2020-02-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
varför det?? han får väl betala för sitt risktagande!

Nu åkte han förvisso INNAN det började ta hus i helvete i området så jag vet inte riktigt om man kan se det på det sättet... jag vet själv att jag har svårt med perspektivet att för en månad sen visste typ ingen här i väst om det över huvud taget
Citera
2020-02-06, 18:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Du vet att man resa hit via ett annat land väl? Att man kan ha mött kineser på vägen hit från helt andra länder. Eller andra människor som i sin tur mött kineserna resa. Osv. Vill du vara säker får du nog stänga gränsen helt. Låter det realistiskt eller ens genomförbart?

Exakt

Ska det vara någon mening i det här läget måste hela världen unisont isolera Kina, det duger inte att isolera Kina men tillåta resande ifrån länder som inte isolerar resenärer ifrån Kina.

Åtgärden är knappast motiverad i relation till vinsten.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Yngsta smittade.

"Ett blott 30 timmar gammalt spädbarn har smittats med det nya coronaviruset, enligt kinesiska medier. Huruvida barnet smittades i livmodern eller av mamman efter födseln är dock fortfarande oklart.
.
.
Barnet föddes den 2 februari i Wuhan i Kina där smittspridningen tog sin början i december. Före födseln hade mamman diagnostiserats med viruset och bara 30 timmar efter förlossningen så alltså även barnet.
.
.
Det aktuella viruset är inte luftburet, men sprids med hjälp av så kallad droppsmitta, det vill säga hostningar och nysningar, som vid en influensa.
.
.
Oavsett smittväg är det aktuella spädbarnet den yngsta patienten hittills som man vet har smittats av det nya coronaviruset,"

Betalsida, tror jag, men hänvisning till Reuters.

https://www.norran.se/nyheter/nyfodd-bebis-smittad-med-coronavirus/

Kan du sluta feta alla nyheter du postar. De är redan länkade för längesedan. Bra att du postar igen, men blir jobbigt att läsa alla inlägg.
Tack på förhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
På vad experterna har sagt. Det mest optimistiska har varit testning på djur inom några veckor och sedan några månader för test på människor. De flesta har dock pratat om 1-3 år.

Fy fan. 1-3 år känns ju som ett mardrömsscenario, om folk ska ligga med lunginflammation och vara isolerade så länge. Och jag får inte ihop det hur man kan ha coronaviruset, sätta in medicin mot lunginflammation och sen bli frisk? Det går alltså att bli frisk tack vare ett starkt imunförsvar?

Hur tidigt man sätter in motmedicin/antibiotika känns ju som den enskilt största faktorn för att avgöra hur goda chanser man har att överleva, som med alla andra sjukdomar. Det förklarar varför en 30-årig läkare som utsatt sig för detta på nära håll och under lång tid till slut dör.
Citera
2020-02-06, 18:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Med tanke på hur många som dör i Kina var dag utan den här smittan så tror jag knappt det märks någon skillnad.

Nej på alla videos och åtgärder jag har sett från Kina, tror jag inte ens de har märkt av viruset.
Karantänen och det nya sjukhuset var nog bara en kul grej.
Citera
2020-02-06, 18:53
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Lisa Haven har precis släppt en video.

“100 DEAD BODIES A DAY” Says Coronavirus Crematorium Insider! Accidental Leak You Need To Hear!"

https://www.youtube.com/watch?v=Vw3qHZLbf20

Sant eller ej?
Kina erkänner själva 73 idag: https://www.breitbart.com/national-security/2020/02/06/coronavirus-death-toll-breaks-record-again-with-73-dead-in-one-day/

Friserar man siffrorna. Det är enbart spekulation men jag misstänker det: man vill att det skall se lite bättre ut (tycker man överreagerar på flaggan man hade i danska tidningar). Men ingen vet..
Citera
2020-02-06, 18:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Du vet att man resa hit via ett annat land väl? Att man kan ha mött kineser på vägen hit från helt andra länder. Eller andra människor som i sin tur mött kineserna resa. Osv. Vill du vara säker får du nog stänga gränsen helt. Låter det realistiskt eller ens genomförbart?

Det handlar om att minska smittspridningen inte att sätta Sverige i karantän
Citera
2020-02-06, 18:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej på alla videos och åtgärder jag har sett från Kina, tror jag inte ens de har märkt av viruset.
Karantänen och det nya sjukhuset var nog bara en kul grej.

Det tror inte jag. Märkligt att du skulle tro något sådant. Men sen verkar du vara lite ambivalent om man ser till din aktivitet i tråden.
Citera
2020-02-06, 18:57
Medlem
Coronavirus Epidemic Update 11: Antiviral Drugs, Treatment Trials for nCoV (Remdesivir, Chloroquine)

https://www.youtube.com/watch?v=pfGpdFNHoqQ
Citera
2020-02-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Coronavirus Epidemic Update 11: Antiviral Drugs, Treatment Trials for nCoV (Remdesivir, Chloroquine)

https://www.youtube.com/watch?v=pfGpdFNHoqQ
Tyvärr ligger Amerikanarna efter i rapportering på grund av tidsskillnaden, det mesta bli bara uppreppning av vad vi redan vet och sett.
Citera
2020-02-06, 19:02
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Skamligt att västvärlden inte gör mer för att hjälpa regionen i Kina som har ca. 20.000 rapporterade smittade och många hundra rapporterade dödsfall, är alla länder så rädda för USA och måste ha deras godkännande?

Hur tror du det går för Sverige om vi skickar iväg personal, material och utrustning till Kina om det träffas oss en dag?

Tänker främst på att både material och utrustning tillverkas i Kina.
Citera
2020-02-06, 19:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Fy fan. 1-3 år känns ju som ett mardrömsscenario, om folk ska ligga med lunginflammation och vara isolerade så länge. Och jag får inte ihop det hur man kan ha coronaviruset, sätta in medicin mot lunginflammation och sen bli frisk? Det går alltså att bli frisk tack vare ett starkt imunförsvar?

Hur tidigt man sätter in motmedicin/antibiotika känns ju som den enskilt största faktorn för att avgöra hur goda chanser man har att överleva, som med alla andra sjukdomar. Det förklarar varför en 30-årig läkare som utsatt sig för detta på nära håll och under lång tid till slut dör.

Det normala är att människan blir frisk tack vare ett väl fungerande immunförsvar, det onormala är att bli frisk genom medicinering.

De allra flesta blir friska på egen hand, det stödjer påståendet.

Vi vet inte varför läkaren dog, det kan vara en kombination av infektion, illa fungerande immunförsvar, sömnbrist, och en mängd andra faktorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in