2020-02-01, 20:42
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Porrtidningar är okej men brukar oftast vara regler om att de ska ligga undanlagda.
I vissa fall får man inte ta in dem, om KV anser att det motverkar ens behandling eller återanpassning till utsidan.

Sexleksaker brukar vara big no no.. Vet att det gick upp i kammarrätten när Ystad nekade en kvinna en dildo.. kammarrätten sa också nej.
Sexualbrottslingar brukar väl vara förbjudna att ta in porrtidningar.
Citera
2020-02-02, 22:38
Medlem
När vi ändå är inne på ämnet så ponera om man har en bötesdom bakom sig för att ha varit med en eskort och sedan blir dömd med något annat brott som resulterar i tid på en anstalt. Då snackar vi rån eller misshandel och så vidare?

Erfarenheter på hur en tid på anstalt kan bli på det?

Tacksam för svar.
Citera
2020-02-03, 00:15
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraChan
När vi ändå är inne på ämnet så ponera om man har en bötesdom bakom sig för att ha varit med en eskort och sedan blir dömd med något annat brott som resulterar i tid på en anstalt. Då snackar vi rån eller misshandel och så vidare?

Erfarenheter på hur en tid på anstalt kan bli på det?

Tacksam för svar.

Beror på hur lång tid du får och hur gammal du är . Men en 2a eller 3a ..

Du är ute så räkna med en 3a
Citera
2020-02-04, 06:08
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Sexualbrottslingar brukar väl vara förbjudna att ta in porrtidningar.

Ja, då brukar kv tycka att det motverkar ens behandling..
Citera
2020-02-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Beror på hur lång tid du får och hur gammal du är . Men en 2a eller 3a ..

Du är ute så räkna med en 3a

Tack så mycket för svaret det uppskattas verkligen!

Har ett par funderingar till och vem som har tiden får gärna svara det uppskattas till 100.

Har ju den första domen i bagaget som likväl är ett sexualbrott och det brukar inte vara så populärt rent överlag och det är förståeligt. Nu var ju det här med en eskort som skrivet tidigare.

Kan det här påverka ens tid inne på anstalt beroende på vilka man sitter inne med?

Och är det lika bra att vara transparent med allt som man har torskat på för att undvika framtida frågor?

Det djupaste tacket ska du ha!
Och ni andra såklart!

Edit: Stavfel och off-topic
Senast redigerad av FyraChan 2020-02-04 kl. 19:35.
Citera
2020-02-04, 22:03
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraChan
Tack så mycket för svaret det uppskattas verkligen!

Har ett par funderingar till och vem som har tiden får gärna svara det uppskattas till 100.

Har ju den första domen i bagaget som likväl är ett sexualbrott och det brukar inte vara så populärt rent överlag och det är förståeligt. Nu var ju det här med en eskort som skrivet tidigare.

Kan det här påverka ens tid inne på anstalt beroende på vilka man sitter inne med?

Och är det lika bra att vara transparent med allt som man har torskat på för att undvika framtida frågor?

Det djupaste tacket ska du ha!
Och ni andra såklart!

Edit: Stavfel och off-topic

Du kommer hamna på en 3a eller 2a och det är ingen som kommer kolla upp dig, det är inte som förut att folk kräver att folk ska visa domar, såvida de inte är jävligt skumma. Sen är det skillnad på sexuallbrott och sexualbrott, att åkt ditt för att knullat ett fnask bryr sig inte en jävel om, du är lugn.
Citera
2020-02-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Porrtidningar är okej men brukar oftast vara regler om att de ska ligga undanlagda.
I vissa fall får man inte ta in dem, om KV anser att det motverkar ens behandling eller återanpassning till utsidan.

Sexleksaker brukar vara big no no.. Vet att det gick upp i kammarrätten när Ystad nekade en kvinna en dildo.. kammarrätten sa också nej.
Varför tror du att kvinnliga fångar köper så mycket gurka?
Citera
2020-02-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Du kommer hamna på en 3a eller 2a och det är ingen som kommer kolla upp dig, det är inte som förut att folk kräver att folk ska visa domar, såvida de inte är jävligt skumma. Sen är det skillnad på sexuallbrott och sexualbrott, att åkt ditt för att knullat ett fnask bryr sig inte en jävel om, du är lugn.
Sticker du ut på något sätt så kommer folk att kräva att du visar dina papper annars får du ta en P18. Dock så är det ingen som kommer att bry sig om det handlar om sexköp. Var ärlig och ljug inte.
Citera
2020-02-05, 19:34
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Sticker du ut på något sätt så kommer folk att kräva att du visar dina papper annars får du ta en P18. Dock så är det ingen som kommer att bry sig om det handlar om sexköp. Var ärlig och ljug inte.

Jag skrev ju precis det? Förutom om du är jävligt skum.

Förut när jag satt 15 år sen krävdes det att man visade dom direkt man kom till ny avdelning, det är inte ALLS så nu för tiden, och deffintivt inte på 3or och inte på så många 2or heller. Dessutom är det ju så att man inte får in domen fysiskt som förut så någon lär skicka domen till någon på utsidan, så det där har ändrats väldigt mycket är min uppfattning.
Citera
2020-02-06, 12:51
Medlem
Någon som nämnde något om "hån mot riktiga kåkfarare"

Är inte kåkfarare de mest misslyckade brottslingarna, i och med att de är just kåkfarare? Vem fan bryr sig om man hånar sånt misslyckat pack?
Citera
2020-02-06, 14:11
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Någon som nämnde något om "hån mot riktiga kåkfarare"

Är inte kåkfarare de mest misslyckade brottslingarna, i och med att de är just kåkfarare? Vem fan bryr sig om man hånar sånt misslyckat pack?

Om det var mig du menade så får du nog läsa om mitt inlägg och läsa det rätt.

Sen verkar det som att du har suttit själva om jag läser rätt i tråden så kallar du dig själv ett misslyckat pack?
Citera
2020-02-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Om det var mig du menade så får du nog läsa om mitt inlägg och läsa det rätt.

Sen verkar det som att du har suttit själva om jag läser rätt i tråden så kallar du dig själv ett misslyckat pack?

Nej då. Jag är inte en kontinuerlig fängelsebesökare. Satt en kaffevolta i 20års åldern för odling och nu några dagar för ett missförstånd som kommer att rättas till i rätten Kolla upp definitionen på kåkfarare om du inte redan vet, så förstår du snart varför det faktiskt är misslyckat pack som man BÖR håna till max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in