2020-02-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det är ganska enkelt. Jag vill att du förklarar dina motsägelsefulla påståenden:

Du hävdar att högre och lägre tryck inte existerar bredvid varandra, men håller samtidigt med om att lufttrycket sjunker med stigande höjd.
Förklara hur det kan gå ihop?

Jag har inte påstått något, men för att diskutera det måste du förklara vad du menar med vakuum.
Så:
Definiera vad du menar med vakuum
Det har jag förklarat för dig, jag misstog att du pratade om väder. Jag läste inte så noga, jag får samma fråga om det avtagande trycket hela tiden från olika användare i olika tappning. Det har jag redan sagt till dig.

Om du fortsätter så här så misstänker jag att du bara avleder och försöker förstöra diskussionen.
Då kan vi avsluta.
Citera
2020-02-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Problemet är att du inte accepterar bevisen - du vill ha bevis för att atmosfären kan existera bredvid rymden men samtidigt så förnekar du rymdens existens inklusive alla mätningar från rymden.

Enda sättet att bevisa att det är vakuum i rymden är att mäta trycket i rymden. Men du kommer inte att acceptera några mätningar från rymden.

Mätningar visar att det vid ISS är vakuum. Alltså är det bevisat att jordens atmosfär kan existera bredvid rymdens vakuum.

Hur ska man bevisa att det är vakuum i rymden enligt dig?

Och nej, rymdens existens faller såklart inte bara för du inte har mätt trycket i rymden.
Det fetade: standardsvar från globjordare. Ingen kan kontrollera påståenden.

Ska du kalla mig antisemit nu?
Citera
2020-02-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nej det tänker jag inte göra. Jag tänker nämligen inte låta dig avleda diskussionen till att handla om något annat än vad som är frågan.

Anledningen till att du med andra så krampaktigt håller kvar vid det avtagande trycket som ska övergå i vakuum och avledningsmanövrar som din ovan om definitioner, är att rymdens existens faller när ni erkänner att det inte finns bevis för ett sådant förhållande. Den runda snurrande jorden, den runda snurrande månen och de runda snurrande planeterna, galaxer, svarta hålen i en galaxy far away faller.
Faller pladask! Det var bara vidlyftiga fantasier alltihop! Och du med andra köpte fantasierna som bara fanns på papper!

Varför i hela världen tror du att allt "Faller pladask" bara för att du inte kan mäta trycket i rymden?

Rent hypotetiskt kan vi anta att vi aldrig har mätt trycket i rymden och vi således inte kan ge dig de "bevis" du vill ha. Men det är inget som helt bevis för att rymden inte existerar och är således ingenting som får något att falla ihop.

För att saker och ting ska falla ihop så krävs det bevis för att rymden inte kan existera. Och dit har du en väldigt lång väg. Milt sagt.
Citera
2020-02-05, 22:59
Medlem
Citat:
Det är du som hävdar att jag förbehållslöst köper idén om en platt jord, om och om och om igen. Skäms du inte över att ljuga för dig själv?

Att ha hundratals med evidens för jordens form är inte att förbehållslöst köpa en ide om dess form.
Citera
2020-02-05, 23:00
Medlem
Citat:
Det har jag förklarat för dig, jag misstog att du pratade om väder. Jag läste inte så noga, jag får samma fråga om det avtagande trycket hela tiden från olika användare i olika tappning. Det har jag redan sagt till dig.

Om du fortsätter så här så misstänker jag att du bara avleder och försöker förstöra diskussionen.
Då kan vi avsluta.
Jag avleder inte alls. Tvärtom försöker jag hålla kvar vid det jag ber dig förklara trots att du upprepade gånger lagt ord i min mun och försökt avleda diskussionen istället för att svara på mina frågor.

Jag försöker förstå dig och det är omöjligt om du inte förklarar, men okej vi börjar om:
Håller du med om att lufttrycket sjunker med stigande höjd?

Senast redigerad av Prudent 2020-02-05 kl. 23:22.
Citera
2020-02-05, 23:01
Medlem
Citat:
Varför i hela världen tror du att allt "Faller pladask" bara för att du inte kan mäta trycket i rymden?

Rent hypotetiskt kan vi anta att vi aldrig har mätt trycket i rymden och vi således inte kan ge dig de "bevis" du vill ha. Men det är inget som helt bevis för att rymden inte existerar och är således ingenting som får något att falla ihop.

För att saker och ting ska falla ihop så krävs det bevis för att rymden inte kan existera. Och dit har du en väldigt lång väg. Milt sagt.
Det är ditt påstående, du bevisar. Det kan du uppenbarligen inte.
Citera
2020-02-05, 23:03
Medlem
Citat:
Att ha hundratals med evidens för jordens form är inte att förbehållslöst köpa en ide om dess form.
Du har bara antagade om jordens form, det har du demonstrerat väldigt tydligt.
Citera
2020-02-05, 23:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är du som hävdar att jag förbehållslöst köper idén om en platt jord, om och om och om igen. Skäms du inte över att ljuga för dig själv?

Suck. Alltid denna floskel om att skämmas. Du skriver i plattjordtråden, och bör väl stå för det om du inte går med på en sfärisk jord.

Själv drar du dig inte för halmgubbar däremot. Ständigt detta med ’atmosfärs tryck mot vakuum’ - som du är den ende som tjatar och tjatar om.
Citera
2020-02-05, 23:13
Medlem
Citat:
Du har bara antagade om jordens form, det har du demonstrerat väldigt tydligt.

Vi kan nog formulera det hela som att jag (och alla jordens fysiker) anser att det finns mängder med evidens för jordens form och att du anser att det bara är "antaganden".

Begriper du inte ens det?
Citera
2020-02-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag försöker förstå dig och det är omöjligt om du inte förklarar, men okej vi börjar om.

Håller du med om att lufttrycket sjunker med stigande höjd?

Du försöker inte att förstå mig, du försöker att avfärda mig så att du kan fortsätta tro på globen. De uppenbara fakta jag tillför diskussionen om jordens atmosfär versus rymdens vakuum är så förödande för din världsuppfattning att du måste till varje pris avleda diskussionen.

Reflektera över varför du upptar dig med sådan verksamhet!

Jag hänvisar till de mängder av tidigare svar jag givit på samma fråga från andra användare.
Citera
2020-02-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Suck. Alltid denna floskel om att skämmas. Du skriver i plattjordtråden, och bör väl stå för det om du inte går med på en sfärisk jord.

Själv drar du dig inte för halmgubbar däremot. Ständigt detta med ’atmosfärs tryck mot vakuum’ - som du är den ende som tjatar och tjatar om.
Om du är trött på mig står det dig fritt att lämna tråden när helst det passar. Men det gör du inte, för det jag säger besvärar dig så mycket att du och andra måste hitta något sätt att få mig att hålla käften.

Jag förstår att det känns för jävligt.
Citera
2020-02-05, 23:33
Medlem
Citat:
Vi kan nog formulera det hela som att jag (och alla jordens fysiker) anser att det finns mängder med evidens för jordens form och att du anser att det bara är "antaganden".

Begriper du inte ens det?
Det fetade: ett antagande om att alla jordens fysiker håller med dig. Ett antagande i samma mening som du förnekar att du använder dig av antagande. Nu har du bara judekortet kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in