Citat:
Ursprungligen postat av
obscenitet
Frågetecken hopar sig....
Samtidigt är frågan om det historiska kristna judehatet högst aktuell som exempel i alla humanistiska debatter om den kristna trons omsättning i politisk praxis. Till skillnad från Eklunds tystnad kring de brott mot judarna som kristendomen lett till, har ett flertal kristna samfund världen runt uttryckligen tagit avstånd från både Martin Luthers skrift och från det kristna judehatet i Nya testamentet, vilket betyder att hela den problematik och den historia jag ovan presenterar är väl känd inom kyrkan.
Den svåra uppgiften för humanismen blir framöver att ifrågasätta hur ett kristet samfund kan existera, som vilar på en kraftfull och förnedrande antijudisk propaganda som av de kristna tros vara utfärdad av de kristnas egen Gud. Att dyrka Jesus skulle här kunna jämföras med att dyrka Adolf Hitler. Hur kan människor tro på en Gud vars lära hetsar till judehat?”
Bra, äntligen någon som läser om riktig Kristendom!
Folk brukar ibland fråga mig hur jag kan känna hopp till en "Öken religion" eller till en "Jude som Jesus" men den största lögnen är inte Förintelsen AB.. utan det är hur Judarna subverterat den "Kristna" kyrkan och fått vita kristna att tro att Judarna är Guds Utvalda folk, vilket är helt jävla sjukt i huvudet, Gud hatade Juden från början och han hatar de ännu idag, han har till och med gett oss en profetia att "Judenheten" kommer att ansammla hela världens armeer (Gog och Magog) emot Camp of the Saints (vita, de sanna Guds Utvalda) men att Gud kommer göra entre och skicka varenda djävel åt helvete

men innan dess så kommer vita att lida hårt tills vi bokstavligen bönar och ber om Jesus återkomst.
Om folk bara hade läst sin Bibel så hade vi sluppit så många problem idag men som Aleksandr Solzhenitsyn sa så;
"But if I were asked today to formulate as concisely as possible the main cause of the ruinous revolution that swallowed up some 60 million of our people, I could not put it more accurately than to repeat: "
Men have forgotten God; that's why all this has happened."