsen är lite bättre än 50/50, när oddsen ger 5 gånger pengarna?

Jag tror att du har rätt, tyvärr.

Trump må vara en personlighet som 90% inte vill ha nära sig, ett jävla svin helt enkelt. Han har inte kört landet i botten (än), han är väldigt amerikansk som säger vad han vill utan att bry sig, osv. Den yngre idealistiska generationen möter samma öde som deras föräldrageneration som ville förändra världen. Skulle man vara konspiratorisk så skulle man peka på deep-state eller liknande. Men en av världens rikaste (och mäktigaste redan innan han blev president..) män som behandlar alla som skit och skiter fullständigt i allt?
Citera
2020-02-07, 00:10
Medlem
Citat:
Vad man än tycker om Sanders så är han ju mycket mer känd och det väger tungt. Kan han minska sin vänsterprofil något utan att tappa sina anhängare, då kan han lyckas.

Tänk sossarna i Sverige, hur har det gått sedan de gick högerut? Ptja, de har makten fortfarande, men knappast det folkliga stödet. Samtidigt som de tappade makten i åtta år.

Nej, finns det något stadig man så är det Sanders. Tyvärr ungefär åtta år för sent.

Fokuserar han på viktiga frågor som att folk ska ha vård, infrastruktur, (mot) korruption, etc. så kanske folk får förtroendet tillbaka inte bara till politiken men även att staten tar sitt jävla ansvar. (Ungefär som det brukar låta, ja)
Citera
2020-02-07, 00:30
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Trump må vara en personlighet som 90% inte vill ha nära sig, ett jävla svin helt enkelt.
Det är just därför jag ÄLSKAR att ha honom som tupp i Washington D.C.! Precis den typ som jag önskar dem att ha som sällskap! Och se bara hur T.D.S. har utmattat dem alla och lett dem till sitt eget Helvete, med mormonen Mitt Romney som senaste tillskott. Perfekt!

Som barn hade jag en kompis, son till en begagnad bilhandlare, som betedde sig som så när vi spelade Algas brädspel att han kastade tärningen, fångade den innan man kunde se hur den landade, och konstaterade själv: En sexa!
- "Hey, vi såg inte det. Du måste kasta om!"
- "Okej, det var en fyra."
Alla tittade på brädet och en fyra vore inte så farligt för hans plupp på rutorna, även om en tvåa hade varit katastrofalt. Så okej då. Så att vi kan spela vidare AND HAVE FUN TOGETHER!
- "Win win win."

Politikernas perfekta sällskap! Hans uppdrag är inte att vara din barnvakt. Hans uppdrag är att dränera träsket, och Trump är perfekt för det. Anti-Trumparna fattar inte vad det här handlar om. Det är därför de missar hela tiden och alltid försämrar för sig själva vad de än gör. Ju mer de tar i, desto fler blåmärken åsamkar de sig själva.

Det är BRA att du hatar Trump! Han VILL att såna som du ska hata honom. För att du då misslyckas och förintar dig själv. Därmed blir du en del av lösningen. De som inte går över, går under. The more you hate him, the more you learn.
Senast redigerad av Fri 2020-02-07 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in