2020-02-06, 15:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom kanske är dumma i huvudet och inte tänker speciellt långt.

Ja, något allvarligt fel är det ju på dem uppenbarligen med tanke på hur kvinnan dog, satan vilket grymt och plågsamt sätt att ta livet av henne, man undrar ju varför.
Citera
2020-02-06, 15:29
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
När han köpte bilen är jag lite osäker på men vår gemensamma väninna sa "De hade precis köpt en ny bil" men jag fick intrycket att det i alla fall var några månader, kanske ett halvår sedan. Kanske ganska samtidigt som han sålde gården inser jag nu.

Det där yttrandet hade han gjort nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Skodan inköptes 2019-07-29.
Ja som sagt, intressanta uppgifter. Jag visste inte att paret ägde en nyköpt bil men den detaljen borde lyfts direkt när det visade sig att en av de annhållna var just bilhandlare i närområdet. Plötsligt har vi en potentiell koppling GM/BO.

Någon som vet någonting om P*rnetoft Bil (*=e)? Fysisk butik eller är det mer skumrask på privat tomt?
Citera
2020-02-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
J

Någon som vet någonting om P*rnetoft Bil (*=e)? Fysisk butik eller är det mer skumrask på privat tomt?

Finns tyvärr ingen street view på aktuell gata, men firman är reggad på bostadsadressen. Ser lite konstigt ut på flygfoton, står flera bilar parkerade på allmän gräsmatta i närheten. Ser onekligen lite märkligt ut, men behöver ju inte betyda något.
Citera
2020-02-06, 15:36
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ja som sagt, intressanta uppgifter. Jag visste inte att paret ägde en nyköpt bil men den detaljen borde lyfts direkt när det visade sig att en av de annhållna var just bilhandlare i närområdet. Plötsligt har vi en potentiell koppling GM/BO.

Det är väl bara jag här i tråden som visste att den var relativt nyinköpt och jag gjorde kopplingen redan igår men var för uppskakad av att kanske ha sett en av mördarna på bild så jag kunde inte riktigt samla mig.

Sökte på firman igår men de verkar inte ha någon hemsida vilket ju är konstigt. Om nu inte polisen har blockat sidan.
Senast redigerad av terrieterrie 2020-02-06 kl. 15:42.
Citera
2020-02-06, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När han köpte bilen är jag lite osäker på men vår gemensamma väninna sa "De hade precis köpt en ny bil" men jag fick intrycket att det i alla fall var några månader, kanske ett halvår sedan. Kanske ganska samtidigt som han sålde gården inser jag nu.

Det där yttrandet hade han gjort nyligen.

Och återigen,; jag hoppas att vännen berättat det för polisen?
Nu kanske inte vännen vet mer om det, men ändå i ett sammanhang kanske det är ett spår?

Minns också att bilen var ny, den är modellår-19. Det har tidigare skrivits i tråden om det.
Citera
2020-02-06, 15:41
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och återigen,; jag hoppas att vännen berättat det för polisen?
Nu kanske inte vännen vet mer om det, men ändå i ett sammanhang kanske det är ett spår?

Minns också att bilen var ny, den är modellår-19. Det har tidigare skrivits i tråden om det.
Jag vet inte exakt vad hon har berättat för polisen men jag är övertygad om att de har koll på det. Även jag blev ju förhörd och jag kan säga att de var väldigt, väldigt utförliga.
Citera
2020-02-06, 15:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Finns tyvärr ingen street view på aktuell gata, men firman är reggad på bostadsadressen. Ser lite konstigt ut på flygfoton, står flera bilar parkerade på allmän gräsmatta i närheten. Ser onekligen lite märkligt ut, men behöver ju inte betyda något.
Ja så det kanske inte direkt är en verksamhet med glasfasader och säljare i kostym.

Citat:
Det är väl bara jag här i tråden som visste att den var relativt nyinköpt och jag gjorde kopplingen redan igår men var för uppskakad av att kanske ha sett en av mördarna på bild så jag kunde inte riktigt samla mig.

Sökte på firman igår men de verkar inte han någon hemsida vilket ju är konstigt. Om nu inte polisen har blockat sidan.
Nej ingenting mot dig såklart, men andra användare har nog haft koll på när bilen registrerades.
Citera
2020-02-06, 15:57
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

prova eniro.
Citera
2020-02-06, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tycker att man knappast köper en ny bil av denne kille?
Firman är registrerad på hemmaadressen och säkert är det begagnade bilar det handlar om?

https://kartor.eniro.se/?c=59.540013,18.084731&z=20&l=aerial&q=%22Tegelv%C 3%A4gen,%208,%20VALLENTUNA%22;210466156;geo
Citera
2020-02-06, 15:59
Medlem
Citat:

Inte helt koll på läget nu, men på samma adress finns ju ett till bolag registrerat.
Lgd-Vv* (*s). Nu begriper inte jag vad sidan yelp informerar om, men det står nåt om Sursta 22 (minns inte exakt vad som kom fram gällande Sursta 22, men minns att det tagits upp).
Den som kan förklara vad det innebär får gärna göra det.

https://m.yelp.com/biz/lgd-**s-*allentuna-2 (* v)

*med risk att bli dumförklarad*

Ps dumförklara mig gärna inom det närmsta så jag hinner "felposta" inlägget🙈
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-06 kl. 16:27.
Citera
2020-02-06, 15:59
Medlem
Citat:

Pernetof* bil är registrerad på Tegelvägen 8.

Han har f.ö tagit en selfie i en stor bilsalong, förmodligen för att antyda och imponera på någon.
Citera
2020-02-06, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet inte exakt vad hon har berättat för polisen men jag är övertygad om att de har koll på det. Även jag blev ju förhörd och jag kan säga att de var väldigt, väldigt utförliga.

Det känns ju bra.
Jag tror att de lägger ner mycket möda nu när de har fått en erfaren utredare till fallet; Christer Axling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in