Citat:
Ursprungligen postat av
Roddaren
Utifrån uppgifterna i tråden kommer dessa klappträn åka dit så det sjunger om det:
1. De har spanat med egen bil; Jeep Cherokee har setts på bottsplatsen innan morden, ägs av C*hristoffer
2. De tog med sig offrens bil och ställde den i Norrtälje. Med en sådan lång resa är det oundvikligt att DNA-spår lämnas i bilen och det blir svårt att bortförklara. Varför ens röra bilen?
3. En dylik fastighetsaffär gör sällan eller aldrig kontant och tortyren vittnar om att det inte funnits något av värde på plats. Desperation och stress när bytet går upp i rök är recept på oöverlagda beslut.
4. Cyklarna får vi vänta till FUP:en för att se signifikansen av men de verkar ha lämnats för vem som helst att hitta
5. Telefontrafiken nämnde någon, vad var det med det?
FUP:en skall bli mycket intressant att läsa men preliminärt verkar det som att Knocke och Smocke verkar ha mer talang...
1. Det kan ju vara CÖs jeep, som har setts i närheten av brottsplatsen. Då funderar jag över den grå Volvo (tyckte jag mig se att det var) som beslagtogs och som skulle tillhöra 27-åringen, men när 25-åringens bostad? Minns jag fel, hade han någon bilfirma? Kanske någon bil därifrån?
2. Ja, åker man inte i en total skyddsutrustning är det mycket svårt att inte lämna spår. Men man kan alltid hävda att man bara kört bilen/varit passagerare. Jag tänker att det ville lämna villospår och fördröja upptäckt. Och trodde nog att de skulle komma undan.
3. Eftersom det verkar vara lokalbor som är gm (om det är de som är skyldiga), så har de säkert fått nys på något sätt om försäljningen. Kanske någon hade skulder till någon och de var desperata, mer än att de bara var golddiggers?
Då kan det blir slarviga beslut som tas.
4. Visserligen var cyklarna för vem som helst att hitta. Men ändå kanske inte? Om cyklarna är involverade (vilket jag tror), så var de ändå uppdragna i skogen. Kanske de inte trodde att de skulle kunna kopplas till morden?
5. Mobiltrafiken var det @NONVIOLONCE som nämnde.
Kan de verkligen ha varit så korkade att de hade mobilerna med sig dit?
Eller är det något annat som lett polisen dom på spåren först, och därefter har man sett att det finns mastuppkopplingar nära brottsplats och sedan Norrtälje?
Kanske finns även sms mm mellan dem, men raderade? Som kan återskapas? Eller har de haft andra mobiler med sig? Som ändå kunnat kopplas till dom?