2020-02-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Inget tyder på det ena eller det andra.

Polisen har säkert information om hur och varför GM kommit till brottsplatsen!
Vi sitter här bara och spekulerar.

Det enda man kan säga brottet tyder på, det är en helt oplanerad handling, då GM inte försökt undanröja bevis genom t.ex. brand!
Citera
2020-02-05, 20:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
P*rnetoft Bil

*e
Det kan väl inte vara så att BO köpte bilen, Skodan, på denna firma? Lite långsökt kanske...
Citera
2020-02-05, 21:05
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Det enda man kan säga brottet tyder på, det är en helt oplanerad handling, då GM inte försökt undanröja bevis genom t.ex. brand!

Jag måste citera dig igen. Vi kan inte utgår från att de anhållna männen är mördarna. Det KAN vara inblandade, de kan ju till exempel ha anlitats för att köra bilarna. Om mördarna är tidigare ostraffade så finns igen dna.

Varför jag ställer mig frågande till slumpen, är dels den spaning som utförts innan. Att det INTE varit inbrott bygger jag på att vännerna var där på dagtid och gick runt huset och spanade in genom fönstren, de borde självklart upptäckt om ett fönster var uppbrutet. Tredje skälet är plastfilmen.
Citera
2020-02-05, 21:11
Medlem
Stilichios avatar
Kolla Martin Cullbergs meritlista, imponerande:

http://martincullberg.se/martin-cullberg/
Citera
2020-02-05, 21:11
Medlem
Citat:

Polis har säkerligen mycket information och bevis. Blev själv förvånad av att personer med detta samhällstatus som hitils framkommit kunnat utföra detta brott. Som jag ser det är det ett rån, i avsikt att komma över relativt stort värde i pengar, tror inte dessa killar brukar begå stölder och sälja stöldgods. Jag är ganska säker på att de räknade med att komma åt pengar på något sätt. Kan va att sälja en lyxbil kontant och det inte gick som man tänkt sig, anabolstinna och empatilösa så gick det som det gick.
Citera
2020-02-05, 21:13
Medlem
Citat:
Jag måste citera dig igen. Vi kan inte utgår från att de anhållna männen är mördarna. Det KAN vara inblandade, de kan ju till exempel ha anlitats för att köra bilarna. Om mördarna är tidigare ostraffade så finns igen dna.

Varför jag ställer mig frågande till slumpen, är dels den spaning som utförts innan. Att det INTE varit inbrott bygger jag på att vännerna var där på dagtid och gick runt huset och spanade in genom fönstren, de borde självklart upptäckt om ett fönster var uppbrutet. Tredje skälet är plastfilmen.

Jo, men ifall allt varit planerat, varför finns då både hus och bil kvar?
Det solklart logiska hade givetvis varit att bränna både huset och bilen, för att undanröja alla tänkbara spår av DNA!
Att detta inte var fallet tyder på en oplanerad gärning, som t.ex. att BO kommit hem under ett pågående inbrott, och sedan allt spårat ur, från GM sätt att se det?
Senast redigerad av Hultabultan 2020-02-05 kl. 21:24.
Citera
2020-02-05, 21:21
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Kolla Martin Cullbergs meritlista, imponerande:

http://martincullberg.se/martin-cullberg/
Han har hjälpt mycket skit att komma ut och kunna fortsätta sin kriminella verksamhet.
Citera
2020-02-05, 21:26
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Det solklart logiska hade givetvis varit att bränna både huset och bilen, för att undanröja alla tänkbara spår av DNA!

Vad är det som säger att morden var planerade? Eller att de inte försökte tända på med fördröjning? Mitt intryck är att de fick bråttom att lämna platsen, varför lämnade de annars kvar cyklarna och varför åkte de samtidigt från platsen? Om de var de anhållna männen som setts i en gångtunnel tidigare så borde de ha identifierats, Vallentuna är inte så stort.

Jag antar att det är Jeepen som gett polisen träff och att man vid anhållande och husrannsakan hoppats på att hitta stöldgods.
Citera
2020-02-05, 21:33
Medlem
Citat:
Att detta inte var fallet tyder på en oplanerad gärning, som t.ex. att BO kommit hem under ett pågående inbrott, och sedan allt spårat ur, från GM sätt att se det?

Men hus och bilbränder skulle ju kanske kunna tänkas locka fram ordningsmakten vilket i sin tur skulle kunna få till följd att brottet (morden) uppmärksammades tidigare?
Citera
2020-02-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hus och bilbränder skulle ju kanske kunna tänkas locka fram ordningsmakten vilket i sin tur skulle kunna få till följd att brottet (morden) uppmärksammades tidigare?

Du köper m.a.o. också att brottet (alltså morden) varit oplanerat, precis som jag!
Citera
2020-02-05, 21:42
Medlem
Ad*m D*li är den andre anhållna.
Citera
2020-02-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Ad*m D*li är den andre anhållna.

Kan du kanske utveckla en smula?
Citera