2020-02-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
På den punkten har du fel.

Han tog examen 1964 och blev yrkespolitiker 1981. Däremellan jobbade han.
Att frilansa som vänsterskribent, göra egna filmer och stämpla arbetslöshetsersättning är inte mycket till jobb. Han flummade alltså i 17 år.
Citera
2020-02-06, 17:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Efter gårdagens kalabalik framstår ett mönster där CIA-tillgången Pete Buttigieg är den som skall valfuskas fram på bekostnad av kommunisten och juden Benjamin Sanders. Det kvittar vilken kandidat som Demonråttorna röstar fram, Trump kommer ändå att vinna i samtliga 50 stater efter att försvarsmakten förhindrar Demonråttorna från att valfuska i presidentvalet.

Som sagt, dom tar röster från Sanders och delar ut det till andra kandidater för att gynna CIA's Buttigieg.
Kod:
Kandidat	Officiellt	Inrapporterat
Sanders		1638		2149
Buttigieg	1588		1578
--------------------------------------------
Rapporterat:	95%		100%

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=VX4_RyfedBU
Alla idioter i tråden fortsätter att tro att dom kan förklara valresultatet med demografi, när det är tydligt valfusk. Svensken är så sjukt hjärntvättad.
Senast redigerad av Fittahora 2020-02-06 kl. 17:31.
Citera
2020-02-06, 17:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att frilansa som vänsterskribent, göra egna filmer och stämpla arbetslöshetsersättning är inte mycket till jobb. Han flummade alltså i 17 år.

Du glömde att han jobbade som lärare.

Jobb som jobb. På något sätt drog han ju in en lön. Sen om han städade toaletter eller skrev artiklar och fick betalt för det spelar ju ingen roll. Varför ska vissa jobb vara bättre än andra för en politiker att ha jobbat med? Han levde ju inte på partipengar eller på någon släktförmögenhet.

Vet du att han stämplade eller antar du det? Jag tycker nämligen att man i diskussioner ska ha ett visst faktaunderlag och inte bara dra till med påstående bara för att man inte tycker om en politiker. Så om du inte vet något om saken är det himla onödigt att låta de inre demoner prata högt och ljuga ihop saker. Men har du bevis för det får du gärna lägga fram det. Fakta är alltid uppskattat.

Och nej, jag håller inte på Bernie eller någon annan. Följer bara det hela bara för att USA är ett mäktig land vars politik och politiker påverkar resten av världen. Men jag vill ändå att det som presenteras om politikernas bakgrund ska vara förankrat i verkligheten.
Citera
2020-02-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du glömde att han jobbade som lärare.

Jobb som jobb. På något sätt drog han ju in en lön. Sen om han städade toaletter eller skrev artiklar och fick betalt för det spelar ju ingen roll. Varför ska vissa jobb vara bättre än andra för en politiker att ha jobbat med? Han levde ju inte på partipengar eller på någon släktförmögenhet.

Vet du att han stämplade eller antar du det? Jag tycker nämligen att man i diskussioner ska ha ett visst faktaunderlag och inte bara dra till med påstående bara för att man inte tycker om en politiker. Så om du inte vet något om saken är det himla onödigt att låta de inre demoner prata högt och ljuga ihop saker. Men har du bevis för det får du gärna lägga fram det. Fakta är alltid uppskattat.

Och nej, jag håller inte på Bernie eller någon annan. Följer bara det hela bara för att USA är ett mäktig land vars politik och politiker påverkar resten av världen. Men jag vill ändå att det som presenteras om politikernas bakgrund ska vara förankrat i verkligheten.
Jag läste i en artikel på typ Politico att han stämplade. Det verkade inte kontroversiellt på nåt sätt. Han levde hand i mun, på ströinkomst och bidrag.

Han är precis som alla andra vänsterintellektuella. ”Arbetare i själ och hjärta. Men själv så gör jag bättre nytta som predikant i de högre stånden.”

EDIT: Jag har inget emot det mesta av hans politik, men vill gärna slippa ”four more years”. Han kommer inte vinna presidentvalet. Republikaner hatar inget mer än hippies.
Citera
2020-02-06, 18:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Så nu är Iowa i princip klart med 97% räknade. Härifrån kommer det tydligen gå sakta, eftersom det är poströstning och sånt kvar (enligt CNN).

Med 26.2% vs 26.1% i delegater mellan Buttigieg och Sanders är det mer eller mindre dött lopp. Sanders tog segern i fråga om popular vote, med 1.5% marginal. Trots att han fick flest röster så är det en form av misslyckande för Sanders, eftersom prognosen var att han skulle utklassa Buttigieg med stor marginal, typ 10%.

Det är också intressant att Buttigieg ökade tre gånger så mycket som Sanders mellan first/second round. Det var alltså många fler som hade Buttigieg som sitt andraval.

Mittenkandidaterna Buttigieg+Klobuchar+Biden har avsevärt många fler röster än Sanders+Warren tillsammans. Det bådar inte gott för Sanders, när fältet smalnar av. Generellt så har Iowa alltså röstat mycket mer mitten/moderate i år, i jämförelse med förra året.
Så resultatet från Iowa är ev inte klart förrän primärvalet i NH hålls.
Citera
2020-02-06, 18:04
Medlem
Fris avatar
Kloubachar och Buttagieg (vilka jävla namn! Mr. Shaitburger next) kan använda sina framgångar, som inte kommer att hålla till Super Tuesday 3:e mars, för att bli ledande i nästa generation politiker. Alla 4 Democrat front runners, till vilka jag räknar Bloomberg, är i 70:årsåldern, liksom Dems båda gruppledare i kongressen. De kommer inte att vara aktiva 2024. Vi står inför ett stort generationsskifte, i båda partierna, och unga dems kanske har fördel av att t.s. från nästa generation ledande Republicans kampanja i detta presidentval. Borgmästare Butten kan mycket väl bli Indianas sentor 2022, Kloubben är ju redan senator och kanske tar över som Dems gruppledare i senaten efter Chuck Shumer, nu 69 år, före presidentvalet 2024. Bara som best case exempel på hur de kan vinna på den här valrörelsen även utan hopp om presidentpost.
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Om Biden skulle förlora SC är det förmodligen tack och godnatt. Tar han inte SC så tar han inte hem resten heller.

Vad gäller Bloomberg så går allt hans väg. Han gamar över Biden och hans väljare. Om Buttigieg faller ifrån, och när Klobuchar gör det kommer han snart att stiga ordentligt i mätningarna. Skulle det bli så att Biden missar SC, vilket den senaste mätningen där faktiskt visar är en möjlighet, så får Bloomberg positionen som den som kan stoppa Sanders.
Biden är redan pank, och donatorer tvekar när en kandidat bromsar in. Det är viktigt att ha momentum. Det är en myt att amerikanska presidentvalskamanjer handlar om mycket pengar. De är löpande beroende av nya donation, med undantag för de som är självfinansierade med djupa fickor. Bloomberg ska ha bjudit upp TV-reklampriserna med upp till 45% i super tuesday delstater. Super tuesday är en utmaning för alla andra kampanjers budgetar och nu blev det föga bättre för dem.
Citat:
Alla idioter i tråden fortsätter att tro att dom kan förklara valresultatet med demografi, när det är tydligt valfusk. Svensken är så sjukt hjärntvättad.
Va säger alla tusentals personer som var i dessa vallokaler fysiskt och räknade själva? Var är alla dessa tusentals vittnesmål om valfusk? När man har påstår att en valprocess som är totalt offentlig och transparent med tusentals vittnen som representerar ALLA kandidater närvarande "är valfusk", så måste man förklara hur det gått till i verkligheten, och inte bara titta på abstrakta statistiskt aggregerade slutsiffror. Annars gör man ju sig själv bara till en löjligt äcklig lögnare för alla tusentals som närvarade fysiskt, och för alla människor i hela världen som ju tror mer på dem än på "nån på internet och hans grundlösa påstående".
Senast redigerad av Fri 2020-02-06 kl. 18:17.
Citera
2020-02-06, 18:15
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När man har påstår att en valprocess som är totalt offentlig och transparent med tusentals vittnen som representerar ALLA kandidater närvarande "är valfusk", så måste man förklara hur det gått till i verkligheten, och inte bara titta på abstrakta statistiskt aggregerade slutsiffror.
Hur förklarar du att siffrorna som rapporterades av Black Hawk's samordnare inte stämmer överens med dom som det demokratiska partiet redovisar?
Citera
2020-02-06, 18:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Moor är optimistisk och har nog rätt i sin analys:

”Because Bernie Showed 'There is a New Way Now,' Younger Democrats Backing Sanders, Says Michael Moor

There have been approximately 15 million 17-year-olds in the past four years that have turned 18. And they are massively behind change."

Sanders själv säger:

”Something big is happening across the country. We’re going to finish the political revolution we started.”
Det blir intressant att följa...
Senast redigerad av Konfucius2 2020-02-06 kl. 18:58.
Citera
2020-02-06, 19:21
Medlem
Jag har inte alls följt med idag. Men jag antar att nu är alla röster räknade? Den där Bruttan, slog han Sanders eller vad hände? Jag ser inget i nyheterna, detta är ju för "djävligt". Vad göra med Biden?
Citera
2020-02-06, 19:28
Medlem
Citat:
Som sagt, dom tar röster från Sanders och delar ut det till andra kandidater för att gynna CIA's Buttigieg.
Kod:
Kandidat	Officiellt	Inrapporterat
Sanders		1638		2149
Buttigieg	1588		1578
--------------------------------------------
Rapporterat:	95%		100%

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=VX4_RyfedBU
Sorgligt att skylla på valfusk. De hade ju inte ens gett rösterna till Buttigieg, utan skrivit dem på en perifer kandidat som inte ens deltog i omröstningen. Ett fel som uppenbart skulle upptäckas.

Om det är någon kandidats supportrar som skulle ta till fusk så är det ju Bernie Sanders.
Citera
2020-02-06, 19:33
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Sorgligt att skylla på valfusk. De hade ju inte ens gett rösterna till Buttigieg, utan skrivit dem på en perifer kandidat som inte ens deltog i omröstningen. Ett fel som uppenbart skulle upptäckas.
Jag anger en källa till mina siffror, som i sin tur hänvisar till officiella uppgifter som bevisar valfusk med 100% säkerhet. Endast judar och idioter kan bortförklara sådant. Sverige har gott om båda.
Citera
2020-02-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte alls följt med idag. Men jag antar att nu är alla röster räknade? Den där Bruttan, slog han Sanders eller vad hände? Jag ser inget i nyheterna, detta är ju för "djävligt". Vad göra med Biden?
Buttigieg vann med knapp marginal.

Sanders fick flest röster, men vann bara 12 distrikt + 3 utlandsdistrikt. Buttigieg vann över 60 distrikt, och det motsvarar fler delegater.
Senast redigerad av aw 2020-02-06 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in